Στοιχεία από τη ΡΑΕ για μία σειρά από τεχνικά θέματα περιμένει, σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΑΔΜΗΕ για να ολοκληρώσει τη μελέτη επάρκειας του συστήματος, η οποία είναι απαραίτητη για να τεκμηριωθεί στις Βρυξέλλες η ανάγκη δημιουργίας μηχανισμών επάρκειας ισχύος (CRM) και στρατηγικής εφεδρείας.
Το υπουργείο Περιβάλλοντος - Ενέργειας έχει στείλει στις Βρυξέλλες το ελληνικό σχέδιο για το Μηχανισμό Στρατηγικής Εφεδρείας και βρίσκεται σε αλληλογραφία με τις αρμόδιες υπηρεσίες, που έχουν ζητήσει διευκρινίσεις και επεξηγήσεις επί πολλών ζητημάτων. Το ελληνικό αίτημα συνοδεύεται με επιστολή του ΑΔΜΗΕ σχετικά με την επάρκεια, πρέπει όμως να σταλεί και η σχετική μελέτη, η οποία αποτελεί βασική προϋπόθεση για την έγκριση των δύο μηχανισμών, σύμφωνα με τις προδιαγραφές της ΕΕ
Ο Διαχειριστής φέρεται να έχει προετοιμάσει κατά ένα μέρος τη μελέτη επάρκειας, ωστόσο η οριστικοποίησή της εκκρεμεί, καθώς πρέπει να προσδιοριστούν από τη ΡΑΕ διάφοροι παράμετροι. Από την άλλη πλευρά, κύκλοι της ΡΑΕ αναφέρουν ότι η μελέτη επάρκειας είναι μια κατ΄ εξοχήν μελέτη σεναρίων, τα οποία μπορούν να εκπονηθούν ακόμα και χωρίς τον απόλυτα ακριβή προσδιορισμό όλων των παραμέτρων.
Ανάμεσα στα θέματα που εκκρεμούν είναι ο σαφής προσδιορισμός των περιθωρίων του συστήματος για νέα ισχύ ανά τεχνολογία παραγωγής. Σύμφωνα με πληροφορίες η ΡΑΕ έχει δώσει ανεπισήμως τα στοιχεία αυτά, αλλά για την οριστικοποίηση της μελέτης ο ΑΔΜΗΕ θέλει να παραλάβει και επισήμως τα τελικά στοιχεία. Επίσης η ΡΑΕ πρέπει να υπολογίσει το VoLL (Value of Lost Load), δηλαδή του κόστος της μη εξυπηρετούμενης ενέργειας, καθώς και το κόστος νέας εισόδου, το λεγόμενο CONE (Cost of New Entry), που αφορά στο ετήσιο κεφαλαιουχικό κόστος των νεοεισερχόμενων μονάδων και είναι απαραίτητο για τον έλεγχο της βιωσιμότητας των νέων μονάδων και τον υπολογισμό του κριτηρίου αξιοπιστίας.
Πάντως, η ΡΑΕ έχει ολοκληρώσει δημόσια διαβούλευση για το CONE (Cost of New Entry) και έχει δημοσιεύσει τις θέσεις των συμμετεχόντων, αλλά δεν έχει εκδοθεί η σχετική απόφαση από το ΥΠΕΝ, βάσει της γνωμοδότησης της ΡΑΕ. Το CONE θεωρείται βασική παράμετρος για τους διαγωνισμούς CRM, που θα γίνουν στο μέλλον, όταν και εφόσον εγκριθεί ο μηχανισμός.
Σημαντικό στοιχείο επίσης για την εκπόνηση της μελέτης επάρκειας είναι το Κριτήριο Αξιοπιστίας (Reliability Standard), δηλαδή το κατώτερο όριο του δείκτη LOLE (αναμενόμενες ώρες απώλειας φορτίου), καθώς με βάση τον δείκτη αυτό υπολογίζεται το πιθανό έλλειμμα ισχύος.