Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
“The Future of Commerce”-ΕΒΕΑ
Το μέλλον του κλάδου του Εμπορίου με εστίαση στον καταναλωτή
Δευτέρα, 15/05/2023

Στο μέλλον του κλάδου του Εμπορίου, μέσα από την οπτική του καταναλωτή, εστίασε η τρίτη εκδήλωση του κύκλου συζητήσεων “CEO Breakfast - The Future of…”, που διοργάνωσαν το ΕΒΕΑ και η Ειδική Γραμματεία Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού. Κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης, με τίτλο “The Future of Commerce”, που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Ζάππειο Μέγαρο, ήταν ο διεθνούς κύρους κοινωνικός επιστήμονας, ειδικός σε θέματα συμπεριφοράς και εμπειρίας καταναλωτή κ. Ken Hughes.

H Πρόεδρος του ΕΒΕΑ, κα Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου, μιλώντας για την εκδήλωση, δήλωσε: «Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, πραγματοποιήσαμε σήμερα την τρίτη εκδήλωση του Κύκλου εκδηλώσεων “The Future of…”, που συνδιοργανώνουμε από κοινού με την Ειδική Γραμματεία Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού, και στόχο έχουν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να αντεπεξέλθουν στα απρόβλεπτα που φέρνει το μέλλον. Σήμερα είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε έναν από τους σημαντικότερους ομιλητές στην Ευρώπη, τον Ken Hughes,  για τις εξελίξεις στον τομέα του εμπορίου, όπως αυτές διαμορφώνονται από τις νέες τεχνολογίες, τις εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης, τον ψηφιακό μετασχηματισμό, καθώς και από το αποτύπωμα που άφησε η πανδημία του κορονοϊού στη καταναλωτική συμπεριφορά. O κ. Hughes στάθηκε ιδιαίτερα στον τρόπο που ο καταναλωτής συνδέεται με ένα προϊόν ή μία υπηρεσία. Έτσι και εμείς ως ΕΒΕΑ θέλουμε να οικοδομήσουμε μια σχέση εμπιστοσύνης με τις επιχειρήσεις-μέλη μας, και να είμαστε δίπλα τους. Θέλω να ευχαριστήσω θερμά τον Ken Hughes για τις σκέψεις που μοιράστηκε μαζί μας, καθώς και τον Ειδικό Γραμματέα Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού κ. Γιάννη Μαστρογεωργίου για την εξαιρετική συνεργασία που είχαμε για μια ακόμα φορά.

Ο Ειδικός Γραμματέας Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού, κ. Γιάννης Μαστρογεωργίου, δήλωσε: «Σε μια εποχή που η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας αφήνει το αποτύπωμά της σε κάθε πτυχή της ζωής μας, το εμπόριο -ο βασικός αυτός πυλώνας της σύγχρονης οικονομίας- δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστο. Οι τεχνολογικές εξελίξεις, επιπλέον, αλληλεπιδρούν με άλλες “μεγατάσεις” όπως οι δημογραφικές αλλαγές και η κλιματική κρίση, συνδιαμορφώνοντας το μέλλον της οικονομίας και του εμπορίου. Χαίρομαι ιδιαίτερα που στη σημερινή κοινή μας εκδήλωση με το ΕΒΕΑ δόθηκε έμφαση στους καταναλωτές που ανήκουν στη γενιά Z, καθώς η αξία που προσδίδουν στην αυθεντικότητα, τη συνεργατικότητα και την προσωπική επικοινωνία πρέπει να βρεθεί στο επίκεντρο του σχεδιασμού και των στρατηγικών αποφάσεων των εμπορικών επιχειρήσεων, ώστε αυτές να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του μέλλοντος».

H διερεύνηση και η κατανόηση των αξιών του σύγχρονου καταναλωτή είναι το κλειδί για τη μελλοντική επιτυχία μιας εμπορικής επιχείρησης, τόνισε στην ομιλία του ο κ. Ken Hughes. Το μέλλον είναι πελατοκεντρικό, εξατομικευμένο, συνεργατικό, εν μέρει ψηφιακό και εν μέρει φυσικό, και στηριγμένο στη δημιουργία συναισθηματικών σχέσεων. Όπως είπε, αυτό που πρέπει να κάνει η κάθε επιχείρηση είναι να τοποθετήσει τον πελάτη της στο επίκεντρο, όχι το προϊόν ή τη διαδικασία. «Πρέπει να αντιμετωπίζουμε κάθε πελάτη σαν το μοναδικό άτομο που είναι. Πρέπει να αισθάνεται ότι το προϊόν ή η υπηρεσία σμιλεύεται γύρω του, με βάση τις ανάγκες του, το μοναδικό σύνολο των απαιτήσεών του. Η εξατομίκευση κάνει τους πελάτες να αισθάνονται ξεχωριστοί. Σταματήστε να αντιμετωπίζετε τους πελάτες σας σαν μία ακόμη συναλλαγή και γίνετε προσωπικοί», είπε ο κ. Hughes, «ώστε να δημιουργήσετε τη συναισθηματική σύνδεση που χρειάζεστε». Ταυτόχρονα, υπάρχει μια σημαντική μετατόπιση από την παθητική (ο πελάτης απλώς καταναλώνει αυτό που προσφέρουμε) στην ενεργητική κατανάλωση (όπου ο καταναλωτής είναι ένα συνεργατικό μέρος της διαδικασίας). Είναι σημαντικό για μια εταιρεία να αξιοποιήσει το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες, για να ζωντανέψει το δικό της brand. Κάθε πρόταση προϊόντος / υπηρεσίας πρέπει να είναι εν μέρει φυσική, εν μέρει ψηφιακή. «Τώρα ζούμε σε έναν “Ψηφιακό Πρώτο Κόσμο” - έναν κόσμο όπου όλοι φτάνουμε πρώτα στις ψηφιακές συσκευές μας για να απαντήσουμε σε οποιαδήποτε ερώτηση ή να λύσουμε οποιοδήποτε πρόβλημα. Η ψηφιακή εμπειρία θα αυξάνεται συνεχώς στο μέλλον, με την επερχόμενη πραγματικότητα του Metaverse, καθώς η Τεχνητή Νοημοσύνη και η ρομποτική συγκλίνουν με τις προσδοκίες των καταναλωτών», τόνισε ο ομιλητής αναφερόμενος στην οικοδόμηση της εμπορικής στρατηγικής. Τέλος, ανέδειξε τη σημασία της δημιουργίας οικειότητας με τον πελάτη μέσα από στιγμές συναισθηματικής σύνδεσης.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας, o Β΄ Αντιπρόεδρος του ΕΒΕΑ κ. Καφούνης, το μέλος της Διοικητικής Επιτροπής του ΕΒΕΑ κα Αρβανιτοπούλου και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΒΕΑ κ.κ. Θωμόγλου, Ιωσηφίδης, Κεστσόγλου, Κωστόπουλος, Μπεκυράς, Τζούρος, Χαζάπη – Πίττα, καθώς και πλήθος επιχειρηματιών.

Συναφείς αναρτήσεις
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών στηρίζει ενεργά την προώθηση της οικονομικής συνεργασίας μεταξύ της Ελλάδας και της Ουκρανίας ...
Πρόεδρος ΕΒΕΑ
Με θετικές προοπτικές για την ελληνική οικονομία ξεκινά το 2024, σύμφωνα με την πρόεδρο του ΕΒΕΑ  Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου. Με αφορμή ...
Στην ενημερωτική εκδήλωση «Εκπτώσεις; Προσφορές; Κάντο σωστά!» που διοργάνωσε το Υπουργείο Ανάπτυξης από κοινού με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και ...
ΕΒΕΑ - Συνεδρίαση ΚΕΕΕ στη Φλώρινα
Η Πρόεδρος του ΕΒΕΑ, κα Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου, συμμετείχε σε ημερίδα με θέμα «Ο ρόλος των Επιμελητηρίων στην προσπάθεια ...
Επιχειρηματική αριστεία
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ), στοχεύοντας στην ανάδειξη της επιχειρηματικής αριστείας και των αξιών του επιχειρείν, έχει ...
EBEA-Υψηλές οι προσδοκίες της αγοράς
Με την παρουσία του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Νίκου Παπαθανάση, πραγματοποιήθηκε η χθεσινή συνεδρίαση του Διοικητικού ...
ΕΣΑ-Στο ξεκίνημα των θερινών εκπτώσεων
Ο πρόεδρος του Ε.Σ.Α Σταύρος Καφούνης και ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας πραγματοποίησαν σήμερα, πρώτη ημέρα των εκπτώσεων, επίσκεψη ...
Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου
Με αφορμή την ολοκλήρωση της διαδικασίας των προγραμματικών δηλώσεων της νέας κυβέρνησης και την παροχή ψήφου εμπιστοσύνης προς αυτή, ...
ΕΒΕΑ - ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ
Μια νέα σημαντική συνεργασία για την ενίσχυση της ελληνικής βιομηχανίας εγκαινίασε το ΕΒΕΑ, με την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας με ...
 
 
Τα αποτελέσματα 2023 ανακοίνωσε ο όμιλος Intracom. Στην νέα εταιρική του μορφή, καταγράφει: συγκεντρωτικά συνολικά εισοδήματα: € 38,3 εκατ., ισχυρή ρευστότητα € 162,8 εκατ., αξία συμμετοχών σε εισηγμένες (29/12/2023): ...
Η Coral Α.Ε. – Shell Licensee, έρχεται με δύο νέες προσφορές για το προσεχές διάστημα. Από το Σάββατο 27 Απριλίου και μέχρι το ...
Αύξηση 10% στα προ φόρων κέρδη ανακοίνωσε ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την χρήση του 2023. Αναλυτικά, τα συνολικά έσοδα του Ομίλου για το 2023 διαμορφώθηκαν σε ...
Την έναρξη λειτουργίας στην Κύπρο της EKO Energy, που θα δραστηριοποιείται στον τομέα της προμήθειας πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, ανακοίνωσε η ...
Η Epsilon Net, μετά από ενημέρωση που είχε από τον βασικό της μέτοχο, ανακοίνωσε ότι υφίστανται διαπραγματεύσεις για στρατηγική συνεργασία με ξένο επενδυτή, οι οποίες ...
Tο ενδεχόμενο εισαγωγής των μετοχών της σε διεθνές χρηματιστήριο, συμπεριλαμβανομένου του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου, εντός των επόμενων 12-18 μηνών, εξετάζει η MYTILINEOS. Όπως αναφέρει η εταιρεία ...
Αύξηση 10% στα καθαρά κέρδη μετά από δικαιώματα μειοψηφίας ανακοίνωσε η MYTILINEOS Energy & Metals για το α' τρίμηνο του 2024, στα €158 εκατ. έναντι €143 ...
Η ΕΚΟ, η μεγαλύτερη εταιρεία εμπορίας καυσίμων στην Ελλάδα, στηρίζει και φέτος την οικογένεια και τους πελάτες της, με μια μεγάλη προσφορά στα ...
Αναρωτιέστε ποιο είναι το καλύτερο πλυστικό μηχάνημα για εσάς; Η Kärcher που ειδικεύεται σε οικιακά και επαγγελματικά μηχανήματα καθαρισμού απαντά με μια μεγάλη ...
Η PRODEA Investments ανακοινώνει ότι τα έσοδα του ομίλου από μισθώματα ανήλθαν σε €165,2 εκατ. έναντι €149,7 εκατ. το 2022 (αύξηση 10,3%). Η ...
Η εργασιακή πραγματικότητα διαμορφώνεται με σημαντικές μεταβολές, επιφέροντας την ανάγκη αναβάθμισης των δεξιοτήτων των εργαζομένων, ταυτόχρονα με την προσαρμογή τους στην ταχεία τεχνολογική ...
Η ELPEDISON διευρύνει τις διαθέσιμες μεθόδους πληρωμής, ανακοινώνοντας με μεγάλο ενθουσιασμό ότι παρέχει πλέον στους πελάτες της τη δυνατότητα να εξοφλούν τους λογαριασμούς ...