Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
25 Νοεμβρίου: Διεθνής Ημέρα για την εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών
"Νέα γενιά. Νέα μυαλά(;)": Πανελλαδική έρευνα της ΔΕΗ για την έμφυλη βία και τα στερεότυπα
Μεγάλη έρευνα της Focus Bari με πρωτοβουλία της ΔΕΗ σχετικά με τις αντιλήψεις των νέων για την έμφυλη βία και τα παγιωμένα στερεότυπα
Παρασκευή, 24/11/2023

Η ΔΕΗ, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, ρίχνει φως σε σημαντικά κοινωνικά ζητήματα, όπως η κακοποίηση των γυναικών και αναλαμβάνει δράσεις και πρωτοβουλίες για την καταπολέμηση της, μέσα από το πρόγραμμα εταιρικής υπευθυνότητας «ΔΕΗ ενεργώ».

Η Διεθνής Ημέρα για την εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών, στις 25 Νοεμβρίου, αναδεικνύει τη σημασία του αγώνα να σταματήσει κάθε μορφή βίας κατά των γυναικών και να προαγάγει την ισότητα των φύλων. Η βία κατά των γυναικών δεν είναι μόνο ένα προσωπικό ζήτημα, αλλά ένα πρόβλημα που επηρεάζει ολόκληρη την κοινωνία.

Η ΔΕΗ, σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Focus Bari, και την εταιρεία επικοινωνίας DDB, μέσα από μία μεγάλη πανελλαδική έρευνα επιχειρεί να αναδείξει με ενεργό και ουσιώδη τρόπο, το ζήτημα καθώς και να ευαισθητοποιήσει για τον κρίσιμο ρόλο της κοινωνίας στη δημιουργία ενός κόσμου όπου οι γυναίκες ζουν ελεύθερες από τον φόβο της βίας.

Η συγκεκριμένη έρευνα επιχειρεί να διερευνήσει τον βαθμό υιοθέτησης στερεοτυπικών ρόλων και αντιλήψεων, που συνδέονται με την έμφυλη βία και δικαιολογούν κακοποιητικές συμπεριφορές μέσα στο πλαίσιο ρομαντικών σχέσεων.

Ομάδα εστίασης, οι έφηβοι μαθητές και έφηβες μαθήτριες Λυκείου και αντικείμενο διερεύνησης τι θεωρούν ότι «δεν είναι ΟΚ» στις σχέσεις μεταξύ των δύο φύλων. Τα νέα άτομα βρίσκονται στη φάση ενεργής παρατήρησης και εκμάθησης του κόσμου, δέχονται επιρροές από το περιβάλλον τους και είναι ανοικτοί σε καινούριες ιδέες, γι’ αυτό και η άποψή τους είναι ιδιαίτερα σημαντική  στην προσπάθεια αναστροφής των έμφυλων στερεοτύπων.

Η γνώμη των νέων για την έμφυλη βία και τα στερεότυπα

Μέσα από την ανάλυση των αποτελεσμάτων αναδεικνύεται τόσο η πρόοδος απέναντι σε χρόνιες έμφυλες στερεοτυπικές αγκυλώσεις, όσο και η στασιμότητα ακόμη και σήμερα απέναντι σε άλλες. Ενδεικτικά, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας:

  • Μόνο 5 στις 10 μαθήτριες Λυκείου και 4 στους 10 μαθητές Λυκείου λένε ότι δεν ισχύει ποτέ ότι «μερικοί άνδρες γίνονται βίαιοι απέναντι στις γυναίκες επειδή τους προκαλούν οι γυναίκες»
  • 9 στους 10 μαθητές και 10 στις 10 μαθήτριες Λυκείου λένε ότι «δεν είναι ποτέ οκ για ένα αγόρι να πιέζει μια γυναίκα να κάνει σεξ μαζί του, αν φλέρταρε μαζί του όλο το βράδυ»
  • Μόνο 6 στις 10 μαθήτριες Λυκείου και 5 στα 10 αγόρια Λυκείου διαφωνούν απόλυτα με την φράση ότι «Μερικές φορές φταίνε οι ίδιες οι γυναίκες όταν τις χτυπούν οι σύντροφοί τους»
  • Μόνο 2 στους 10 μαθητές Λυκείου και μόνο 1 στις 4 μαθήτριες Λυκείου διαφωνούν απόλυτα ότι «Οι γυναίκες κατονομάζουν συμπεριφορές ως «σεξουαλική παρενόχληση», ενώ στην πραγματικότητα πρόκειται για απλά αστεία».
  • Το 55% των αγοριών μαθητών Λυκείου λέει ότι «είναι ΟΚ έστω και κάποιες φορές ένα αγόρι να θέσει όρια για το πως ντύνεται η σύντροφός του»
  • Μόνο 4 στους 10 μαθητές Λυκείου και μόνο 6 στις 10 μαθήτριες Λυκείου διαφωνούν απόλυτα με τη φράση «Όταν μια γυναίκα λέει «όχι» στις σεξουαλικές προθέσεις του συντρόφου της, αυτό σημαίνει συχνά «ναι».

Η έρευνα «Νέα γενιά. Νέα μυαλά(;)» είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα dei.gr

Παράλληλα με την έρευνα, η ΔΕΗ υλοποιεί ενημερωτική καμπάνια ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης για την καταπολέμηση των στερεοτύπων και της βίας κατά των γυναικών.

Η Σοφία Δήμτσα, Διευθύντρια Εταιρικών Σχέσεων και Επικοινωνίας ΔΕΗ, δήλωσε σχετικά: «Η εξάλειψη των στερεοτυπικών αντιλήψεων που ωθούν σε κακοποιητικές συμπεριφορές απαιτεί την ανάδειξη και αντιμετώπισή τους από όλους μας. Η πρωτοβουλία της ΔΕΗ ακολουθεί ακριβώς αυτήν τη λογική και για τρίτη συνεχόμενη χρονιά αναδεικνύει τη στάση και τις αντιλήψεις της ελληνικής κοινωνίας σε ένα παγκόσμιο ζήτημα που συχνά παραμένει αόρατο. Ρίχνοντας φως στην πηγή του προβλήματος, μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε νωρίτερα, πριν κλιμακωθεί. Η φετινή πρωτοβουλία  της ΔΕΗ εστιάζει στο μέλλον και τους νέους, οι οποίοι με τις επιρροές και τα ερεθίσματα που δέχονται διαρκώς, μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα και να αναστρέψουν τη διαιώνιση στερεοτυπικών αντιλήψεων και κακοποιητικών συμπεριφορών. Η ΔΕΗ, αναπόσπαστο κομμάτι του κοινωνικού και οικονομικού ιστού της χώρας, δεν  παραμένει αμέτοχη και δεσμεύεται να συμμετέχει ενεργά στην ανάδειξη και αντιμετώπισή σημαντικών ζητημάτων προς όφελος του κοινωνικού συνόλου».

25 Νοεμβρίου: Ημέρα για την εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών

Το θέμα της βίας κατά των γυναικών παραμένει ένα σοβαρό και σύνθετο ζήτημα σε πολλά μέρη του κόσμου, και αυτό ισχύει και για την Ελλάδα. Σύμφωνα με τη  περιγραφή του ΟΗΕ- πρωτοβουλία του οποίου είναι και η συγκεκριμένη μέρα- αφορά σοβαρά φαινόμενα βίας κατά των γυναικών, από την λεκτική και ψυχολογική, ως τη σωματική και σεξουαλική βία, τη σεξουαλική εκμετάλλευση και την εμπορία ανθρώπων, καθώς και άλλες μορφές βίας και κακοποίησης.

Στην Ελλάδα, οι προσπάθειες για την αντιμετώπιση του προβλήματος έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, με τις Ελληνικές Αρχές, τις Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ) και άλλους φορείς να εργάζονται συστηματικότερα για να δημιουργηθούν νέες κοινωνικές συνθήκες και θετική αλλαγή. Τα νομικά μέτρα για την προστασία των γυναικών που υφίστανται κακοποιητικές συμπεριφορές, έχουν επαυξηθεί ενώ η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας είναι σε συνεχή διεργασία.

Συναφείς αναρτήσεις
Το ενδεχόμενο νέων συνεργασιών με αμερικανικές εταιρίες άφησε ανοικτό ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης, στην ...
Η εργασιακή πραγματικότητα διαμορφώνεται με σημαντικές μεταβολές, επιφέροντας την ανάγκη αναβάθμισης των δεξιοτήτων των εργαζομένων, ταυτόχρονα με την προσαρμογή ...
Την κατασκευή ενός νέου φωτοβολταϊκού πάρκου 171ΜW στο Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας στην Κοζάνη, ξεκινά o όμιλος Intrakat για ...
Για 4η συνεχή χρονιά ο Όμιλος ΔΕΗ συμμετέχει στην Παγκόσμια Ημέρα της Γης, στις 22 Απριλίου, ηλεκτροδοτώντας 4.300.000 νοικοκυριά ...
Η  Βιοχάλκο και ο Τιτάνας υπέγραψαν τελικώς την κοινή δήλωση κατανάλωσης για τα  δύο PPAs με τη ΔΕΗ, πράγμα ...
Το γύρισαν οι διεθνείς χρηματιστηριακοί δείκτες, μετά τον περιορισμό των απωλειών χθες στην Wall, το κλείσιμο σε θετικό πρόσημο ...
Ο Όμιλος ΔΕΗ και η MYTILINEOS Energy & Metals ανακοινώνουν ότι υπέγραψαν συμφωνία πλαίσιο (Cooperation Framework Agreement - CFA) ...
Η τροπολογία που προτεραιοποιεί στους όρους σύνδεσης στο δίκτυο για τα φωτοβολταϊκά της ΔΕΗ, για τα οποία έχουν υπογραφεί ...
Η ΔΕΗ ανακοινώνει την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Κωτσόβολος από την Currys plc με την οποία επιταχύνει σημαντικά τον ...
 
 
Για 4η συνεχή χρονιά ο Όμιλος ΔΕΗ συμμετέχει στην Παγκόσμια Ημέρα της Γης, στις 22 Απριλίου, ηλεκτροδοτώντας 4.300.000 νοικοκυριά για 24 ώρες, με ...
Περίπου τρεις μήνες πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 στο Παρίσι, οι Έλληνες αθλητές μπαίνουν στην τελική ευθεία της προετοιμασίας τους ...
Mία ραδιοφωνική εκπομπή μεταξύ δημοσιογράφων, οι οποίοι συνέδεσαν τη φωνή τους με τη μεγάλη επιτυχία της κατάκτησης του Ευρωπαϊκού του 2004, αλλά και ...
Η Henkel Consumer Brands και το Dixan συνεχίζουν για 5η συνεχόμενη χρονιά συστηματικά τους καθαρισμούς σε όλη την Ελλάδα με το πετυχημένο πρόγραμμα ...
Η Coca-Cola στην Ελλάδα παραμένει ενεργά στο πλευρό των κατοίκων της Θεσσαλίας που επλήγησαν από την κακοκαιρία Ντάνιελ, από την πρώτη στιγμή της ...
H HELLENiQ ENERGY, στο πλαίσιο του Προγράμματος Εταιρικής Ευθύνης “Proud of Youth” που υλοποιεί, ανακοινώνει για 12η συνεχή χρονιά το Πρόγραμμα Υποτροφιών για ...
Την Πέμπτη 28 Μαρτίου συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του CSR HELLAS (Δίκτυο για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη) που προέκυψε έπειτα ...
Η Novibet με εδραιωμένη παρουσία στον κλάδο του GameTech παγκοσμίως, υποστηρίζει ενεργά το όραμα του WE LEAD για την αύξηση της εκπροσώπησης και ...
Η Henkel Consumer Brands, στην προσπάθεια να δώσει ξανά ζωή στο φυσικό περιβάλλον της Αττικής μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές των τελευταίων ετών, πραγματοποίησε ...
Η Ελληνικός Χρυσός συνεχίζει να αποτελεί πυλώνα ανάπτυξης για τον Δήμο Αριστοτέλη και να στηρίζει άμεσα και έμμεσα την τοπική κοινωνία της ΒΑ ...
Μέχρι και σήμερα, η Κωτσόβολος έχει στηρίξει πάνω από 2.300 οικογένειες με συσκευές πρώτης ανάγκης, κάνοντας REACT με τους πελάτες της, για έναν ...
Η Νέα Οδός πιστή στην στρατηγική της δέσμευση για προστασία του περιβάλλοντος και προαγωγή της αειφορίας, έχει σχεδιάσει και υλοποιεί πλήθος δράσεων και ...