Tη καθυστέρηση στην πώληση της ΔΕΠΑ Εμπορίας και της ΔΕΠΑ Υποδομών παραδέχθηκαν τα ΕΛΠΕ, αναγνωρίζοντας ότι οι διαδικασίες θα “τραβήξουν” σε μάκρος, πέραν του τέλους Μαρτίου που αναγράφεται στα οικονομικά τους αποτελέσματα.
Ο όμιλος απέδωσε την καθυστέρηση στις δυσκολίες που προκαλεί η πανδημία. Χρακτηριστικά στην ανακοίνωση αναφέρουν ότι ότι αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη το due diligence και η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών έχει προγραμματιστεί για τον Μάρτιο. Ωστόσο αναμένεται να υπάρξουν καθυστερήσεις στη διαδικασία λόγω COVID-19.
Στα ΕΛΠΕ ανήκει το 35% της ΔΕΠΑ Υποδομών και της ΔΕΠΑ Εμπορίας. Στην πρώτη εταιρία λειτουργούν ως πωλητής μαζί με το δημόσιο που εκποιεί το υπόλοιπο 65% και στη δεύτερη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον μαζί με την ιταλική Edison για την εξαγορά του 65% που πουλά το δημόσιο. Σε περίπτωση που δεν κερδίσουν τον διαγωνισμό έχουν συμφωνήσει να διαθέσουν και το δικό τους μερίδιο στον πλειοδότη.
Το 2020, το μέρισμα που απέδωσε η ΔΕΠΑ- Εμπορίας στα ΕΛΠΕ μειώθηκε στα 8 εκατ. ευρώ από 28 εκατ. ευρώ το 2019. Τα ΕΛ-ΠΕ ενοποιούν τον όμιλο της ΔΕΠΑ Εμπορίας και τον όμιλο της ΔΕΠΑ Υποδομών με τη μέθοδο της καθαρής θέσης και η αξία της συμμετοχής τους στις ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις του 2020, που αντικατοπτρίζει το 35% των δύο ομίλων, ανέρχεται στα 163 εκατ. ευρώ για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας και στα 191 εκατ. ευρώ για τη ΔΕΠΑ Υποδομών. Η συνεισφορά της ΔΕΠΑ και των θυγατρικών της εταιρειών στα ενοποιημένα Καθαρά Κέρδη του Ομίλου για το 2020, ανήλθε στα 21 εκατ.. ευρώ.
Ο κύκλος εργασιών της ΔΕΠΑ Εμπορίας το 2020 περιορίστηκε σε 549, 805 εκατ. ευρώ, έναντι 953,671 εκατ. ευρώ το 2019 και τα κέρδη προ φόρων έπεσαν στα 43,150 εκατ. ευρώ, από 76, 216 εκατ΄ευρώ το 2019. Ο κύκλος εργασιών της ΔΕΠΑ Υποδομών ήταν 36, 881 εκατ. ευρώ, με την εταιρία να καταγράφει ζημιές προ φόρων 1,569 εκατ. ευρώ.
Η Elpedison, κοινοπραξία των ΕΛΠΕ με την ιταλική Edison στον τομέα του ηλεκτρισμού, παρουσίασε κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA ) ύψους 44,209 εκατ. για το 2020, έναντι 20, 873 εκατ ευρώ το 2019. Η μεγάλη αύξηση ήταν αποτέλεσμα τόσο της ανόδου της παραγωγής όσο και του μειωμένου κόστους πρώτων υλών, λόγω της μεγάλης πτώσης της τιμής του φυσικού αερίου. Τα κέρδη προ φόρων έφθασαν στα 7, 619 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 15.722 εκατ ευρώ το 2019.
Το πρόγραμμα αναβάθμισης του εργοστασίου CCGT της ELPEDISON στη Θεσσαλονίκη ύψους 20 εκατ. ευρώ ολοκληρώθηκε το 2020, αυξάνοντας τη δυναμικότητα του στα 420 MW.