Με το βλέμμα στραμμένο στις πολλά υποσχόμενες αγορές του εξωτερικού και στόχο την περαιτέρω διείσδυση της μέσω νέας σειράς OTC προϊόντων, βρίσκεται η Mediterra, η οποία το 2014 εμφάνισε για τέταρτη συνεχή χρονιά θετικό ρυθμό ανάπτυξης παρά την δυσμενή συγκυρία.
Η εταιρεία, έχοντας σαφή εξαγωγικό προσανατολισμό, καθώς ήδη το 15% του συνολικού κύκλου εργασιών της προέρχεται από το εξωτερικό, προωθεί αυτή τη περίοδο μέσω εντατικών παρουσιάσεων σε εκθέσεις Health Ingredients μια νέα σειρά OTC προϊόντων με την επωνυμία «Art of Nature».
Η νέα σειρά αποτελεί ουσιαστικά αποτέλεσμα εντατικής έρευνας από το ειδικό τμήμα της εταιρείας και αριθμεί ή 7 προϊόντα για την στοματική υγιεινή και το πεπτικό σύστημα, ενώ εκτιμάται ότι στην πλήρη εξέλιξή της θα έχει περισσότερους από 10 κωδικούς.
Σύμφωνα με το Διευθύνοντα Σύμβουλο της Mediterra κ. Γιάννη Μανδάλα, τα προϊόντα απολαμβάνουν μεγάλης ανταπόκρισης και τα μηνύματα που έρχονται από τις αγορές του εξωτερικού που έχουν ήδη κάνει το ντεμπούτο τους είναι εξαιρετικά ευνοϊκά. Όπως σημειώνει ο ίδιος οι αγορές με την καλύτερη αποδοχή είναι αυτές των ΗΠΑ, Βορείου Αμερικής και Νότιας Κορέας.
Να σημειωθεί ότι εταιρεία έχει σημαντική παρουσία στη Σαουδική Αραβία, όπου διατηρεί 4 καταστήματα mastihashop, ενώ το 2014 επέκτεινε τις δραστηριότητές της και στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Στο επόμενο διάστημα η εταιρεία θα συμμετάσχει σε μεγάλες διεθνείς εκθέσεις σε Κίνα και Βραζιλία μεταξύ άλλων, ενώ με την ολοκλήρωση της γκάμας των προϊόντων η σειρά θα λανσαριστεί και στην Ελλάδα.
Υπενθυμίζεται ότι η Mediterra , διαχειρίζεται 17 καταστήματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό εκ των οποίων 16 mastihashop, ενώ στο μετοχικό της κεφάλαιο συμμετέχουν εκτός από την Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου, μεταξύ άλλων με 28,8% η Attica Ventures και με 5% η Κορρές.
Όσον αφορά στα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας για το 2014, ο κύκλος εργασιών της εταιρίας διαμορφώθηκε στα € 9.829.768 έναντι € 8.938.012 της χρήσης 2013 σημειώνοντας αύξηση κατά 10%. Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων της χρήσης 2014 διαμορφώθηκαν σε € 407.602 έναντι € 333.859 της χρήσης 2013.
Τα κέρδη προ φόρων της χρήσης 2014 ανήλθαν σε € 206.289 έναντι € 179.610 της χρήσης 2013, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους της χρήσης 2014 ανήλθαν σε € 152.654 έναντι € 132.911 της χρήσης 2013.
Στη χρήση του 2014 οι πωλήσεις τσίκλας εισέφεραν το 35% του συνολικού κύκλου εργασιών της και οι πωλήσεις καταστημάτων mastihashop το 31%, ενώ οι εξαγωγές της εταιρίας διπλασιάστηκαν ανερχόμενες στο 15% των συνολικών εσόδων.
Σημειώνεται ότι την τελευτάι τετραετία η εταιρεία παρουσίασε σωρευτική ανάπτυξη 90% και μέση ετήσια ανάπτυξη 18%