Mε καθυστέρηση περίπου 4 χρόνων φαίνεται ότι ολοκληρώνεται επιτέλους ο περίφημος “Δυτικός Διάδρόμος” μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας στην Πελοπόννησο.
Ο ΑΔΜΗΕ εντός του επόμενου χρονικού διαστήματος αναμένεται να ανακοινώσει την ολοκλήρωση των εργασιών εγκατάστασης των πυλώνων για να λειτουργήσει η νέα γραμμή μεταφοράς. Πρόκειται για το έργο που είχε μπλοκαριστεί από τοπικές αντιδράσεις και μετά από πολλές περιπέτειες και δικαστικές διαμάχες, τελικά κατασκευάστηκε αφού άλλαξε η διαδρομή και προστέθηκαν 7 πυλώνες,
Ο “Δυτικός Διάδρομος”είναι η γραμμή μεταφοράς ηλεκτρισμού που θα συνδέει το Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης Μεγαλόπολης με την υφιστάμενη Γραμμή Μεταφοράς 400 kV Αχελώου–Διστόμου.Πρόκειται για έργο ιδιαίτερης σημασίας, καθώς θεωρείται κρίσιμο για την ενίσχυση της ασφάλειας λειτουργίας του συστήματος, ιδίως σε συνδυασμό με τον υπό κατασκευή Ανατολικό Διάδρομο (Μεγαλόπολη - Κόρινθος και Κόρινθος - Κουμουνδούρος).
Η νέα γραμμή αναμένεται να συμβάλλει καθοριστικά στην εγκατάσταση περισσότερων ΑΠΕ στην Πελοπόννησο, όπου το σύστημα παρουσιάζει συμπτώματα κορεσμού και υψηλής συμφόρησης.
Εξάλλου τον Ιούνιο αναμένεται να ολοκληρωθεί η δεύτερη διασύνδεση Ελλάδας - Βουλγαρίας (Ν. Σάντα - Maritsa East). Πρόκειται για έργο ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος, καθώς αυξάνειτο διασυνοριακό εμπόριο και την ευστάθεια του συστήματος. Σήμερα η Ελλάδα συνδέεται με τη Βουλγαρία με τη γραμμή 400 ΚV Θεσσαλονίκης - Blagoevgrad.
Τέλος, ειδικά για την ευστάθεια του συστήματος που πιέζεται από την αυξανόμενη διείσδυση των ΑΠΕ, αξίζει να υπογραμμιστεί η πρόταση του ΑΔΜΗΕ ότι, όλες οι νέες ΑΠΕ από εδώ και πέρα να συνοδεύονται με συστήματα αποθήκευσης.
Μάλιστα ο Διαχειριστής πρότεινε να δοθούν χρηματοδοτικά κίνητρα στους επενδυτές, προκειμένου οι ΑΠΕ που βρίσκονται σήμερα σε φάση υλοποίησης να συνοδευτούν με μπαταρίες.