Προβλήματα με το “καλημέρα” αντιμετωπίζει η νέα υπηρεσία του ΔΕΣΦΑ για τη φόρτωση φορτηγών με υγροποιημένο αέριο (LNG Truck Loading), λόγω των αντιδράσεων του Δήμου Ελευσίνας και κατοίκων της περιοχής.
Στόχος της νέας υπηρεσίας είναι η μεταφορά LNG μέσω φορτηγών σε απομακρυσμένες, εκτός δικτύου περιοχές, εξυπηρετώντας βιομηχανίες, σταθμούς ανεφοδιασμού οχημάτων μα καύσιμο το αέριο και άλλους χρήστες. Ομως ακόμα το νέο σύστημα, στο οποίο δίνουν το παρών μεγάλες εταιρίες προμήθειας υγροποιημένου αερίου, όπως η ΔΕΠΑ Εμπορίας, η Motor Oil και η Blue Grid Gas & Power, δεν μπορεί να λειτουργήσει.
Παρότι ο ΔΕΣΦΑ έχει υπογράψει Μνημόνιο Συναντίληψης (ΜΟU) με τον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας, για να ξεκινήσει η όλη διαδικασία, ο Οργανισμός δεν έχει δώσει ως σήμερα την έγκριση του, επειδή αντιδρά ο Δήμος. Μετά από πρόσκληση του ΔΕΣΦΑ πραγματοποιείται σήμερα διάλογος με τους τοπικούς φορείς στο Πάτημα Ελευσίνας, προκειμένου να βρεθεί μία λύση, όμως η κατάληξη είναι αβέβαιη, καθώς η όλη διαδικασία πραγματοποιείται εν μέσω προεκλογικής περιόδου και ενώ ακολουθούν εντός του 2023 οι αυτοδιοικητικές εκλογές.
Ας σημειωθεί ότι ο ΔΕΣΦΑ έχει δημιουργήσει στη Ρεβυθούσα σταθμό φόρτωσης βυτιοφόρων μεταφοράς LNG και παράλληλα προχωρεί στην αναβάθμιση του γειτονικού λιμανιού της Αλμύρας (απέναντι από τη Ρεβυθούσα), το οποίο θα αποτελέσει τη μόνιμη βάση εκκίνησης της νέας υπηρεσίας. Μέχρι όμως να ολοκληρωθεί το έργο αυτό, θα χρησιμοποιείται η προβλήτα Κρόνος στο λιμάνι της Ελευσίνας, πράγμα στο οποίο αντιδρούν οι κάτοικοι.
Ας σημειωθεί ότι για τα φορτία LNG που θα μεταφέρονται με φορτηγά έχει εκδηλωθεί σημαντικό ενδιαφέρον όχι μόνον από περιοχές και χρήστες εκτός δικτύου στην εγχώρια αγορά, αλλά και από γειτονικές βαλκανικές χώρες. Προς το σκοπό αυτό έχουν συναφθεί και συμβόλαια προμήθειας, των οποίων η υλοποίηση καθυστερεί όσο δεν δίνουν το πράσινο φως οι αρμόδιοι φορείς στην Ελευσίνα.