Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Coca Cola
Δοκιμάζει μπουκάλι από χαρτί! - Tαμειακές ροές σχεδόν μισό δισ, μέρισμα 0,64 ευρώ
Πέμπτη, 11/02/2021

Η Coca-Cola στην Ευρώπη θα δοκιμάσει το πρώτο της πρωτότυπο μπουκάλι από χαρτί. Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί ένα ακόμη βήμα προς την εκπλήρωση του παγκόσμιου οράματος της The Coca-Cola Company για την επίτευξη ενός «κόσμου χωρίς απορρίμματα», στο οποίο η εταιρεία έχει δεσμευτεί να διασφαλίσει ότι όλες οι συσκευασίες της θα συλλέγονται, θα ανακυκλώνονται ή θα επαναχρησιμοποιούνται έως το 2030.

Το νέο πρωτότυπο χάρτινο μπουκάλι αναπτύχθηκε μέσα από τη συνεργασία μεταξύ επιστημόνων στα εργαστήρια Έρευνας και Ανάπτυξης της Coca-Cola στις Βρυξέλλες και της Paper Bottle Company (Paboco).

Η τεχνολογία που αναπτύχθηκε από την Paboco έχει σχεδιαστεί για τη δημιουργία 100% ανακυκλώσιμων φιαλών κατασκευασμένων από ξύλο βιώσιμης προέλευσης με υλικό φράγματος βιολογικής βάσης ικανό να αντιστέκεται σε υγρά, CO2 και οξυγόνο, και κατάλληλο για υγρά προϊόντα, όπως ανθρακούχα και μη ανθρακούχα ποτά, προϊόντα ομορφιάς και πολλά άλλα. Το τρέχον πρωτότυπο αποτελείται από ένα περίβλημα από χαρτί με ανακυκλώσιμη πλαστική επένδυση και καπάκι. Ο απώτερος στόχος είναι ένα μπουκάλι που μπορεί να ανακυκλωθεί ως χαρτί.

«Η δοκιμή που ανακοινώνουμε σήμερα αποτελεί ορόσημο για την προσπάθειά μας να αναπτύξουμε ένα χάρτινο μπουκάλι», δήλωσε η Daniela Zahariea, Διευθύντρια Technical Supply Chain & Innovation της Coca-Cola στην Ευρώπη. «Οι άνθρωποι αναμένουν ότι η Coca-Cola θα αναπτύξει και θα φέρει στην αγορά νέους, καινοτόμους και βιώσιμους τύπους συσκευασιών. Γι' αυτό συνεργαζόμαστε με ειδικούς, όπως η Paboco, πειραματιζόμαστε ανοιχτά και διεξάγουμε αυτή την πρώτη δοκιμή στην αγορά. Είναι μέρος της επίτευξης των στόχων μας στον κόσμο χωρίς απορρίμματα», είπε.

Η δοκιμή έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί το δεύτερο τρίμηνο του 2021 και θα περιλαμβάνει το φυτικό ποτό AdeZ της The Coca-Cola Company, το οποίο θα προσφέρεται σε 2.000 καταναλωτές στην Ουγγαρία μέσω της συνεργασίας με το Kifli.hu -ενός από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα online παντοπωλεία της Ουγγαρίας.

Το λανσάρισμα είναι ένα σημαντικό βήμα για να δούμε πώς λειτουργεί το πρωτότυπο της χάρτινης συσκευασίας και πώς αντιδρούν οι καταναλωτές, σύμφωνα με τον Stijn Franssen, Διευθυντή EMEA R&D Packaging Innovation της Coca-Cola στην Ευρώπη.

Το πρωτότυπο της χάρτινης συσκευασίας είναι 100% ανακυκλώσιμο και επί του παρόντος αποτελείται από ένα περίβλημα από χαρτί, με ανακυκλώσιμη πλαστική επένδυση και καπάκι. Ο κ. Franssen είπε ότι η συνεργασία της Εταιρείας με την Paboco επικεντρώνεται στην ανάπτυξη ενός χάρτινου μπουκαλιού που θα μπορεί να ανακυκλωθεί πλήρως ως χαρτί.

Αποτελέσματα

H Coca-Cola HBC AG, ένας Όμιλος παραγωγής καταναλωτικών προϊόντων και στρατηγικός εταίρος εμφιάλωσης της The Coca-Cola Company, παρουσιάζει τα οικονομικά αποτελέσματα για το σύνολο του οικονομικού έτους που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2020.

Ετήσια βασικά μεγέθη

• Προσαρμοστήκαμε γρήγορα στην αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών ως αποτέλεσμα των περιορισμών λόγω του COVID-19, επιτυγχάνοντας ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα που αντανακλούν τη δύναμη του χαρτοφυλακίου των προϊόντων, τη λειτουργική ευελιξία και την επιτυχημένη εφαρμογή της εμπορικής μας στρατηγικής στην αγορά

• Βελτιωμένες επιδόσεις του όγκου πωλήσεων στο δεύτερο εξάμηνο, με μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 0,7% για το τέταρτο τρίμηνο σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης και με περιορισμό της μείωσης του όγκου πωλήσεων στο 4,6% για ολόκληρο το έτος σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης. 

- Τέσσερις από τις μεγαλύτερες αγορές μας παρουσίασαν αύξηση του όγκου πωλήσεων σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης: η Νιγηρία, η Ρωσία, η Πολωνία και η Ουκρανία

- Αύξηση του όγκου πωλήσεων στο κανάλι της εντός σπιτιού κατανάλωσης κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό το δεύτερο εξάμηνο

• Τα έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση σταθεροποιήθηκαν κατά το δεύτερο εξάμηνο και μειώθηκαν κατά 4,1% σε ετήσια βάση, σημειώνοντας βελτιωμένη επίδοση σε σχέση με την μείωση κατά 6,1% στο πρώτο εξάμηνο. Συνολικά η εισηγμένη ανακοίνωσε καθαρά έσοδα από πωλήσεις ύψους 6,131 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά 12,7% σε ετήσια βάση. 

- Αρνητικό μείγμα συσκευασίας λόγω χαμηλότερου όγκου πωλήσεων συσκευασιών άμεσης κατανάλωσης

- Ισχυρό θετικό μείγμα κατηγορίας προϊόντων, με ετήσια αύξηση +0,2% στα ανθρακούχα αναψυκτικά, +3,2% στα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες και +17.9% στα ποτά ενέργειας

• Τα έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση μειώθηκαν κατά 8,5% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης1, ενώ τα δημοσιευμένα έσοδα μειώθηκαν κατά 12,7%

- Ισχυρή αύξηση μεριδίων αγοράς το 2020, με αύξηση στα μερίδια αξίας κατά 40 μονάδες βάσης στην κατηγορία των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων ποτών και κατά 30 μονάδες βάσης στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών

- Οι επιδόσεις ανά τομέα επηρεάζονται κυρίως από τη σχετική έκθεσή του στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης αλλά και από τη χρονική στιγμή επιβολής και το επίπεδο αυστηρότητας των περιοριστικών μέτρων κατά τη διάρκεια του έτους

• Έχουμε δημιουργήσει έναν πιο ευέλικτο οργανισμό. Το συγκρίσιμο περιθώριο λειτουργικών κερδών έφτασε το 11,0%, με αύξηση 20 μονάδων βάσης σε ετήσια βάση ή το 10,6% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης, με μείωση 20 μονάδων βάσης σε ετήσια βάση. Τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 7,6% σε €660,7 εκατ.

- Διαρθρωτικές βελτιώσεις επί σειρά ετών στη βάση κόστους, με μετατόπιση κόστους από σταθερό σε μεταβλητό, οδηγώντας σε αυξημένη αποδοτικότητα

- Αύξηση 20 μονάδων βάσης στο μεικτό περιθώριο κέρδους χάρη στην καλή διαχείριση του κόστους των πρώτων υλών και της εφοδιαστικής αλυσίδας και στην αντιστάθμιση του κινδύνου από συναλλαγματικές ισοτιμίες

- Η έγκαιρη λήψη αποφασιστικών μέτρων ελέγχου των δαπανών που μπορούμε να επηρεάσουμε, οδήγησε σε εξοικονόμηση €120 εκατ.

• Συγκρίσιμα βασικά κέρδη ανά μετοχή €1,19, πτώση 17,5%, λόγω υψηλότερου μέσου φορολογικού συντελεστή και μικρής αύξησης στις δαπάνες χρηματοδότησης. Τα βασικά κέρδη μειώθηκαν κατά 14,9%, καθώς ανήλθαν σε 414,9 εκατ. ευρώ από 487,5 εκατ. ευρώ.

• Το Διοικητικό Συμβούλιο προτείνει μέρισμα ανά μετοχή ύψους €0,64, αυξημένο κατά 3,2% σε ετήσια βάση

- Καθαρές ταμειακές ροές ύψους €497 εκατ., αυξημένες κατά €54,4 εκατ. σε ετήσια βάση

- Χάρη στη χρηματοοικονομική πειθαρχία και τον ισχυρό ισολογισμό, οι αναπτυξιακές επενδύσεις συνεχίζονται

• Συνεχείς επενδύσεις σε βιώσιμες λύσεις για τη συσκευασία των προϊόντων, όπως η εσωτερική παραγωγή ανακυκλωμένου PET (rPET) και οι μελέτες των συστημάτων εγγυοδοσίας (DRS).

Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:

«Τα νούμερα που παρουσιάσαμε σήμερα αποδεικνύουν τη μεγάλη πρόοδο του ομίλου μας στη διαμόρφωση λειτουργικής ευελιξίας αλλά και την αντοχή των περιθωρίων κέρδους σε βάθος χρόνου. Είμαι υπερήφανος για την ταχύτητα, ευελιξία και φροντίδα με την οποία ανταποκρίθηκαν οι άνθρωποί μας κατά τη διάρκεια της πανδημίας και για τα αποτελέσματα που έχουμε επιτύχει. Είμαι επίσης ευγνώμων στους πελάτες και τους προμηθευτές μας για την πολύτιμη συνεργασία τους, η οποία είναι ακόμη περισσότερο ζωτικής σημασίας σε αυτές τις δύσκολες στιγμές.

Η βελτιωμένη επίδοση κατά το δεύτερο εξάμηνο οφείλεται στην αύξηση της κατανάλωσης στο σπίτι και τη μεγαλύτερη ανθεκτικότητα της κατανάλωσης εκτός σπιτιού, παρά την επανεμφάνιση κρουσμάτων σε πολλές από τις αγορές μας προς το τέλος του έτους. Ο καθορισμός αυστηρών προτεραιοτήτων για τις επενδύσεις στην αγορά, πάντα σε στενή συνεργασία με την ομάδα της The Coca-Cola Company, σε συνδυασμό με την άμεση προσαρμογή της στρατηγικής διείσδυσης στην αγορά και την εξαιρετική εφαρμογή της εμπορικής μας στρατηγικής, είχαν ως αποτέλεσμα μεγάλη αύξηση του μεριδίου αγοράς σε αξία τόσο στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα ποτά όσο και στα ανθρακούχα αναψυκτικά στις περισσότερες αγορές μας.

Με την αβεβαιότητα στις οικονομικές προοπτικές να παραμένει, είμαστε σίγουροι για τις ευκαιρίες και κατευθύνσεις που παρουσιάζονται για τον Όμιλο και επενδύουμε για να ενισχύσουμε τις ικανότητές μας, οι οποίες θα καθορίσουν, σε συνδυασμό με την περαιτέρω πρόοδο στο κομμάτι της βιωσιμότητας, την μακροπρόθεσμη απόδοσή μας. Το 2021, θα συνεχίσουμε να προσαρμοζόμαστε γρήγορα σε μια δυναμική αγορά και θα συνεργαστούμε με τους πελάτες μας για να επιτύχουμε σημαντική ανάκαμψη στα έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, μαζί με μια μικρή αύξηση στο λειτουργικό περιθώριο κέρδους. Σε αναγνώριση της δύναμης του οργανισμού και των μελλοντικών ευκαιριών, το Διοικητικό Συμβούλιο έχει προτείνει μέρισμα ανά μετοχή ύψους €0,64, αυξημένο κατά 3,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Προχωράμε με αισιοδοξία και γνωρίζοντας ότι θα συνεχίσουμε να προσαρμοζόμαστε για να κερδίσουμε.»

Σχετικοί όροι:
Συναφείς αναρτήσεις
 
 
Την έναρξη λειτουργίας στην Κύπρο της EKO Energy, που θα δραστηριοποιείται στον τομέα της προμήθειας πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, ανακοίνωσε η ...
Η Epsilon Net, μετά από ενημέρωση που είχε από τον βασικό της μέτοχο, ανακοίνωσε ότι υφίστανται διαπραγματεύσεις για στρατηγική συνεργασία με ξένο επενδυτή, οι οποίες ...
Tο ενδεχόμενο εισαγωγής των μετοχών της σε διεθνές χρηματιστήριο, συμπεριλαμβανομένου του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου, εντός των επόμενων 12-18 μηνών, εξετάζει η MYTILINEOS. Όπως αναφέρει η εταιρεία ...
Αύξηση 10% στα καθαρά κέρδη μετά από δικαιώματα μειοψηφίας ανακοίνωσε η MYTILINEOS Energy & Metals για το α' τρίμηνο του 2024, στα €158 εκατ. έναντι €143 ...
Η ΕΚΟ, η μεγαλύτερη εταιρεία εμπορίας καυσίμων στην Ελλάδα, στηρίζει και φέτος την οικογένεια και τους πελάτες της, με μια μεγάλη προσφορά στα ...
Αναρωτιέστε ποιο είναι το καλύτερο πλυστικό μηχάνημα για εσάς; Η Kärcher που ειδικεύεται σε οικιακά και επαγγελματικά μηχανήματα καθαρισμού απαντά με μια μεγάλη ...
Η PRODEA Investments ανακοινώνει ότι τα έσοδα του ομίλου από μισθώματα ανήλθαν σε €165,2 εκατ. έναντι €149,7 εκατ. το 2022 (αύξηση 10,3%). Η ...
Η εργασιακή πραγματικότητα διαμορφώνεται με σημαντικές μεταβολές, επιφέροντας την ανάγκη αναβάθμισης των δεξιοτήτων των εργαζομένων, ταυτόχρονα με την προσαρμογή τους στην ταχεία τεχνολογική ...
Η ELPEDISON διευρύνει τις διαθέσιμες μεθόδους πληρωμής, ανακοινώνοντας με μεγάλο ενθουσιασμό ότι παρέχει πλέον στους πελάτες της τη δυνατότητα να εξοφλούν τους λογαριασμούς ...
Σε μια εποχή όπου οι τιμές αυξάνονται σε παγκόσμιο επίπεδο, τα Public ανατρέπουν τα δεδομένα της αγοράς, προσφέροντα άτοκα και χωρίς κάρτα όλα τα προϊόντα τεχνολογίας, οικιακών συσκευών και ψυχαγωγίας. Με ...
Το προηγμένο εργαλείο «Chat in Color» είναι από σήμερα διαθέσιμο δωρεάν για όλους μέσω της ιστοσελίδας της KRAFT Paints. Χάρις σε αυτό η ...
Η θυγατρική της Cenergy Holdings στις ΗΠΑ, Hellenic Cables Americas, σχεδιάζει να κατασκευάσει μία νέα μονάδα παραγωγής καλωδίων προηγμένης τεχνολογίας στη Βαλτιμόρη της Πολιτείας ...