Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Mε στόχο τις βιώσιμες μεταφορές στη χώρα μας
Κ. Σκρέκας: "Εκπονούμε Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης"
Παρασκευή, 19/05/2023

Δημιουργούμε ένα συνεκτικό σχέδιο δράσης για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης σε όλους τους τομείς μεταφορών με στόχο τόσο τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων όσο και τη στήριξη της «πράσινης» οικονομίας.

Η εκπόνηση Εθνικού Σχεδίου Ηλεκτροκίνησης, σε συνεργασία με τους συναρμόδιους φορείς, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, διασφαλίζει τη συνέχεια στις πολιτικές προώθησης της ηλεκτροκίνησης που υλοποιούνται τα τελευταία 4 χρόνια.

Σκοπός του ολιστικού αυτού Σχεδίου, το οποίο τίθεται σε διαβούλευση στον ιστότοπο https://ypen.gov.gr/dimosia-diavoulefsi-gia-to-ethniko-schedio-ilektrokinisis/

από σήμερα μέχρι και την Παρασκευή 16 Ιουνίου 2023 είναι να παρέχει καθοδήγηση σχετικά με τον εξηλεκτρισμό όλων των τομέων μεταφορών και για αυτό κινείται σε 3 βασικές διαστάσεις:

•          Η 1η διάσταση αφορά στην ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών φόρτισης.

•          Η 2η διάσταση αφορά στον εξηλεκτρισμό των υφιστάμενων στόλων οχημάτων και μέσων μεταφορών.

•          Η 3η διάσταση αφορά στην ανάπτυξη του οικοσυστήματος γύρω από αυτήν την αγορά, με στόχο την παροχή έξυπνων λύσεων στις νέες ανάγκες που φέρνει μαζί της η ηλεκτροκίνηση.

 Το Σχέδιο αυτό καταλήγει, μετά από ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης και έπειτα από στοχευμένες δράσεις απευθείας διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς, σε ένα πλέγμα πολιτικών που πρέπει να υλοποιηθεί σε βραχυπρόθεσμο και μεσοπρόθεσμο ορίζοντα. Οι προτεινόμενες πολιτικές καλύπτουν και τις 3 αυτές διαστάσεις, περιλαμβάνοντας διαφόρων ειδών μέτρα, τα οποία λαμβάνουν τη μορφή:

•          κινήτρων όπως η συνέχιση υφιστάμενων προγραμμάτων επιδότησης ή ο σχεδιασμός νέων που θα απευθύνονται σε ιδιωτικούς στόλους οχημάτων, η υποστήριξη έργων ΑΠΕ σε συνδυασμό με υποδομές φόρτισης,

•          θεσμικών παρεμβάσεων όπως η ανάληψη πρωτοβουλιών για τον εξηλεκτρισμό των δημόσιων στόλων, η ενίσχυση του ηλεκτρικού δικτύου για να μπορεί να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες για τη σύνδεση και τροφοδοσία των υποδομών φόρτισης, και

•          αντικινήτρων για τη χρήση συμβατικών οχημάτων, όπως η δημιουργία low emission zones σε κέντρα πόλεων ή νησιωτικούς οικισμούς.

 Επιπλέον, το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης, θεσπίζει, για πρώτη φορά στη χώρα μας, συγκεκριμένους στόχους για τις αναγκαίες δημόσια προσβάσιμες υποδομές φόρτισης που θα εξυπηρετούν τις οδικές μεταφορές, με χρονικά ορόσημα το 2025, 2030 και 2035. Οι στόχοι αυτοί λαμβάνουν υπόψη τους τους εθνικούς στόχους για ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων που περιλαμβάνονται στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα καθώς και στον Εθνικό Κλιματικό Νόμο,  συμπληρώνοντας και ολοκληρώνοντας έτσι τη στοχοθεσία για την ηλεκτροκίνηση, αποτελώντας την πυξίδα των πολιτικών της χώρας στον τομέα αυτό τα επόμενα χρόνια.

 Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε σχετικά:

«Το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης θέτει τις βάσεις για τη συνέχιση των επιτυχημένων πολιτικών που σχεδιάσαμε και υλοποιούμε τα τελευταία 4 χρόνια με στόχο τις μεταφορές μηδενικών εκπομπών αερίων ρύπων! Η ηλεκτροκίνηση είναι μια από τις πλέον βασικές συνιστώσες για την επίτευξη του στόχου της κλιματικής ουδετερότητας και για αυτό είναι σημαντικό να συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε τη μετάβαση σε αυτήν, έχοντας ως οδηγό ένα συνεκτικό σχέδιο δράσης με κατάλληλα μέτρα και πολιτικές. Καλούμε όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς να καταθέσουν τις απόψεις τους επί του Σχεδίου, στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης, με σκοπό τη συμπλήρωση και βελτίωσή του με καλές προτάσεις από την αγορά και τους πολίτες».

 Ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης, δήλωσε:

«Τα τελευταία χρόνια, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ), το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών (ΥΠΥΜΕ) και το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων (ΥΠΑΝ) σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD), έβαλαν τις βάσεις ώστε να εκπονηθεί το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης. Ένα Σχέδιο το οποίο διασφαλίζει ότι η Ελλάδα θα επιτύχει τους βραχυπρόθεσμους, μεσοπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους που έχουν τεθεί για την μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος στον κλάδο των μεταφορών. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που συνεισφέραμε σε αυτό το εγχείρημα, δημιουργώντας το κατάλληλο υπόβαθρο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας το οποίο πιστοποιεί το αναπτυξιακό άλμα που βρίσκεται σε εξέλιξη στην Ελλάδα».

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος, δήλωσε σχετικά:

«Το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης αποτυπώνει τη συντονισμένη προσπάθειας της Κυβέρνησης για την αύξηση της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης στο εθνικό σύστημα μεταφορών, με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του τομέα και την εξοικονόμηση κόστους από τους χρήστες.

Την τελευταία τετραετία πολλαπλασιάστηκαν τα σημεία φόρτισης και οι ταξινομήσεις  ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ενώ σε θεσμικό επίπεδο, τέθηκαν οι βάσεις ώστε να μπορέσει η  Ελλάδα να εκπληρώσει τους ευρωπαϊκούς στόχους για τον εξηλεκτρισμό των μεταφορών.

Σε αυτή την κατεύθυνση, με διυπουργική συνεργασία και την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD), καταρτίσαμε το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης, που περιλαμβάνει στοχευμένες δράσεις σε τρεις πυλώνες: εξηλεκτρισμό των μεταφορών, ανάπτυξη υποδομών φόρτισης και ανάπτυξη οικοσυστημάτων ηλεκτροκίνησης στη χώρα.

Με αυτόν τρόπο, η ελληνική Πολιτεία αποκτά ένα συγκροτημένο πλάνο ενεργειών που  αποτελεί τον οδηγό πολιτικής των δημόσιων φορέων και το πλαίσιο ενίσχυσης του ιδιωτικού τομέα υπέρ της χρήσης της ηλεκτροκίνησης, ασκώντας, ταυτόχρονα, τον εποπτικό ρόλο στο πλαίσιο και της Κοινοτικής Νομοθεσίας.

Τα επόμενα χρόνια, οι εξελίξεις στον εκσυγχρονισμό του ενεργειακού μείγματος των μεταφορών προμηνύονται καταιγιστικές και με την παρούσα νομοθετική πρωτοβουλία, διαμορφώνουμε το πλαίσιο ώστε η Ελλάδα να γίνει πρωταγωνίστρια στις πράσινες μεταφορές».

Συναφείς αναρτήσεις
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 54 του ν. 5045/2023, περί ανακοίνωσης των επωνυμιών των επιχειρήσεων στις οποίες επιβλήθηκε ...
Στο στόχο της πλήρους απορρόφησης των πόρων και των έξι προγραμμάτων ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας στις λιγνιτικές περιοχές αναφέρθηκε ο ...
Βελτίωση ενεργειακής απόδοσης
Την προκήρυξη του προγράμματος: «Αλλάζω συσκευή για τις επιχειρήσεις», συνολικού προϋπολογισμού 105,6 εκατ. ευρώ, υπέγραψαν ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. ...
"Στηρίζουμε την επιχειρηματικότητα"
Τα μετρήσιμα αποτελέσματα που αφορούν στην υλοποίηση των επενδυτικών εργαλείων για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας, τη διεύρυνση και τη ...
Βρεφικό γάλα, απορρυπαντικά, σαμπουάν κ.ά.
Στην εξειδίκευση των μέτρων της κυβέρνησης κατά της ακρίβειας προχώρησε ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας. Πλαφόν στο περιθώριο μεικτού ...
Για κερδοσκοπία
Πρόστιμο συνολικού ύψους 1.672.000 ευρώ σε δύο πολυεθνικές εταιρείες, για τις οποίες ολοκληρώθηκε ο έλεγχος από τη Διυπηρεσιακή Μονάδα ...
Στην τρίτη θέση από πλευράς αξιοποίησης κονδυλίων η Ελλάδα
Στην τρίτη θέση της ΕΕ στην αξιοποίηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ 2014 – 2020 βρίσκεται η Ελλάδα, ενώ τριπλασιάστηκαν ...
Και σχολικά είδη
Τη συμπερίληψη 9 βασικών σχολικών ειδών καθώς και των θερμοσιφώνων και άλλων προϊόντων παραγωγής ζεστού νερού στα προϊόντα στα ...
Καλάθι νοικοκυριού και σχολικά
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, κ. Κώστας Σκρέκας, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου & Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρη Αναγνωστόπουλου, συναντήθηκε με το ...
 
 
Η  Βιοχάλκο και ο Τιτάνας υπέγραψαν τελικώς την κοινή δήλωση κατανάλωσης για τα  δύο PPAs με τη ΔΕΗ, πράγμα που ανοίγει το δρόμο ...
Η ανεξέλεγκτη διείσδυση των ΑΠΕ και ειδικά των φωτοβολταϊκών  με τα τεράστια προβλήματα που προκαλεί, όπως ο “κανιβαλισμός της αγοράς” με τις αρνητικές ...
Ποσό της τάξης των 130 εκατ. ευρώ υπέρ του ήδη προβληματικού Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ) φέρεται έτοιμος  να διεκδικήσει ο ΔΑΠΕΕΠ από τις ...
Η πορεία μας προς το 2030 είναι σαφής: Η Πράξη για τις Κρίσιμες Πρώτες Ύλες θέτει φιλόδοξους, αλλά ζωτικούς στόχους ώστε να επιτευχθεί ...
Σύντομα, το πιθανότερο πριν το Πάσχα αναμένεται να εκδοθεί η υπουργική απόφαση για το net billing, το νέο τρόπο αποζημίωσης των οικιακών φωτοβολταϊκών ...
Στην τελική ευθεία για να ξεκινήσει την εμπορική λειτουργία  στις 30 Απριλίου, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, έχει εισέλθει η πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης ...
Η νορβηγική εταιρία Moreld Ocean Wind AS και η ελληνική Lykomitros Steel SA υπέγραψαν Μνημόνιο Συνργασίας (MOU) για την ανάπτυξη πλωτών υπεράκτιων αιολικά ...
Στην έναρξη κατασκευής  φωτοβολταϊκών πάρκων ισχύος 560 MW στην ευρύτερη περιοχή της Λάρισας είναι έτοιμη να προχωρήσει η Lightsource bp, η  βρετανική εταιρία ...
Το ενδεχόμενο παράτασης της προθεσμίας  για την κατά προτεραιότητα χορήγηση όρων σύνδεσης στα φωτοβολταϊκά πάρκα  που έχουν υπογράψει PPAs ίσως αναγκαστεί να εξετάσει ...
Η σεζόν για τη θέρμανση ολοκληρώθηκε και τυπικά στις 31 Μαρτίου και σύμφωνα με την επίτροπο ενέργειας Κάντρι Σίμσον οι αποθήκες φυσικού αερίου ...
Την αύξηση του ΕΤΜΕΑΡ στα 24 ευρώ/MWh από 17 ευρώ/MWh, από  Ιούνιο ζητεί ο ΔΑΠΕΕΠ, όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές, προσθέτοντας ότι θα χρειαστούν ...
Oι τιμές στη χονδρική αγορά του ηλεκτρισμού μπορεί να μειώνονται, όμως αντίστοιχη μείωση δεν πέρασε στα τιμολόγια λιανικής τουλάχιστον τον Απρίλιο, καθώς  οι ...