Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τα βαρέα οχήματα ευθύνονται για το 25% των παγκόσμιων εκπομπών ρύπων
ABB: Προτάσσει την αναγκαιότητα εξηλεκτρισμού των εταιρικών στόλων
Τετάρτη, 14/09/2022

Η ABB επισημαίνει ότι τα τελευταία χρόνια εντείνεται η παγκόσμια προσπάθεια για μείωση των εκπομπών άνθρακα στις μεταφορές, κάτι που επιβεβαιώνεται από ένα κύμα ανακοινώσεων για εξηλεκτρισμό κυβερνητικών και εταιρικών στόλων αυτοκινήτων.

Ειδικότερα, η σημερινή συγκυρία της παγκόσμιας ενεργειακής κρίσης που ανέκυψε από τις αναταραχές στην ομαλή διανομή φυσικού αερίου και άλλων παραδοσιακών μορφών καυσίμων, κάνει επιτακτικότερη την άμεση υιοθέτηση λύσεων και τεχνολογιών κίνησης που βασίζονται αποκλειστικά σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Σύμφωνα με την ΑΒΒ, η τάχιστη απεξάρτηση των μεταφορών από τους θερμικούς κινητήρες υγρών και αέριων ορυκτών καυσίμων, αποδεικνύεται μονόδρομος για την ομαλή οικονομική ανάπτυξη κυρίως στην Ευρώπη. 

Με δεδομένες τις νέες τεχνολογικές καινοτομίες που παρουσιάζονται σχεδόν καθημερινά, η ηλεκτροκίνηση δείχνει να αποτελεί «μονόδρομο» για την αυτοκινητοβιομηχανία. Ωστόσο, τα βαρέα οχήματα φαίνεται να είναι εκείνα που παρουσιάζουν μία ιδιαίτερη πρόκληση. Παρότι αποτελούν μόλις το 1% του συνολικού στόλου οχημάτων, είναι υπεύθυνα για ένα δυσανάλογα υψηλό ποσοστό 25% των παγκόσμιων εκπομπών ρύπων. Η τεχνολογία έχει κάνει σημαντικά βήματα προς την εξάλειψη αυτού του ποσοστού, όμως απαιτείται και η σύμπραξη άλλων παραγόντων, όπως κατασκευαστές οχημάτων, πάροχοι υποδομών και κυβερνήσεις, ώστε να καταστήσουμε όλοι μαζί τις ηλεκτρικές μετακινήσεις βαρέως τύπου προσιτές, εύκολες και βιώσιμες.

Προβληματισμοί που ανακύπτουν

Έντονες συζητήσεις γίνονται γύρω από τη αειφορία των ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίες συνοψίζονται στην κατασκευή αυτοκινήτων, στο είδος των καυσίμων (θερμικά ή μπαταρία) για τις μεταφορές και τις εκπομπές κατά την οδήγηση.

Τα έως τώρα δεδομένα δείχνουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) είναι συνολικά περισσότερο αειφόρα από τα συμβατικά (ICE - κινητήρες εσωτερικής καύσης) και συνεχώς βελτιώνονται. Επίσης, σύμφωνα με έρευνα του Transport and Environment τα ηλεκτρικά φορτηγά είναι ήδη πιο αποδοτικά ενεργειακά σε σχέση με τα αντίστοιχα ντίζελ, ενώ αν το ηλεκτρικό δίκτυο περιελάμβανε μόνο ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, τα ηλεκτρικά φορτηγά θα λειτουργούσαν με μηδενικές εκπομπές και θα χρησιμοποιούσαν λιγότερη από τη μισή ενέργεια που χρησιμοποιούν τα ντίζελ.

Παρά το αυξημένο πλεονέκτημα αναφορικά με τη βιωσιμότητα, η αρχική κεφαλαιουχική δαπάνη για την αγορά ηλεκτρικών φορτηγών και το αντίστοιχο κόστος λειτουργίας αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα για εταιρείες logistics με περιορισμένες δυνατότητες. Η διεθνής δημόσια χρηματοδότηση θα αποτελέσει σημαντικό εργαλείο για την υπέρβαση τέτοιων φραγμών. Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα NextGenerationEU, για παράδειγμα, θα αφιερώσει το 25% του προϋπολογισμού ανάκαμψης των 750 δισεκατομμυρίων ευρώ σε έργα απαλλαγής από τον άνθρακα, με τις βιώσιμες υποδομές και τις ηλεκτρικές μεταφορές να βρίσκονται στην κορυφή των προτεραιοτήτων του.

Ένα ακόμα εμπόδιο στον εξηλεκτρισμό των στόλων αποτελεί μία διάχυτη ανασφάλεια σε σχέση με την αυτονομία. Στην πραγματικότητα όμως, μέχρι το 2025, η αυξημένη πυκνότητα της μπαταρίας θα επιτρέπει σε ένα φορτηγό 40 τόνων να διανύσει 400 km με μία μόνο φόρτιση. Επιπλέον, η ταχύτητα φόρτισης αναμένεται να είναι ακόμα μεγαλύτερη. Έτσι, ενώ κάποτε χρειαζόταν περίπου 2,5 ώρες για φόρτιση ενός ηλεκτρικού φορτηγού βαρέως τύπου, με τους γρήγορους φορτιστές, η όλη διαδικασία μετατρέπεται σε ένα τυπικό διάλειμμα (45 λεπτά για κάθε 4,5 ώρες οδήγησης). Μέχρι το τέλος του έτους, οι νέοι σταθμοί φόρτισης μεγαβάτ θα καταστήσουν τη φόρτιση ακόμη πιο γρήγορη. Μάλιστα, η ABB ήταν αυτή που παρουσίασε τον ταχύτερο φορτιστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο. Ο νέος της φορτιστής Terra 360 έχει μέγιστη ισχύ 360 kW και μπορεί να φορτίσει πλήρως οποιοδήποτε ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε 15 λεπτά ή λιγότερο, καλύπτοντας τις διαφορετικές ανάγκες των χρηστών ηλεκτρικών οχημάτων, είτε χρειάζονται γρήγορη φόρτιση, είτε θέλουν απλά να γεμίσουν λίγο τη μπαταρία τους.

Το παράδειγμα της Νορβηγίας

Η Νορβηγία, θα γίνει η πρώτη χώρα που θα στραφεί εξ ολοκλήρου στις ηλεκτροκίνητες μεταφορές, με αιχμή τον φιλόδοξο εθνικό στόχο για μείωση των εκπομπών CO2 κατά 55% από το 1990 έως το 2030 και την πώληση αποκλειστικά αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών έως το 2025. Αυτές οι πολιτικές υποστηρίζονται από κίνητρα για τους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων, όπως φοροαπαλλαγές αγοράς, μειωμένα διόδια και ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Η χώρα έχει επίσης επενδύσει σε ένα στρατηγικό δίκτυο ταχυφορτιστών υψηλής ισχύος.

Μήπως ήρθε η ώρα η Νορβηγία να γίνει ο κανόνας και όχι η εξαίρεση;  Έχουμε στο πλευρό μας την τεχνολογία και την παγκόσμια δημόσια αναγνώριση της κλιματικής κρίσης. Είναι οι κυβερνήσεις έτοιμες να δράσουν; Έχουμε όλα όσα χρειαζόμαστε;

Η ABB στηρίζει έμπρακτα τη μετάβαση σε μία εποχή με μηδενικές εκπομπές άνθρακα

Η  ABB αναγνωρίζει ότι η επιτυχής μετάβαση στην αειφόρο ηλεκτρική κινητικότητα είναι πιο σημαντική από ποτέ. Ιδιαίτερα σήμερα, η απεξάρτηση των στόλων ιδιωτικών και επαγγελματικών οχημάτων από τα υγρά και αέρια ορυκτά καύσιμα, εμφανίζει μια επιτακτική αναγκαιότητα. Για περισσότερο από έναν αιώνα, η ΑΒΒ προάγει την εξέλιξη στην τεχνολογία ηλεκτρικών υποδομών και οδηγεί τις εξελίξεις προς το μέλλον μιας κινητικότητας μηδενικών εκπομπών και σχεδιάζει λύσεις ηλεκτροκίνησης για αειφόρες μεταφορές, που εκτείνονται από απλούς οικιακούς φορτιστές EV, μέχρι αμαξοστάσια στόλων ηλεκτρικών οχημάτων με εναέρια φόρτιση ηλεκτρικών λεωφορείων και φορτηγών, έως φορτιστές υψηλής ισχύος για τους σταθμούς φόρτισης των αυτοκινητοδρόμων του μέλλοντος.

Στην πορεία της για την επίτευξη των φιλόδοξων περιβαλλοντικών στόχων της, η εταιρεία δεσμεύεται να μετατρέψει σε ηλεκτροκίνητο τον στόλο των οχημάτων της και να λαμβάνει από ανανεώσιμες πηγές το 100% της ηλεκτρικής ενέργειας στις εγκαταστάσεις της έως το 2030, καθώς επίσης και να εδραιώσει ενεργειακά αποδοτικούς στόχους, με συστηματική χρήση μεθόδων διαχείρισης ενέργειας.  

Πιο συγκεκριμένα, η ABB έχει δεσμευτεί να χρησιμοποιεί στις εγκαταστάσεις της 100% ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια έως το 2030. Επιπλέον, έχει αναλάβει να καθορίσει στόχους ενεργειακής αποδοτικότητας και να συνεχίσει να αναπτύσσει συστήματα διαχείρισης ενέργειας στις εγκαταστάσεις της εταιρείας. Ήδη σήμερα, περισσότερες από 100 εγκαταστάσεις της εταιρείας καλύπτονται από πιστοποιημένα συστήματα διαχείρισης ενέργειας. Τέλος, η ABB έχει υποσχεθεί να εντάξει στον στόλο της περισσότερα από 10.000 ηλεκτρικά οχήματα έως το 2030. Ήδη στη Σουηδία έχει αρχίσει να μετατρέπει τα 700 εταιρικά οχήματά της σε ηλεκτρικά, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο ανακοίνωσε πέρυσι ότι θα αντικαταστήσει πάνω από 500 εταιρικά οχήματα με ηλεκτρικά έως το 2025. Στην Ελλάδα, η αξιοποίηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, των πρώτων ηλεκτροκίνητων οχημάτων τύπου van για τις παραδόσεις στα καταστήματα των πελατών της είναι γεγονός και σηματοδοτεί μια νέα, πιο βιώσιμη εποχή.

Σχετικοί όροι:
ABB
Συναφείς αναρτήσεις
3ο Electric & Micro Mobility Forum
Η εταιρία Smart Press διοργανώνει το 3ο “Electric & Micro Mobility Forum”, με σκοπό να εξερευνήσει το μέλλον των Μεταφορών, οι οποίες ...
Mε στόχο τις βιώσιμες μεταφορές στη χώρα μας
Δημιουργούμε ένα συνεκτικό σχέδιο δράσης για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης σε όλους τους τομείς μεταφορών με στόχο τόσο τη ...
Στην αυτοκίνηση επενδύει η Autohellas σε αυτοκίνητα μηδενικών και χαμηλών ρύπων, τα οποία, εκτός από τα προφανή περιβαλλοντικά και ...
WATT+VOLT
Στη WATT+VOLT η ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης είναι στρατηγικός στόχος, με τη βοήθειά της προάγεται η «πράσινη» ενέργεια και προστατεύεται ...
Chargespot by WATT+VOLT
Η ηλεκτροκίνηση είναι προτεραιότητα στη WATT+VOLT, γι' αυτό και με αμείωτο ρυθμό διευρύνει το δίκτυο Charges pot, με την ...
ΔΕΗ blue - Το μέλλον…φορτίζει
Την επίσημη έναρξη της ηλεκτροκίνησης από τη ΔΕΗ εγκαινίασε, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης, σε εκδήλωση ...
Φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Ο ταχύτερος φορτιστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, βρίσκεται στη Μεταμόρφωση και συγκεκριμένα στο Porsche Center Athens. Στις εγκαταστάσεις της Porsche ...
Το μέλλον των Μεταφορών, οι οποίες μεταμορφώνονται χάρη στην ηλεκτροκίνηση και τη μικροκινητικότητα
Το πρώτο ελληνικό “Electric & Micro Mobility Forum” έρχεται στις 31 Μαρτίου 2021 για να εξερευνήσει το μέλλον των ...
Με στόχο την προώθηση της ηλεκτροκίνησης
Με σκοπό να συμβάλλουν στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, η ΔΕΗ και η LeasePlan Hellas προχώρησαν στην ...
 
 
Δυναμικά προχωρά η οργανική ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, καθώς νέα αιολικά και φωτοβολταϊκά έργα ολοκληρώνονται συνεχώς και προστίθενται στα υφιστάμενα ...
Για δημιουργία χάους  από την εφαρμογή του CBAM, του φόρου άνθρακα στα σύνορα της Ευρώπης, προειδοποιούν οι traders, ενώ ο κ. Ευάγγελος Μυτιληναίος, ...
Τα αιολικά πάρκα συμβάλλουν ήδη σημαντικά στην προστασία του τοπικού δασικού περιβάλλοντος. Με κατάλληλα μέτρα και συνεργασία με τις αρχές, μπορεί να συμβάλλουν ...
To ΝΟΥΝΟΥ Family κέρδισε Χρυσό Βραβείο στα Green Brand Awards 2024 για τις πρώτες συσκευασίες γάλακτος με Ουδέτερο Αποτύπωμα Άνθρακα στην Ελλάδα! Επενδύοντας ...
Στον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα- Κόρινθος- Πάτρα - Πύργος θα υλοποιηθεί σύντομα το μεγαλύτερο πρόγραμμα φωτοβολταϊκών πάρκων που έχει αναπτυχθεί σε αυτοκινητόδρομο στη χώρα. Συνολικά ...
Με ευρεία συμμετοχή της κοινωνίας της Χίου και μεγάλη επιτυχία διεξήχθη στο νησί, Συνέδριο για την Κλιματική Αλλαγή, στο Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο της ...
Την επανεξέταση του φόρου άνθρακα στα σύνορα της ΕΕ (CBAM), καθώς δεν φαίνεται ότι μπορεί να επιτελέσει το στόχο του αλλά αντίθετα μπορεί ...
Ενα νέο χρηματοοικονομικό εργαλείο για την στήριξη των επενδύσεων στον τομέα της απορρόφησης διοξειδίου του άνθρακα από την ατμόσφαιρα προωθεί η ΕΕ.   Το ...
Προχωρεί η αξιολόγηση των σεισμικών δεδομένων που συγκεντρώθηκαν στα δύο θαλάσσια μπλοκ δυτικά και νοτιοδυτικά της Κρήτης, και η κυβέρνηση ελπίζει μέσα στον ...
Έμφαση στις τεχνολογίες δέσμευσης καθώς και  απορρόφησης του διοξειδίου του άνθρακα απ’ ευθείας από την ατμόσφαιρα δίνει πλέον η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, παρουσιάζοντας οδικό ...
Στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 15 εβδομάδων έχουν υποχωρήσει οι τιμές των δικαιωμάτων εκπομπής ρύπων, καθώς η ζήτηση μειώνεται, όσο υποχωρεί η παραγωγή ...
Η ΔΕΗ και ο Όμιλος Intrakat ανακοινώνουν τη σύναψη δεσμευτικής Συμφωνίας-Πλαισίου Συνεργασίας μεταξύ της ΔΕΗ Ανανεώσιμες και του ομίλου Intrakat για την από ...