Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Γιατί εγκαταλείπουν οι Βρυξέλλες το σχέδιο για κατάργηση των κινητήρων εξωτερικής καύσης;
Δευτέρα, 03/04/2023

Οι ηγέτες στις Βρυξέλλες αποφάσισαν να εγκαταλείψουν την απόφαση για απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, την οποία η ΕΕ σχεδίαζε να εφαρμόσει σταδιακά μέχρι το 2035. Η έλλειψη πειθούς για ένα  ενεργειακό  μέλλον  μηδενικού άνθρακα γίνεται τόσο προφανής που ακόμη και οι Ευρωπαίοι έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται .

Οι Βρυξέλλες σχεδίασαν αυτή την απαγόρευση ως μέρος του ενός προγράμματος για να φτάσουν σε  καθαρές μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050 ωστόσο αυτό που οι συντάκτες του νόμου φαντάστηκαν ότι θα μπορούσε να αντικαταστήσει τους συμβατικούς κινητήρες παραμένει ένα μυστήριο.

Δεν υπάρχει τεχνολογία για την αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων με μπαταρίες όσον αφορά την εμβέλεια και την ευκολία επαναφόρτισης, και κανείς δεν μπορεί να πει εάν και πότε μπορεί να εμφανιστούν τέτοιες μπαταρίες.

Τα ηλεκτρικά οχήματα χρειάζονται επίσης επιδοτήσεις τόσο σε επίπεδο καταναλωτή όσο και σε επίπεδο παραγωγής σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού για να είναι κερδοφόρα.

Τα ηλεκτρικά οχήματα απαιτούν επίσης σπάνια ορυκτά, που συχνά λαμβάνονται από ρυπογόνα ορυχεία στην Κίνα και είναι τόσο πράσινα και οικονομικά όσο και η ενέργεια που χρησιμοποιείται για τη φόρτισή τους όπου στην Ευρώπη παράγεται από άνθρακα, για τον οποίο οι καταναλωτές πληρώνουν επί του παρόντος ένα τεράστιο τίμημα λόγω του κόστους που συνεπάγεται η εισαγωγή στο δίκτυο ανανεώσιμων πηγών, όπως η ηλιακή και η αιολική ενέργεια .

Για αυτούς τους λόγους, αλλά και για εμπορικούς λόγους η αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας αντιτάχθηκε στην απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Η αντίσταση του Βερολίνου και πολλών  άλλων κυβερνήσεων  της ΕΕ ανάγκασε τις Βρυξέλλες να άρουν την απαγόρευση σχεδόν εξ ολοκλήρου.

Οι καταναλωτές θα μπορούν να αγοράζουν αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, gια όσο καιρό θα μπορούν να κινούνται με συνθετικά καύσιμα, τα οποία παράγονται από δεσμευμένο άνθρακα ή ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Οι Βρυξέλλες εξακολουθούν να ελπίζουν ότι αυτά τα αυτοκίνητα θα καίνε τέτοια «e-καύσιμα» μετά το 2035. Αλλά οι αμφιβολίες σχετικά με την τεχνολογική σκοπιμότητα αυτής της δέσμευσης μπορεί να εξηγήσουν γιατί οι περιβαλλοντικές οργανώσεις απογοητεύτηκαν από την απόφαση το Σαββατοκύριακο.

Σχετικοί όροι:
Συναφείς αναρτήσεις
Η σεζόν για τη θέρμανση ολοκληρώθηκε και τυπικά στις 31 Μαρτίου και σύμφωνα με την επίτροπο ενέργειας Κάντρι Σίμσον ...
Επτά έργα ελληνικού ενδιαφέροντος και ανάμεσα τους το GRECY, η ηλεκτρική διασύνδεση Αιγύπτου- Ελλάδος που προωθεί ο όμιλος Κοπελούζου, ...
Δημοσκόπηση
Οι ευρωπαίοι πολίτες είναι απαισιόδοξοι για τις πιθανότητες της Ουκρανίας να κερδίσει τον πόλεμο κατά της Ρωσίας και βλέπουν ...
Τα ηλεκτρικά οχήματα που ταξινομήθηκαν το 2020 ήταν 40% πιο "βιώσιμα" από τα αυτοκίνητα που είχαν κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα ...
Μετά τη σκόνη που προκάλεσε η Κομισιόν
Eυκαιρία βρήκαν οι κερδοσκόποι για μία εξέλιξη που ήδη είναι γνωστή από την ΔΕΗ στην αγορά για την έρευνα ...
Έμφαση στις τεχνολογίες δέσμευσης καθώς και  απορρόφησης του διοξειδίου του άνθρακα απ’ ευθείας από την ατμόσφαιρα δίνει πλέον η ...
Ενα ακόμα βήμα για την προώθηση των μακροχρόνιων διμερών συμβολαίων προμήθειας ηλεκτρισμού από μη ορυκτά καύσιμα, τα λεγόμενα πράσινα ...
Ευρωπαίοι κατασκευαστές φωτοβολταϊκών
Τη στήριξη της ΕΕ, θεσμική και οικονομική, ζητούν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές φωτοβολταϊκών, οι οποίοι έχουν πληγεί από την απότομη ...
Toν κίνδυνο της ταχείας αποβιομηχάνισης της Ευρώπης - που ήδη έχει ξεκινήσει- που απορρέει από τη  ταχεία μετάβαση στην ...
 
 
Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Κωστής Χατζηδάκης μεταβαίνει στο Λουξεμβούργο, όπου θα συμμετάσχει στις συνεδριάσεις του Eurogroup και ECOFIN. Tην Πέμπτη 11 ...
Χαμηλότερα από ό,τι αναμενόταν κινήθηκε ο ρυθμός του πληθωρισμού τον Μάρτιο στην Ευρωζώνη, αν και στην Ελλάδα ακολούθησε αντίθετη πορεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ...
Επιφυλακτικές τοποθετήσεις, μικτά πρόσημα στο ταμπλό και οριακές διακυμάνσεις είναι η εικόνα και σήμερα στην Λεωφόρο Αθηνών, με τους επενδυτές να συνεχίζουν τρίτη ...
Χρηματιστήριο Αθηνών
Δύο πτωτικές συνεδριάσεις μετράει η αγορά, καθώς η αναμέτρηση με την περιοχή των 1410 μονάδων συναντά δυσκολίες μετά ;πό ένα ράλι διαρκείας στο ...
Μετά από τέσσερις συνεχόμενα ανοδικά συνεδριάσεις έρχονται οι πρώτες αναταράξεις κι ενώ ο γενικός δείκτης βρέθηκε σε υψηλό 6,5 ετών χθες. Στις 1338 ...
Κ. Ξιφαράς, Διευθύνων Σύμβουλος ΔΕΠΑ Εμπορίας στο 6ο AIF
Στους καθοριστικούς παράγοντες που επιτρέπουν σήμερα στην Ευρώπη να μην αντιμετωπίζει προβλήματα ενεργειακής τροφοδοσίας αλλά και στις παρεμβάσεις που απαιτούνται στη βασική αγορά ...
Η ΕΚΟ επιβεβαιώνει έμπρακτα τη δέσμευσή της να βρίσκεται δίπλα στους καταναλωτές και στη θέρμανση! Έτσι, τους δίνει τη δυνατότητα να προμηθευτούν και ...
Toν κίνδυνο της ταχείας αποβιομηχάνισης της Ευρώπης - που ήδη έχει ξεκινήσει- που απορρέει από τη  ταχεία μετάβαση στην πράσινη οικονομία την οποία ...
Χρηματοδοτικό κενό παρατηρείται για την κάλυψη των απαραίτητων επενδύσεων που σχετίζονται με την ενεργειακή μετάβαση, πράγμα που προβληματίζει έντονα τους ευρωπαϊκούς φορείς, με ...
Σε 4,3% από 5,2% στην Ευρώπη
Κατά 2,4% αυξήθηκαν οι τιμές καταναλωτή στη χώρα μας αυτόν τον μήνα ετησίως, σε εναρμονισμένη βάση για να μπορούν να συγκριθούν με τις υπόλοιπες χώρες ...
Σε προς τα πάνω αναθεώρηση κατά 10% των τεχνικών της παραδοχών για τις τιμές του πετρελαίου, σε πολύ ήπια θετική αναθεώρηση για τις ...
Grant Thornton
Στον απόηχο του καλοκαιριού και βάσει των όσων είχαν ήδη δημοσιοποιηθεί την άνοιξη του 2023 έπειτα από σχετική διαβούλευση, η Ευρωπαϊκή Ένωση έδωσε ...