Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
O Γιώργος Ξηραδάκης της XRTC στο "b.e."
Αλλάζουν ρότα για λιμάνια του εξωτερικού και οι ακτοπλοϊκές!
Ο σύμβουλος της XRTC δηλώνει ότι το 2013 οι εταιρίες δρομολόγησαν 57 πλοία, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται και τα πέντε ακινητοποιημένα πλοία της ΝΕΛ μέγεθος που έχει υποχωρήσει κατά 40% περίπου σε σχέση με τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας.
Τρίτη, 04/08/2015

Η πορεία της ελληνικής ακτοπλοΐας αυτή τη στιγμή εξαρτάται άμεσα, όπως τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ναυτιλιακής χρηματοδότησης XRTC Γιώργος Ξηραδάκης από την εξομάλυνση και σταθεροποίηση της κατάστασης στην ελληνική οικονομία, που λόγω των απρόβλεπτων πολιτικών εξελίξεων και εν αναμονή ενός δύσκολου χειμώνα, μπορεί να οδηγήσει και σε νέα φυγή πλοίων από το Αιγαίο προς το εξωτερικό.

Ο κ. Ξηραδάκης προσθέτει ότι οποιαδήποτε αναγκαιότητα για πιθανή αναδιάρθρωση του ακτοπλοϊκού δικτύου και τη δημιουργία ενός νέου χάρτη θα γίνει μόνο από τις ίδιες εταιρείες, καθώς το υπουργείο Ναυτιλίας δεν μπορεί πλέον να προσφέρει κάτι συγκεκριμένο από το να παρέχει μόνο διευκολύνσεις

Παράλληλα, επισημαίνει ότι όλοι εκεί που ήλπιζαν ότι τα βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα του 2014 θα ακολουθούσαν μία καλύτερη χρονιά για την απόσβεση των ζημιών προηγούμενων ετών, αφού πλέον δεν υφίσταται ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών και οι τιμές του πετρελαίου ήταν πολύ χαμηλές,

οι πολιτικές εξελίξεις,
το δημοψήφισμα,
τα capital controls στις τράπεζες,
η αναμονή για την υπογραφή νέας συμφωνίας με τους θεσμούς, αλλά και
οι αβέβαιες πολιτικές εξελίξεις με το ενδεχόμενο πιθανότητας εκλογών, δημιουργούν κλίμα αβεβαιότητας στον κλάδο και στροφή προς ξένες αγορές.

Ο σύμβουλος της XRTC δηλώνει ότι το 2013 οι εταιρίες δρομολόγησαν 57 πλοία, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται και τα πέντε ακινητοποιημένα πλοία της ΝΕΛ μέγεθος που έχει υποχωρήσει κατά 40% περίπου σε σχέση με τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας και ότι η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί και την υποχώρηση της επιβατικής κίνησης που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση για την ακτοπλοΐα της XRTC, η HELLENIC SEAWAYS κατέχει το μεγαλύτερο σε αριθμό και μέγεθος στόλο, σε σχέση με τις υπόλοιπες υπό ανάλυση εταιρίες.

Σήμερα διαχειρίζεται 20 πλοία που είναι διαφοροποιημένα από πλευράς τύπου και δραστηριοποιούνται στο Αιγαίο και την Αδριατική.

Από αυτά 7 είναι ταχύπλοα (HSC), 4 είναι υδροπτέρυγα (HYDROFOILS), και 10 είναι επιβατηγά - οχηματαγωγά (RO-PAX). Η συνεχιζόμενη μείωση του στόλου της εταιρίας σε σχέση με το 2012 οφείλεται στην πώληση των RO-RO «Hellenic Master» και «Hellenic Trader», ενώ κατά το δίμηνο Ιούλιος - Αύγουστος του έτους 2014, η εταιρία προέβη στην πώληση των «Εξπρές Σαντορίνη» και «Ocean Life» τα οποία δεν εντάσσονταν πλέον στον επιχειρησιακό σχεδιασμό της.

Το 2010 η HELLENIC SEAWAYS διακίνησε 3.911.889 επιβάτες, το 2011 3.688.379, το 2012 2.913.910 το 2013 2.866.016 επιβάτες και το 2014 2.933.532 επιβάτες.

Η MINOAN LINES δραστηριοποιείται στην Ελληνική αγορά με δύο πλοία στην γραμμή Πειραιάς-Κρήτη και με τέσσερα πλοία στην Αδριατική (τα 2 είναι ναυλωμένα από τρίτους)

Το 2010 διακίνησε στον ελλαδικό χώρο 1.514.000 επιβάτες, το 2011 1.553.800 το 2012 1.092.695, το 2013 1.142.695 το 2014 1.208.000.

Η εταιρία ATTICA GROUP διαχειρίζεται ένα στόλο 13 πλοίων, 4 εκ των οποίων ανήκουν στη SUPERFAST και 9 στη BLUE STAR FERRIES. Στις 7 Νοεμβρίου 2014 πουλήθηκε το πλοίο Blue Star Ithaki και πλέον ο όμιλος κατέχει 8 πλοία της Blue Star.

Το 2010 η εταιρία διακίνησε 4.457.821 επιβάτες, το 2011 3.562.038 το 2012 3.525.683 το 2013 3.762.679 και το 2014 4.131.990 επιβάτες.

Η ΑΝΕΚ δραστηριοποιείται με τρία πλοία στην περιοχή της Αδριατικής και της Κρήτης, με δύο σε Πελοπόννησο-Κρήτη και Κυκλάδες και 2 έχει ναυλωμένα στο εξωτερικό.

Η εταιρία διακίνησε το 2010, 2.728.000 επιβάτες το 2011 2.212.126 επιβάτες το 2013 1.899.551 το 2013 1.500.000 και το 2014 1.420.000

Η εταιρία NEL LINES διαχειρίζεται σήμερα ένα στόλο 16 πλοίων. Έχει κηρυχθεί έκπτωτη από τη γραμμή του Βορείου Αιγαίου και τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια. Τα πλοία της δεν εκτελούν πλέον δρομολόγια.

Το 2010 η εταιρεία διακίνησε 711.488 επιβάτες το 2011 896.450 το 2012 670.629 το 2013 592.011 και το 2014 474.499.

Ο διευθύνων σύμβουλος της XRTC εξηγεί ότι ήδη τα στελέχη των εταιρειών βρίσκονται σε διαρκή αναζήτηση νέων αγορών και συμμαχιών εκτός Ελλάδας.

Ήδη προσθέτει στη διεθνή αγορά των ferries αυτή τη στιγμή υπάρχουν σημάδια ανάκαμψης και δημιουργούνται ανάγκες.

Για παράδειγμα στη Μαύρη Θάλασσα μετά την προσάρτηση της Κριμαίας στη Μόσχα, Ρώσοι και Τούρκοι δρομολογούν νέες ναυλώσεις.

Ανάγκες υπάρχουν επίσης στην Καραϊβικής ενώ άνοιγμα υπάρχει στην αγορά της Κούβας και σύνδεσής της με το Μαϊάμι μετά την εξομάλυνση των οικονομικών και διπλωματικών σχέσεων ΗΠΑ - Κούβας και χαλάρωση του πολυετούς εμπάργκο των Αμερικανών.

Ήδη τέσσερις εταιρείες παροχής ακτοπλοϊκών υπηρεσιών οι «Baja Ferries», «United Caribbean Lines Florida»,«Havana Ferry Partners of Fort Lauderdale» και Airline Brokers Co εξασφάλισαν σχετική άδεια από το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να αρχίσουν την ακτοπλοϊκή σύνδεση Φλόριντας - Αβάνας.

Οι παραπάνω εταιρείες έχουν αρχίζει ανάλογη διαδικασία για αδειοδότηση και από τις αρμόδιες κουβανικές αρχές.

Ενδιαφέρον υπάρχει επίσης για τις γραμμές στη βόρεια Ευρώπη Σουηδία Φινλανδία Νορβηγία αλλά και στη δυτική Μεσόγειο, κυρίως στις συνδέσεις που αφορούν την Ισπανία και τη Γαλλία με τη βόρεια Αφρική

Ανάκαμψη υπάρχει και στις πολυνησιακές χώρες της Ασίας, αλλά και στην Κίνα και την Κορέα που ζητούν νεότευκτα βαπόρια κάτω των 15 ετών .

«Η λογική λέει ότι είναι καλύτερα να φέρεις μεταχειρισμένα πλοία και να ναυλώσεις η να πουλήσεις τα καινούργια στο εξωτερικό παρά να συνεχίζεις με αυτή τη κατάσταση», τονίζει ο κ. Ξηραδάκης και προσθέτει ότι ελπίδα να δημιουργηθούν γραμμές κορμοί και σύνδεσής τους στα μικρά νησιά με μικρά πλοία χάθηκε λόγω έλλειψης επιχειρηματικού ενδιαφέροντος από τους πλοιοκτήτες αλλά και αναστολής χρηματοδότησης από τις τράπεζες.

«Πιθανόν» προσθέτει «ακτοπλοϊκές εταιρείες λαϊκής βάσης αν δημιουργηθούν από κάποιους νησιώτες να μπορούν να λύσουν εν μέρει τα προβλήματα του δικτύων και των πολλαπλών προσεγγίσεων» τονίζει ο κ. Ξηραδάκης υπογραμμίζοντας ότι αυτή τη στιγμή «δεν υπάρχει καμία τράπεζα που να μπορεί να προσφέρει χρηματοδότηση στην ελληνική ακτοπλοΐα λόγω ρίσκου».

 

 

Συναφείς αναρτήσεις
Κατακόρυφη αύξηση παρουσιάζει την τελευταία διετία η γυναικεία ναυτική απασχόληση, που αγγίζει το 31%, όταν η εγγεγραμμένη ναυτική απασχόληση ...
Minoan Lines
Οι Μινωικές Γραμμές σαλπάρουν φέτος τον Αύγουστο από Ηράκλειο με το High Speed Catamaran Santorini Palace σε νέους προορισμούς ...
Minoan Lines
Την Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 2018 θα πραγματοποιηθεί στο Cruise Ferry Mykonos Palace, που θα βρίσκεται όλη την ημέρα στο λιμάνι ...
Cruise Ferry MYKONOS PALACE
Ντυμένο στα γιορτινά του, το Cruise Ferry MYKONOS PALACE υποδέχτηκε τους προσκεκλημένους με πολλές καλλιτεχνικές εκπλήξεις στους κοινόχρηστους χώρους ...
Minoan
Η εταιρεία Minoan Lines ανακοίνωσε ότι, την Παρασκευή 29 Ιουνίου 2018, προχώρησε σε προπληρωμή του συνολικού τραπεζικού δανεισμού της. Συγκεκριμένα, ...
Minoan
Oι Μινωικές Γραμμές ανακοινώνουν ότι, σήμερα 11/06/2018 ολοκληρώθηκε η συμφωνία με την ATTICA η οποία προέβλεπε τη διάθεση του ...
Μινωϊκές Γραμμές
Τις κινήσεις στις οποίες δεσμεύεται να προβεί προκειμένου να δοθεί άδεια δρομολόγησης στο πλοίο της, Cruise Ferry MYKONOS PALACE, στη γραμμή ...
Πειραιάς-Χανιά
Ρότα για τη γραμμή Πειραιάς-Χανιά χαράσσουν οι Μινωϊκές Γραμμές. Το αίτημα για την εκπρόθεσμη ετήσια δρομολόγηση του πλοίου Μύκονος ...
Minoan
Τα βασικά στοιχεία των ενοποιημένων οικονομικών της αποτελεσμάτων για το α΄ τρίμηνο 2018, ανακοίνωσε η Minoan.   Κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου ...
 
 
Το εντυπωσιακό ταχύπλοο EuroChampion Jet έφτασε την Κυριακή, 3 Μαρτίου στο λιμάνι του Πειραιά. Πρόκειται για το νεότερο μέλος της οικογένειας της SEAJETS, ...
Mειώθηκε σημαντικά τον Ιανουάριο ο αριθμός των ελληνόκτητων δεξαμενόπλοιων, που μετέφεραν ρωσικό πετρέλαιο, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg, που αποδίδει την εξέλιξη αυτή ...
Στην Μαύρη θάλασσα
Σοβαρές ζημιές υπέστη ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο από χτύπημα νάρκης στη Μαύρη Θάλασσα, ενώ κατευθυνόταν στο λιμάνι Ισμαήλ του Δούναβη στην Ουκρανία, για να ...
1 δισ. ευρώ για εκσυγχρονισμό του στόλου
Υπεγράφη το Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) της ΟΝΕΧ Group με την Attica Group συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ και αφορά το ναυπηγικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού ...
Στόλος 5.250 πλοία
Η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) δημοσίευσε την Ετήσια Έκθεσή της για την περίοδο 2022-2023, στην οποία παρουσιάζονται και αναλύονται οι σημαντικότερες εξελίξεις, σε θέματα ναυτιλιακής ...
Κατακόρυφη αύξηση παρουσιάζει την τελευταία διετία η γυναικεία ναυτική απασχόληση, που αγγίζει το 31%, όταν η εγγεγραμμένη ναυτική απασχόληση το 2022 εμφανίζει αύξηση ...
Δύο μέρες πριν από την γ.σ.
Oικονομικό έλεγχο της MIG ζητεί η πλευρά του Μάριου Ηλιόπουλου. Όπως έγινε γνωστό, από την MIG, δύο μέρες πριν από την επαναληπτική γενική ...
Στο 13% η συμμετοχή του
Δωρεά 2 εκατομμυρίων ευρώ για υγεία, παιδεία, αθλητισμό, πολιτισμό, περιβάλλον και ίδρυση Ιδρύματος Ηλιόπουλος στη μνήμη του πατέρα του Παναγιώτη Ηλιόπουλου, θα πραγματοποιήσει ...
Βρέθηκε λύση
Η ασφαλιστική διαμάχη που δημιούργησε συμφόρηση τάνκερ στον Βόσπορο επιλύθηκε, δηλώνει ναυτασφαλιστής στους Financial Times. Κομβόι δεξαμενόπλοιων υποχρεώθηκε να ρίξει άγκυρα σε Βόσπορο και Δαρδανέλια, αφού η Τουρκία ζήτησε επιπλέον αποδεικτικά ασφάλισης ύστερα ...
Για την απόκτηση του 67% του λιμανιού
Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, παρέλαβε σήμερα, Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2022, δύο (2) προσφορές για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου ...
Βελτίωση προσφορών
Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, κατά τη σημερινή του συνεδρίαση προχώρησε στην αποσφράγιση των τριών (3) οικονομικών προσφορών που ...
Έναρξη της Δημόσιας Προσφοράς 20Ιουλίου και λήξη 22Ιουλίου 2022
Η «CPLP SHIPPING HOLDINGS PLC» (η «Εκδότρια»), μέλος του Ομίλου Capital Product Partners L.P. ανακοινώνει ότι μετά την έγκριση του σχετικού Ενημερωτικού Δελτίου ...