Tέσσερις εταιρίες προμήθειας έχει εγκαλέσει η ΡΑΑΕΥ για αθέμιτες πρακτικές και παραπλανητικές διαφημίσεις κυρίως όσον αφορά στο πράσινο τιμολόγιο, ενώ στην επόμενη ολομέλεια σχεδιάζει να εξετάσει ειδικά το ζήτημα μίας εταιρίας και του σταθερού τιμολογίου που προσφέρει στους πελάτες της για 8 μόνον μήνες, αντί για 12 όπως προβλέπει το θεσμικό πλαίσιο.
Πρόκειται για παρεκκλίσεις σε σχέση με το θεσμικό πλαίσιο για τα νέα τιμολόγια , για τις οποίες τόσο το υπουργείο Περιβάλλοντος- Ενέργειας όσο και η Ρυθμιστική Αρχή ανησυχούν μήπως αποτελούν την απαρχή μίας εικόνας χάους στην λιανική αγορά ηλεκτρισμού, που κάθε εταιρία θα παρουσιάζει με τον δικό της τρόπο τα τιμολόγια του μήνα και οι καταναλωτές θα αδυνατούν να συγκρίνουν τις τελικές τιμές.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι τέσσερις εταιρίες προς τις οποίες η ΡΑΑΕΥ έχει ήδη στείλει επιστολές, καθώς εξέτασε το θέμα τους στην ολομέλεια της περασμένης Πέμπτης, είναι η ‘Hρων, η Voltera, η Solar Energy και η Φυσικό Αέριο, με την τελευταία να φέρεται ότι είναι αυτή με το πρόβλημα στο σταθερό τιμολόγιο 8μηνης διάρκειας. Μάλιστα ειδικά το ζήτημα αυτό θα απασχολήσει και την επόμενη συνεδρίαση της ολομέλειας της Αρχής
Το τιμολόγιο που παρουσίασε η Φυσικό Αέριο προσφέρει σταθερή χαμηλή τιμή για 8 μήνες - αντί για 12 μήνες που σύμφωνα με τους κανονισμούς πρέπει να είναι η διάρκεια των προϊόντων που χαρακτηρίζονται ως σταθερά- και έχει υψηλότερο πάγιο. Εκτιμάται ότι δεν μπορεί να διαφημίζει το συγκεκριμένο προϊόν ως σταθερό τιμολόγιο αφού δεν έχει δωδεκάμηνη διάρκεια και είναι πολύ πιθανόν να ζητηθεί από την εταιρία να αποσύρει τη συγκεκριμένη διαφήμιση.
Πολλά πάντως είναι και τα παράπονα των προμηθευτών για τα νέα τιμολόγια της ΔΕΗ και ειδικά το πράσινο, το οποίο όπως, οι ίδιοι αναφέρουν δεν είναι ένα αλλά τέσσερα. Yποστηρίζουν μάλιστα ότι η ΔΕΗ είναι η μόνη εταιρία με την οποία συνομιλεί ο υπουργός ΠΕΝ Θόδωρος Σκυλακάκης, αφήνοντας να εννοηθεί ότι η τιμή στην οποία διαμόρφωσε το πράσινο προϊόν της η ΔΕΗ για τον Ιανουάριο έγινε κατόπιν σύστασης του υπουργού και ότι είναι χρέωση κάτω του κόστους. Επισημαίνουν ότι η ΔΕΗ στο πράσινο τιμολόγιο δίνει άλλη τιμή ανά κιλοβατώρα για καταναλώσεις ως 500 KWh τον μήνα, υψηλότερη τιμή για κατανάλωση άνω των 500KWh/μήνα, διαφορετική χρέωση για την ημερήσια κατανάλωση και άλλη για τη νυχτερινή. Εξ ου και τα “τέσσερα τιμολόγια”, τα οποία κάθε άλλο παρά εύκολη καθιστούν τη σύγκριση τιμών για τους καταναλωτές, όπως ήταν ο στόχος του υπουργού με τη θέσπιση του πράσινου τιμολογίου, το οποίο, με βάση το θεσμικό πλαίσιο, πρέπει να είναι ένα από κάθε εταιρία.
Από την άλλη πλευρά, οι ιδιωτικές εταιρίες που κλήθηκαν από τη ΡΑΑΕΥ φέρονται να δίνουν στους πελάτες τους μία σημαντική έκπτωση συνέπειας, η οποία όμως προσφέρεται μόνον στους καταναλωτές που παραμένουν συνεπείς στην εξόφληση του λογαριασμού για ένα εξάμηνο, πράγμα που εμμέσως καταγγέλλεται ότι καταστρατηγεί τόσο τον ίδιο τον χαρακτήρα των κυμαινόμενων τιμολογίων που είναι μηνιαία προϊόντα όσο και την έννοια της ελεύθερης μετακίνησης χωρίς πέναλτι πρόωρης αποχώρησης. Παράλληλα, αναφέρεται ότι μία εκ των εταιριών ανακοίνωσε την έκπτωση συνέπειας, μετά την αρχική δημοσιοποίηση των τιμολογίων, ενώ ο νόμος προβλέπει τα τιμολόγια και ειδικά το πράσινο πρέπει να ανακοινώνονται στο σύνολό τους, δηλαδή με την τελική τιμή του προϊόντος, την 1η κάθε μήνα.
Στο πλαίσιο αυτό, στελέχη της αγοράς ζητούν να υπάρξει παρέμβαση από το υπουργείο και τη Ρυθμιστική Αρχή προς όλες τις κατευθύνσεις, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι θα τηρηθεί ο νόμος και οι νέοι κανονισμοί για τα τιμολόγια και ότι ο ανταγωνισμός θα κινηθεί εντός των πλαισίων, που έχουν οριστεί.