Σε ανακαίνιση του «οικοδομήματος» που ονομάζεται Civic προχώρησε η Honda, με στόχο της επικαιροποίηση του και τη διαμόρφωση μιας πιο ολοκληρωμένης εμπορικής πρότασης στην κατηγορία των μικρομεσαίων. Με απλά λόγια, ο όρος facelift περιγράφει καλύτερα το ανανεωμένο Civic. Οι αλλαγές αφορούν κυρίως την εξωτερική του εμφάνιση και λιγότερο την υπόλοιπη δομή του.
Οι διακριτικές παρεμβάσεις στο παρουσιαστικό του αφορούν την ανάπλαση των προφυλακτήρων, τα επανασχεδιασμένα σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα, ενώ στο κάτω μέρος των εμπρός προβολέων τοποθετήθηκαν LED φώτα ημέρας τονίζοντας τις εντονότερες ακμές τους.
Η νέα έκδοση Sport που είχαμε στη διάθεση μας. εξοπλίζεται παράλληλα με μαύρες ζάντες 17 ιντσών ντυμένες με ελαστικά διαστάσεων 225/45, πλευρικά μαρσπιέ, φιμέ κρύσταλλα, αεροτομή βαμμένη στο λευκό χρώμα του αμαξώματος και πίσω διαχύτη, φέρνοντας μας ένα «οπτικό άρωμα» από το σκληροπυρηνικό Type-R.
Αυτό που ήταν φανερό ότι έλειπε από το ιαπωνικό μοντέλο ήταν η εναρμόνιση του με την τάση της εποχής που προστάζει, ακόμα και σε μικρότερες κατηγορίες, την ύπαρξη ενός συστήματος πολυμέσων. Το κενό αυτό δεν υφίσταται πλέον, καθώς εγκαταστάθηκε το Honda Connect με την οθόνη αφής των 7 ιντσών (διατίθεται στη βασική έκδοση).
Κατά τα άλλα το σκηνικό στα ενδότερα του Civic δεν έχει μεταβληθεί, με τον πίνακα οργάνων να χωρίζεται σε δυο επίπεδα, οπού στο κάτω μέρος βρίσκονται τρία τούνελ με αναλογικά όργανα και στο επάνω οι ενδείξεις είναι ψηφιακές, ενώ μια σπορ νότα προσδίδουν τα αλουμινένια πεντάλ.
Από τη θέση του οδηγού αυτό που μας δυσκόλεψε κάπως, ήταν ο περιορισμός της ορατότητας προς τα πίσω, λόγω της αεροτομής και το γεγονός ότι το κάθισμα δε ρυθμίζεται σε χαμηλότερο επίπεδο. Ο χώρος των αποσκευών συνεχίζει να προσφέρει τα ικανοποιητικά 407 λίτρα.
Σταθερή δύναμη κάτω από το καπό του Civic παραμένει ο 1.6 i-DTEC πετρελαιοκινητήρας της σειράς Earth Dreams, με ισχύ 120 ίππων στις 4.000 σ.α.λ και πλούσια ροπή 300 Nm στις 2.000 σ.α.λ. Η αίσθηση που σου δίνει ο τετρακύλινδρος κινητήρας είναι ότι στο μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας του παραμένει ψυχωμένος, ενώ τραβάει από χαμηλά. Στα προσόντα του συγκαταλέγεται η τελική ταχύτητα των 207 χλμ./ώρα, ενώ η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,5 δευτ.
Ο τομέας όμως που τα καταφέρνει ακόμα καλύτερα είναι αυτός της κατανάλωσης, καθώς παρόλο που τον πιέσαμε δεν ξεπέρασε τα 5,7 λίτρα/100 χλμ. (3,7 λίτρα/100 χλμ. αναφέρει το επίσημο ανακοινωθέν). Να σημειώσουμε επίσης ότι εναρμονίζεται με τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6, εκπέμποντας 98 γρ./χλμ. C02, με αποτέλεσμα να απαλλάσσεται από την καταβολή των τελών κυκλοφορίας.
Η επόμενη επέμβαση που έκανε η Honda στο Civic αφορά, όπως διαπιστώσαμε στο δρόμο, τις αλλαγές στο σετάρισμα της ανάρτησης και στο σύστημα διεύθυνσης. Έτσι το τιμόνι έγινε πιο ενεργό σε πληροφόρηση «απευθυνόμενο» στα χέρια του οδηγού, ενώ το πάτημα του στην άσφαλτο βελτιώθηκε με ακόμα περισσότερη στιβαρότητα στις ευθείες και καλύτερο κράτημα στις στροφές. Παράλληλα το 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, διαθέτει σύντομες διαδρομές και σφιχτή αίσθηση κατά τη διάρκεια των αλλαγών.
Η τιμή του ανανεωμένου Honda Civic με τον 1.6 i-DTEC ορίζεται στα 21.670 ευρώ, ενώ για την έκδοση Sport απαιτούνται 24.520 ευρώ (οι τιμές περιλαμβάνουν απόσυρση και όφελος)
περισσότερα:
http://www.motori.gr/newsarticle/13379/