Τούρμπο τα οικονομικά αποτελέσματα των εισηγμένων κάτι που επιβεβαιώνει και τις μεγάλες αυξήσεις σε καταναλωτικά προϊόντα και υπηρεσίες συντηρώντας την κούρσα του πληθωρισμού. Είναι ενδεικτικό πως αν και δεν έχουν ανακοινώσει ακόμα αποτελέσματα εννεαμήνου όλες οι εισηγμένες, ήδη καταγράφεται αύξηση τζίρου 62,5% από τις εταιρείες του μη χρηματοοικονομικού κλάδου και αύξηση EBITDA 69%! Τα δε κέρδη τρέχουν στο 9μηνο με αύξηση 136%.
Από την ανάγνωση πάντως των πρώτων ανακοινώσεων εταιρικών αποτελεσμάτων τρίτου τριμήνου, φαίνεται πως η πίεση που ασκήθηκε στα κέρδη τους προηγούμενους μήνες έχει ξεπεραστεί από τις μεγάλες ανατιμήσεις που έχουν κάνει οι εταιρείες.
Λίγες εταιρείες έχουν ανακοινώσει τα ποσοστά των αυξήσεων, αλλά κάποιες κάνουν ακόμα ανατιμήσεις και τιμολογούν ανάλογα με την περιοχή (ανά ταχυδρομικό κωδικό είπε πρόσφατα η Τιτάν).
Πολλές πάντως είτε στη λογιστική κατάσταση, είτε στις τηλεδιασκέψεις είχαν σημειώσει πως έκαναν αυξήσεις χωρίς να επηρεάζεται η ζήτηση.
Οι τζίροι εμφανίζουν τεράστια αύξηση έναντι των περσινών με σημαντικό μέρος να οφείλεται στις ανατιμήσεις που έχουν γίνει.
Η πίεση φαίνεται στα περιθώρια κέρδους που είναι πιεσμένα σε κάποιες περιπτώσεις, ή στο δανεισμό λόγω των υψηλών αναγκών σε κεφάλαιο κίνησης (το έχουν θίξει εδώ και μήνες πολλές εισηγμένες), αλλά η κερδοφορία είναι υψηλότερη της περσινής και πολλοί τζίροι έχουν πάει σε ύψος ρεκόρ (π.χ. διυλιστήρια όπου τα περιθώρια διύλισης ήταν στα ύψη).
Η εταιρείες ενέργειας έχουν εμφανίσει απίστευτη κερδοφορία, με κάποιες περιπτώσεις (π.χ. Μυτιληναίος, ΕΛΠΕ, Μότορ Όιλ με 1 δις. Ευρώ καθαρά κέρδη!) να είναι ανώτερη και από τις εκτιμήσεις των διοικήσεων.
Ο τουρισμός έβαλε το λιθαράκι του να ξεπεράσουν επιδόσεις ακόμα και του 2019 κάποιες εταιρείες (π χ Μοτοδυναμική, Autohellas).
Στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου που γνωρίζουν σημειώνουν πως πήγε εξαιρετικά ο τουρισμός αλλά τα περσινά κέρδη ήταν δύσκολο να ξεπεραστούν, καθώς λόγω περιορισμών που υπήρχαν για την αντιμετώπιση της πανδημίας, οι επισκέπτες νοίκιαζαν αυτοκίνητα, στέλνοντας στα ύψη τις τιμές και αδειάζοντας ακόμα και από τις μάντρες τα αυτοκίνητα που ήταν προς πώληση. Όμως και αυτές οι επιδόσεις ξεπεράστηκαν με άνεση.
Επιπλέον, οι ακτοπλοϊκές εμφάνισαν εξαιρετικό τρίτο τρίμηνο (πχ Attica Group) την ώρα που το πετρέλαιο κάλπαζε πάνω από τα 100 δολάρια το βαρέλι.
Όμως οι τιμές των εισιτηρίων έφτασαν σε πολύ υψηλά επίπεδα στις ακτοπλοϊκές αλλά και στις αεροπορικές εταιρείες.