Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Tesla
Στόχος να αυξήσει την παραγωγή κατά το ήμισυ φέτος
Τετάρτη, 20/04/2022

Η Tesla είναι αναμφίβολα ένας από τους νικητές των δύο τελευταίων ετών, κατά τη διάρκεια των οποίων ο πλανήτης αντιμετώπιζε την πανδημία του κορωνοϊού. Ενώ οι άνθρωποι έπρεπε να περιμένουν αρκετούς μήνες ή και ακόμη περισσότερο για να αποκτήσουν αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, η Tesla κατάφερε να ξεπεράσει τη δυσκολία στην προμήθεια σημαντικών εξαρτημάτων. Γι' αυτό, άλλωστε, τα αυτοκίνητάτης φιγουράρουν στις λίστες με τααυτοκίνητα με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη. Ωστόσο, αν θέλει να διατηρήσει την ανάπτυξή της, πρέπει να πληροί αρκετές απαιτήσεις,σύμφωνα με ανάλυση τηςCapitalPanda.

Η αμερικανική εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla είναι μία από τις λίγες εταιρείες με αγοραία αξία άνω του ενός τρισεκατομμυρίου δολαρίων. Αυτή τη στιγμή κατέχει με ασφάλεια την έκτη θέση, με την BerkshireHathaway (τον επενδυτικό όμιλο του WarrenBuffett) να ακολουθεί στην έβδομη, με διαφορά περίπου 270 δισεκατομμύρια δολάρια, και να απέχει περίπου μισό τρισεκατομμύριο από την πέμπτη εταιρεία, δηλαδή την Amazon του JeffBezos. Ωστόσο, είναι με διαφοράη εταιρεία με τη μεγαλύτερη αξία ανάμεσα στουςκατασκευαστές αυτοκινήτων.

Η Tesla έγινεμέρος της «αφρόκρεμας»των εταιρειώνμε αξίατρισεκατομμυρίων δολαρίων μόλις τον τελευταίο χρόνο. Οι μετοχές της σημείωσαν τη μεγαλύτερη άνοδο το περασμένο φθινόπωρο, καθώς η τιμή αγοράς τους αυξήθηκε 68 τοις εκατό σε σχεδόν 1.230 δολάρια από τις αρχές Σεπτεμβρίου έως τις αρχές Νοεμβρίου. Στη συνέχεια, η Tesla σημείωσε πτώση, η οποία σταμάτησε στα 776 δολάρια στα μέσα Μαρτίου και οι μετοχές της κυμαίνονται τώρα κοντά στο όριο των 1.000 δολαρίων.

Ενώ στο παρελθόν οι μετοχές της Tesla καθοδηγούνταν περισσότερο από το ενδιαφέρον των οπαδών της ηλεκτροκίνησης, τα τελευταία δύο χρόνια η ικανότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας να παρέχει τα αυτοκίνητά της στην αγορά γίνεται ολοένα και πιο σημαντική. Με άλλα λόγια, η Tesla γίνεται μια τυπική εταιρεία από αυτή την άποψη, της οποίας η επιτυχία στο χρηματιστήριο εξαρτάται όλο και περισσότερο από τα θεμελιώδη στοιχεία παρά από την εκάστοτε διάθεση των επενδυτών.

Ωστόσο, η Tesla μπορεί να διατηρήσει το προβάδισμά της. Θα εξαρτηθεί από το πόσο καλά θα καταφέρει να αναπτύξει περαιτέρω καινοτομίες και από το πώς θα μπορέσει να διεισδύσει σε άλλα τμήματα της αγοράς αυτοκινήτων. Προς το παρόν, μόνο οι ευκατάστατοι πελάτες μπορούν να αγοράσουν τα αυτοκίνητά της και οι επενδυτές περιμένουν με ανυπομονησία τη στιγμή που η Tesla θα κυκλοφορήσει πολύ πιο προσιτά μοντέλα.

Βέβαια, ο ιδρυτής και συνιδιοκτήτης της Tesla, ΈλονΜασκ, δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα παρουσιάσει ένα πιο προσιτό αυτοκίνητο που θα κοστίζει περίπου 25.000 δολάρια φέτος. «Δεν δουλεύουμε αυτήν τη στιγμή σε αυτό το αυτοκίνητο των 25.000 δολαρίων. Κάποια στιγμή θα το κάνουμε. Έχουμε αρκετά με τα οποία ασχολούμαστε αυτή τη στιγμή, πάρα πολλά, ειλικρινά. Επομένως, κάποια στιγμή θα υπάρξει αυτό το πιο προσιτό αυτοκίνητο, αλλά νομίζω ότι είναι κάπως λάθος η ερώτηση σχετικά με το πότε ακριβώς θα βγάλουμε αυτό το μοντέλο. Πραγματικά αυτό που έχει την ύψιστη σημασία είναι το πότε θα είναι αυτόνομο το αυτοκίνητο», εξήγησε ο Μασκ στις αρχές του έτους.

Την ίδια στιγμή, η Tesla σχεδιάζει να αυξήσει τον αριθμό των αυτοκινήτων που παραδίδονται στους πελάτες της κατά 50 τοις εκατό φέτος. Ενώ πέρυσι παρέδωσε πάνω από 936 χιλιάδες αυτοκίνητα, φέτος πρέπει να είναι τουλάχιστον 1,4 εκατομμύρια.

Τεχνικά, αυτός δεν είναι ένας μη ρεαλιστικός στόχος. Στα τέλη Φεβρουαρίου, η Tesla άνοιξε το πρώτο της Ευρωπαϊκό Gigafactory, το οποίο χτίστηκε στην πόλη Grünheide κοντά στη γερμανική πρωτεύουσα του Βερολίνου. Το εργοστάσιο έχει τη δυνατότητα να παράγει έως και 500.000 αυτοκίνητα ετησίως και το ModelY θα πρέπει να παράγεται εκεί. Αν λοιπόν το γερμανικό Gigafactory καταφέρει να εκμεταλλευτεί την παραγωγική του ικανότητα φέτος, η Tesla θα πετύχει τον στόχο που έχει τεθεί.

Ηυψηλή παραγωγικότητα του συγκεκριμένου γερμανικού εργοστασίου όμως μάλλον δεν θα είναι αρκετή. Η Tesla αντιμετωπίζει προβλήματα στην Κίνα, όπου αναγκάστηκε να κλείσει ένα εργοστάσιο στη Σαγκάη για λίγο. Αυτό προέκυψε ως αποτέλεσματης αναζωπύρωσης της πανδημίας του κορωνοϊού και τα σχετικά σκληρά lockdown που διέταξαν οι κινεζικές αρχές στη Σαγκάη. Τις τελευταίες μόλις μέρες ξεκίνησε ξανά η παραγωγή εκεί. Το δεύτερο εξάμηνο του έτους θα αποδειχτεί στην πράξη εάν ο φιλόδοξος στόχος της Teslaείναι τελικά εφικτός για το 2022.

Σχετικοί όροι:
Συναφείς αναρτήσεις
Περισσότερες πληροφορίες για την ανανεωμένη έκδοση του Model Y, του Project Juniper, έρχονται στην δημοσιότητα. Λίγους μήνες μετά την επίσημη ...
H Tesla είναι από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που ανακοινώνει τα αποτελέσματα πωλήσεων και παραγωγής οχημάτων για το 2023. Σύμφωνα λοιπόν ...
Tο πρόσφατα ανανεωμένο Tesla Model 3 έρχεται ενισχυμένο και στον τομέα της ασφάλειας. Το δημοφιλές αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο ενσωματώνει πλέον ...
Στο πρότυπο της Αθήνας, η Tesla ανακοίνωσε ότι εγκαινίασε Pop-Up Store στη Θεσσαλονίκη. Πλέον, όπως σημειώνει η εταιρεία, οι επισκέπτες ...
Το να σου ανοίγουν διάπλατα τις πόρτες πολιτικοί ηγέτες δεν είναι λίγο πράγμα. Και γιατί, προφανώς, παίζεις στην κορυφή του παγκόσμιου ...
Σύμφωνα με το Bloomberg Billionaires Index
  Ο Ίλον Μασκ είναι και πάλι ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο, σύμφωνα με τα ενημερωμένα στοιχεία του Bloomberg Billionaires Index ...
Συμφωνία συνεργασίας με την Tesla στον τομέα της φόρτισης αυτοκινήτων έκλεισε η Ford. Σύμφωνα με την εταιρία από την άνοιξη  ...
Έχασε κεφαλαιοποίηση αντίστοιχη της Ford
Τη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση τους τρεις και πλέον τελευταίους μήνες, κατέγραψε χθες η μετοχή της Tesla, μετά την ανακοίνωση ...
Μπορεί να μειώσει δραστικά το κόστος κατασκευής των αυτοκινήτων της;
Στην παρουσίαση της Tesla για την Ημέρα Επενδυτών για το 2023 την Τετάρτη, η οποία επικεντρώθηκε σε μεγάλο βαθμό ...
 
 
Τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024» στην Ευρώπη, κατέκτησε το νέο Renault Scenic. Η κάλπη ανέδειξε το μεγάλο φετινό νικητή του θεσμού, ενώ η ...
H Jeep ανακοίνωσε ακόμα μια προσθήκη στη γκάμα του Avenger, το οποίο ήδη προσφέρεται ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, βενζινοκίνητο και ήπιο υβριδικό. Ως γνήσιο τέκνο ...
Τον Μάιο του 2022, η Mercedes ανακοίνωσε τα πλάνα της για μία νέα υπερπολυτελή σειρά μοντέλων, με την ονομασία Mythos. Σύμφωνα με τους Γερμανούς το ...
Μέχρι το τέλος της δεκαετίας
Λόγω της μετατόπισης των αυτοκινητοβιομηχανιών προς την ηλεκτροκινηση, σταδιακά θα μειωθούν οι θέσεις των εργαζόμενων στις εταιρείες που προμηθεύουν με εξαρτήματα και αλλά ...
Σε καμβά μετέτρεψε η Maserati μια MC20 Cielo, δημιουργώντας ένα έργο τέχνης πάνω σε τροχούς, το οποίο θα μπορούσε να έχει περίοπτη θέση ...
Με το βραβείο Ecobest 2024 στο ενεργητικό του ξεκινά την πορεία του στην αγορά το e-C3. Το βραβείο αυτό απονέμεται σε αυτοκίνητα που διακρίνονται ...
Τη δυνατότητα επιλογής χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων στην κορυφαία Μ40i προσφέρει η BMW. Η επίδραση στις επιδόσεις είναι μηδαμινή, καθώς τα πρώτα 100 χλμ./ώρα καλύπτονται ...
Δυο νέες ισχυρές plug-in υβριδικές εκδόσεις, αποικτά η Panamera. Η νέα Panamera 4 E-Hybrid που χρησιμοποιεί αναβαθμισμένο biturbo βενζινοκινητήρα 2.9 λίτρων, απόδοσης 304 ίππων, ...
Τα ηλεκτρικά οχήματα που ταξινομήθηκαν το 2020 ήταν 40% πιο "βιώσιμα" από τα αυτοκίνητα που είχαν κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με μελέτη της Ομοσπονδιακής ...
Το επόμενο βήμα του Protergia Charge που προσφέρει στους οδηγούς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων πρόσβαση σε ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα φορτιστών αυτοκινήτων στην Ελλάδα ...
Το αμιγώς ηλεκτρικό Seres 5, παρουσιάστηκε στην Αθήνα, με την εταρία να αντιπροσωπεύεται στην χώρα μας από “Σπανός group”. Κύριο χαρακτηριστικό στη σχεδίασή του είναι ...
Με αλλαγές κυρίως στο αισθητικό και εξοπλιστικό κομμάτι, αναβάθμισε το Q7 η Audi. Η μεγαλύτερη πλέον χαρακτηριστική μάσκα Singleframe με τον οκτάγωνο σχεδιασμό και ...