Είναι πρωτόγνωρη η αίσθηση να κινείσαι στο κέντρο της Αθήνας με αυτοκίνητο και να ζεις σε περιβάλλον εκκλησίας. Τι εννοούμε.
Απλά, να μην ακούς τίποτα περισσότερο από την ανάσα σου και τις φωνές των πεζών, τους ποδηλάτες που σε συνοδεύουν, καθώς προσπαθείς να κάνεις τους απαραίτητους ελιγμούς για να τους αποφύγεις. Όλα αυτό όχι με κάποιο συνηθισμένο αυτοκίνητο, αλλά με το νέο ηλεκτροκίνητο BMW i3, στην έκδοση Range Extender.
Η διαφορά σε σχέση με την βασική έκδοση είναι η ύπαρξη ενός θερμικού, δικύλινδρου κινητήρα 650 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 38 ίππους, προερχόμενος από το σκούτερ της γερμανικής εταιρείας. Σκοπός της συγκεκριμένης έκδοσης είναι η αύξηση της αυτονομίας, η οποία σύμφωνα με την BMW, μπορεί να φτάσει τα 340 χλμ., τη στιγμή που η ίδια τιμή για την ηλεκτρική έκδοση είναι 190 χλμ. (σύμφωνα με το κομπιούτερ διανύαμε περίπου 130 χλμ. με τον ηλεκτροκινητήρα και σε συνδυασμό με τον βενζινοκινητήρα 210 χλμ.)
Δεν πρέπει να έχουμε οδηγήσει ποτέ άλλοτε αυτοκίνητο πόλης και να νιώθουμε τον εαυτό μας να είναι πρώτο θέμα σχολιασμού, τόσο από τους υπόλοιπους οδηγούς, όσο και από τους κάθε λογής περαστικούς. Ο λόγος τίποτα άλλο από τη σχεδίαση του i3.
Το σήμα και η μάσκα του φουτουριστικού μοντέλου της BMW είναι τα μόνα στοιχεία σύνδεσής του με τα υπόλοιπα προϊόντα της γερμανικής φίρμας. Η επιλογή αναμφίβολα σκόπιμη, έτσι ώστε να τονίζεται η μοναδικότητά του. Σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις, είναι μαζεμένο, καθώς το μήκος του δεν ξεπερνά τα τέσσερα μέτρα, ενώ έχει ασυνήθιστα ψηλή σιλουέτα για μοντέλο BMW. Παράλληλα οι τροχοί είναι ακροβολισμένοι στις γωνίες του αμαξώματος, ενώ πατά σε ασυνήθιστα λεπτά ελαστικά σε τροχούς 19 ιντσών (155/70 εμπρός, 175/60 πίσω), που όμοια τους δεν θα συναντήσετε σε κανένα άλλο μοντέλο. Γενικά οι γνώμες διίστανται, πολλοί το χαρακτηρίζουν φουτουριστικό, άλλοι εκκεντρικό ή ακόμα και τραβηγμένο, σε καμιά όμως περίπτωση δεν το χαρακτηρίζεις αδιάφορο.
Εμείς το θεωρούμε όμορφο και στο πνεύμα της εποχής, προσφέροντας κάτι το διαφορετικό, υιοθετώντας τολμηρές γραμμές και πολυχρωμία στο αμάξωμα. Εξωτερικά λοιπόν, το αμάξωμα σχεδιάστηκε έτσι ώστε να διαθέτει ισχυρή και αναγνωρίσιμη προσωπικότητα, που να δένει με την υπόλοιπη γκάμα της BMW.
Στο εσωτερικό η εικόνα παραμένει εντυπωσιακή. Η σχεδίαση LifeDrive δημιουργεί μια πρωτόγνωρη αίσθηση. Η έλλειψη μεσαίας κολόνας κάνει την πρόσβαση πολύ εύκολη και δημιουργεί έναν ενιαίο χώρο. Η ύπαρξη του συσσωρευτή ενέργειας κάτω από τα καθίσματα φέρνει τους επιβάτες ψηλά καθισμένους, ενώ απουσιάζει και το τούνελ μετάδοσης. Εντύπωση προκαλεί η χρήση φυσικών πρώτων υλών στις επενδύσεις που επίσης δημιουργεί μια πρωτόγνωρη αίσθηση οπτικά και σε επίπεδο αφής. Στο ίδιο κλίμα και η σχεδίαση της κονσόλας που δεν μοιάζει με τίποτα με ότι έχετε δει έως τώρα.
Αλλά η ουσία βρίσκεται αλλού. Μπαίνεις μέσα στο i3, τοποθετείς τον μικρό επιλογέα στο Drive και απλά οδηγείς. Αν έχεις τη μουσική δυνατά, είναι πολύ πιθανό να μην προσέξεις διαφορά σε σχέση με ένα συμβατικό αυτόματο. Κλείνοντας τη μουσική όμως, η σιωπή βασιλεύει. Πατώντας το πεντάλ του γκαζιού, η απόκριση είναι άμεση, ίσως περισσότερο από όσο περιμένεις (ηλεκτροκίνητο γαρ, που σημαίνει πολύ καλή απόκριση από 0 σ.α.λ.). Στην αρχή ήμασταν αρκετά επιφυλακτικοί και προσπαθώντας να μαζέψουμε όσο δυνατόν περισσότερες πληροφορίες, μέσω των αισθήσεων, για το νέο αυτό μοντέλο. Η πρώτη διαπίστωση είναι πως ο κινητήρας είναι δυνατός, με μεταξένια λειτουργία.
Και, πως να μην έχει,καθώς αποδίδει 170 ίππους με τη ροπή να φτάνει τα 25,4 χλγμ. Αν μάλιστα ο οδηγός είναι απαιτητικός και πατήσει τέρμα το γκάζι, θα μείνει άφωνος από το πόσο γρήγορα πιάνει τα 100 χλμ./ώρα. Η αίσθηση είναι μοναδική, με συνεχή και αθόρυβη ροή επιτάχυνσης που δεν συναντάμε σε συμβατικά μοντέλα. Αλλά το θέμα είναι να ανακτάς και κάμποση από την ενέργεια που δαπανάς. Άλλωστε το i3 δεν είναι αυτοκίνητο επιδόσεων και μένοντας στο γκάζι, το μόνο που καταφέρνεις είναι να αδειάσεις τις μπαταρίες σε σύντομο χρονικό διάστημα. Πρέπει να κινείσαι ομαλά, χωρίς απότομες αυξομειώσεις στην ταχύτητα, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως θα πηγαίνεις και αργά. Δε φρενάρεις στις στροφές και διατηρείς την ταχύτητά σου, ενώ το όλο concept μοιάζει με παιχνίδι στο οποίο προσπαθείς να αποφεύγεις το φρενάρισμα και να χρησιμοποιείς το σύστημα επανάκτησης της ενέργειας. Ο λόγος όμως που το i3 σε ωθεί να το πας γρήγορα δεν είναι μόνο ο κινητήρας. Είναι και ο συνδυασμός του άκαμπτου πλαισίου και της σωστά ρυθμισμένης ανάρτησης που παίζει τον ρόλο του.
Κανείς δεν μπορεί να δει το BMW i3 REX ως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που «καίει» μόνο 1,16 ευρώ/100 χλμ. και έχει μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η ευκολία κίνησής του, η τεχνολογία που εφαρμόζει σε κάθε πτυχή της κατασκευής του, αλλά και η αισθητή επίδειξη της διαφορετικότητάς του, το κάνουν σημείο αναφοράς. Όποιος καταβάλει σήμερα το υψηλό κόστος της απόκτησής του (40.800 ευρώ) μπορεί να μην ικανοποιηθεί απόλυτα με την πρακτικότητά του ή να πρέπει να συμβιβαστεί με την απουσία ηλεκτρικών σταθμών φόρτισης, όμως σε κάθε περίπτωση το γεγονός είναι ότι οδηγεί ένα μοντέλο της επόμενης δεκαετίας.