Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Υπουργείο Ανάπτυξης
Τι να προσέχουν οι καταναλωτές στις ηλεκτρονικές αγορές
Πέμπτη, 01/04/2021

Οι περιορισμοί στη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων, προκειμένου να συγκρατηθεί η διάδοση της πανδημίας COVID-19 προκάλεσαν σημαντική αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων, με αποτέλεσμα την αύξηση των καταγγελιών για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, όσον αφορά ειδικότερα στις  πωλήσεις μέσω των social media.

 

Συγκεκριμένα διαπιστώνονται:

 

  • Πωλήσεις απομιμητικών αγαθών («μαϊμού» προϊόντα σε πολύ χαμηλές τιμές).
  • Αποστολή αγαθών, μέσω πολλών εταιρειών ταχυμεταφορών, προκειμένου να  δυσχεραίνεται ο εντοπισμός  των προμηθευτών.
  • Συνοδευτικά δελτία των αποστολών, χωρίς να αναφέρονται τα στοιχεία του αποστολέα και κυρίως η ταχυδρομική διεύθυνση ή με ελλιπή στοιχεία ή ψευδή στοιχεία.
  • «ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ» πρόσβασης του καταναλωτή στο λογαριασμό του στη σελίδα στα social media, μετά την ολοκλήρωση και παραλαβή της παραγγελίας.
  • «ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ» της επικοινωνίας του καταναλωτή με τις προβαλλόμενες στη σελίδα τηλεφωνικές γραμμές και στις φόρμες επικοινωνίας (συνήθως σε κινητά τηλέφωνα).
  • Παραλαβή αγαθών χωρίς παραστατικά διακίνησης και εμπορίας.

 

Προκειμένου ο καταναλωτής να προστατευτεί όταν πραγματοποιεί αγορές αγαθών μέσω των σελίδων στα social media, συστήνεται, πριν από κάθε παραγγελία και πληρωμή να ενημερώνεται για τα κάτωθι:

 

  • Τα πλήρη στοιχεία του προμηθευτή: εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας (όχι μόνο κινητό), url shop online (αν υφίσταται), email, ταχ. διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ επιχείρησης.
  • Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.
  • Τη συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, εξόδων αποστολής, κλπ.).
  • Τον τρόπο πληρωμής, αποστολής και τη διαθεσιμότητα του προϊόντος.
  • Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής της επιχείρησης .

Επιπρόσθετα συστήνονται:

  • Έλεγχος πριν από την πληρωμή ότι ο ιστότοπος παρέχει ασφαλή σύνδεση για τη μετάδοση ευαίσθητων δεδομένων, όπως στοιχείων πιστωτικών καρτών (κλειδαριά στον browser).
  • Αγνόηση  των προσφορών που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία.
  • Εντοπισμός στο διαδίκτυο τυχόν σχολίων, εμπειριών ή συστάσεων άλλων καταναλωτών που έχουν κάνει ήδη συναλλαγές με το κατάστημα, έχοντας βεβαίως υπόψη ότι μπορεί να είναι παραπλανητικές ή κατασκευασμένες,.
  • Λήψη επιβεβαίωση της παραγγελίας.

Ισχυρή σύσταση:

  • Μη παραλαβή δεμάτων, όταν η χρέωση γίνεται με αντικαταβολή, χωρίς τα πλήρη στοιχεία αποστολέα στο συνοδευτικό δελτίο των αποστολών (τα στοιχεία προβλέπονται στην απόφαση 686/064/10-7-2013 του Προέδρου της ΕΕΤΤ (Β’1700)).
  • Υποβολή  καταγγελιών στην τηλ. γραμμή καταναλωτών 1520 ή μέσω  email  στις διευθύνσεις  1520@efpolis.gr  και dimea.ypanep@mnec.gr  ή  μέσω της σελίδας της ΔΙΜΕΑ στο Facebook@dimea.ypanep

 

Σχετικοί όροι:
Συναφείς αναρτήσεις
Xατζηδάκης
“Η σημερινή τελετή για την υπογραφή του Καταστατικού του EastMed Gas Forum (Φόρουμ Αερίου Νοτιοανατολικής Μεσογείου-EMGF) δεν είναι απλώς ...
Υπουργείο Ανάπτυξης
  Δύο νέα έργα Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), συνολικού προϋπολογισμού 165 εκατομμυρίων ευρώ, ενέκρινε η Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ ...
ΣΠΕΦ
Eπιστολή στο υπουργείο Ανάπτυξης αναφορικά με τα προβλήματα στις εκταμιεύσεις υπολοίπων του προηγούμενου αναπτυξιακού ν. 3299/2004, απέστειλε ο Σύνδεσμος ...
Το "Business Energy" αποκαλύπτει
Μήνυμα στην αγορά αποτελούν τα χρηματικά πρόστιμα που επέβαλλε το τελευταίο τρίμηνο  το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης  σε πρατήρια ...
Παρέχεται από το Investing.com

Τεύχος 27

Λιανεμπόριο
Συνεχίζεται και για τον μήνα Μάιο η ρύθμιση που προβλέπει πλήρη απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής ενοικίου για τις επιχειρήσεις στις οποίες εφαρμόζονται ...
Oι δραστηριότητες
Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό και τις επιχειρήσεις ότι, από αύριο, Σάββατο ...
ΕΛΣΤΑΤ
Πτώση τζίρου κατά 11,3% δείχνουν τα στοιχεία που συγκεντρώνει η ΕΛΣΤΑΤ για τον τομέα του λιανικού εμπορίου τον Φεβρουάριο. Τα στοιχεία προέρχονται από επιχειρήσεις ...
Έρευνα
Η εξαμηνιαία έρευνα οικονομικού κλίματος για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, η οποία διενεργείται συστηματικά από τον Μάιο του 2009, ...
Οι συνολικές απώλειες τζίρου, για το πρώτο τρίμηνο της νέας χρονιάς εκτιμώνται στο -11%
Μείωση κατά 31% παρουσίασαν οι πωλήσεις της μητρικής εταιρείας τον Μάρτιο του 2021 (χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές) σε σχέση με τον ...
Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 2065-3-4-2021 ΚΥΑ (Β΄1308), αναστέλλεται η δραστηριότητα των εμπορικών καταστημάτων, στις ΠΕ της Θεσσαλονίκης, Αχαΐας και Κοζάνης. Στην ...
ΓΣΕΒΕΕ
Στο πλαίσιο της διερεύνησης των επιπτώσεων της πανδημίας στην οικονομία και την κοινωνία στην χώρας μας, το ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ διεξήγαγε διαδικτυακή έρευνα γνώμης ...
Φουρλής
Ο Όμιλος FOURLIS το 2020 παρουσίασε πωλήσεις € 370,6 εκατ. έναντι € 466,3 εκατ. το 2019, μειωμένες κατά 20,5%, λόγω της σημαντικής επίδρασης των μέτρων ...
Yπουργείο Ανάπτυξης
  Νέα δράση για την ενίσχυση με 3.000 ευρώ των επιχειρήσεων  που παρέμειναν κατ’ εξαίρεση σε αναστολή λειτουργίας κατά την περίοδο των Χριστουγέννων 2020 ...
Aδ. Γεωργιάδης
Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης κατέθεσε τροπολογία χθες, Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου, στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εξωτερικών, για τη δυνατότητα ρύθμισης ...
Λιανεμπόριο
Ο κύκλος εργασιών στο σύνολο των επιχειρήσεων του τομέα λιανικού εμπορίου το 2020 ανήλθε σε 47,25 δισ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση 8,6% σε σχέση με ...
Yπ. Ανάπτυξης
Στο πλαίσιο της περαιτέρω βελτίωσης της εξυπηρέτησης των πελατών της, η ΔΕΗ διευρύνει από τις 15/2/2021 το ωράριο λειτουργίας σε επιπλέον 9 καταστήματα ...