Είναι το δεύτερο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην περιοχή.
Πενήντα ένα χρόνια πέρασαν από τη σιδηροδρομική τραγωδία του Δοξαρά, τον Ιανουάριο του 1972, με απολογισμό 19 νεκρούς και 44 τραυματίες.
Το απόγευμα της Κυριακής 16 Ιανουαρίου 1972, δύο τρένα, η αμαξοστοιχία «Ακρόπολις Εξπρές» που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Μόναχο-Αθήνα και μια αμαξοστοιχία που κινούταν αργά από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη πραγματοποιώντας πολλές στάσεις, γνωστή και ως «πόστα» επειδή μετέφερε αλληλογραφία, βρέθηκαν να κινούνται προς αντίθετες κατευθύνσεις επί της μονής, τότε, γραμμής Αθηνών-Θεσσαλονίκης στο τμήμα μεταξύ Ορφανών Καρδίτσας και Δοξαρά Λάρισας.
Οι σταθμάρχες σε Ορφανά και Δοξαρά δεν κατάφεραν να συνεννοηθούν για το ποια από τις δύο αμαξοστοιχίες θα είχε προτεραιότητα, με αποτέλεσμα οι δύο αμαξοστοιχίες να διέλθουν ταυτόχρονα από τους δύο σταθμούς, σε πορεία βέβαιης σύγκρουσης. Καθώς το «Ακρόπολις Εξπρές» είχε αναπτύξει μεγαλύτερη ταχύτητα, τα τρία πρώτα βαγόνια της πόστας διαλύθηκαν. «Τα δύο τρένα του θανάτου συγκρούστηκαν έξω από τη Λάρισα, στη θέση Δοξαρά
Η συγκρουση συνοδευτηκε από έκρηξη και πυρκαγιά.
Οι φλόγες από την φωτιά που προκάλεσε η σύγκρουση «φαίνονταν από πέντε χιλιόμετρα μακριά» δίνοντας την εικόνα «ηφαιστείου που μόλις έχει εκραγεί».