Ο κύβος ερίφθη και η επόμενη μεγάλη δημόσια εγγραφή στο Χρηματιστήριο της Αθήνας θα είναι η εισαγωγή των μετοχών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, δηλαδή του Αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος. Η κυβέρνηση και κυρίως το ΤΑΙΠΕΔ που κατέχει το 30% των μετοχών της εταιρείας μαζί με το Υπερταμείο, που ελέγχει το 25% (σ.σ. σύνολο 55%), προκρίνουν ως βέλτιστη επιλογή των εισαγωγή των μετοχών του ΔΑΑ, κάτι που, ωστόσο, δεν αναμένεται να γίνει άμεσα. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχει κατ’ αρχήν συμφωνία μεταξύ των μετόχων, που εκτός των δύο εκπροσώπων του Δημοσίου, στο μετοχικό κεφάλαιο συμμετέχουν το Κανδικό fund PSP με 40% και ο όμιλος Κοπελούζου με 5%. Η δημόσια εγγραφή του αεροδρομίου, όπως είχε γίνει και για άλλες εταιρείες του δημοσίου κάποτε, έχει εξεταστεί και παλιότερα δίχως συνέχεια. Πλην όμως, φαίνεται ότι επανέρχεται ως εναλλακτικό πλάνο.
Σημειώνεται ότι η πώληση του 30% του «Ελ. Βενιζέλος», παραμένει στον «ράφι» από τότε που ξέσπασε η πανδημική κρίση, στις αρχές του 2020. Η διαδικασία είχε περάσει στη φάση των δεσμευτικών προσφορών με τη συμμετοχή πολλών και σημαντικών επενδυτικών σχημάτων, αλλά σταμάτησε με απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ στις αρχές του 2020, επειδή το ενδιαφέρον ατόνησε λόγω πανδημίας.
Σε κάθε περίπτωση, μένει να φανεί το timing του σχετικού εγχειρήματος , αφού για φέτος η κατάσταση στις αγορές δεν είναι και η ευνοϊκότερη.
Μέσα στις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να υπάρξουν οι οριστικές διευθετήσεις μεταξύ μετόχων και κυβέρνησης, αλλά και μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και τραπεζών που θα κληθούν να τρέξουν το όλο εγχείρημα, αφού από τη μία η πορεία του τουρισμού ναι μεν έχει ανοδική τάση, από την άλλη, όμως, η κρίση που απορρέει από τον πόλεμο Ουκρανίας – Ρωσίας σαφώς και διαμορφώνει ένα δύσκολο περιβάλλον τόσο σστην πραγματική οικονομία, όσο και στις αγορές.
Από την άλλη μετά από χρόνια θα πρόκειται για ένα νέο μεγάλο IPO με σαφή ενίσχυση της χρηματιστηριακής αγοράς, δεδομένου ότι οι εισηγμένες τα δέκα τελευταία χρόνια κοιτάζουν την έξοδο από το χρηματιστηριακό ταμπλό. Ανάμεσα στους αρχικούς διεκδικητές (είχαν περάσει στη β΄ φάση του διαγωνισμού) ήταν οι ADP Groupe, Avi Alliance, Vinci Airports, Ferrovial, Ardian, KKR, Global Infrastructure Partners κ.α.
Σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία, η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου κατά τη διάρκεια του Ιουνίου ανήλθε σε 2,43 εκατ., μειωμένη κατά 6,8% σε σχέση με την κίνηση του Ιουνίου 2019.
Αναλυτικά, η επιβατική κίνηση εσωτερικού πλησιάζει τα επίπεδα του 2019, καταγράφοντας ελάχιστη πτώση της τάξης του 0,6%, ενώ η διεθνής επιβατική
κίνηση εμφάνισε μονοψήφια μείωση της τάξης του 9,6%, σε σύγκριση με το 2019.
Συνολικά, κατά τους έξι πρώτους μήνες του έτους, η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου σχεδόν έφτασε τα 9 εκατ. και παρέμεινε μειωμένη κατά 20,3% σε
σύγκριση με το 2019. Οι επιβάτες εσωτερικού παρέμειναν κάτω από τα επίπεδα του 2019 κατά 13,2%, ενώ οι διεθνείς επιβάτες κατά 23,5%.