Οι δύο μεγάλοι κινεζικών συμφερόντων λιμενικοί διαχειριστές Cosco και China Shipping, υπέγραψαν συμφωνία με την Τουρκία για την απόκτηση θέσης στο τρίτο μεγαλύτερο container terminal της Τουρκίας έναντι 940 εκατ. δολαρίων.
Την ώρα που στην Ελλάδα άλλο ένα θέμα μείζονος σημασίας, η ιδιωτικοποίηση των ΟΛΠ και ΟΛΘ, χρησιμοποιείται για την προεκλογική αναμέτρηση, οι Τούρκοι γείτονες μας «τρίβουν» τα χέρια τους και σχεδιάζουν τις επόμενες κινήσεις που θα τους οδηγήσουν να ελέγχουν εις βάρος της χώρας μας ένα μεγάλο μέρος του παγκόσμιου εμπορίου και δη του διακινούμενου μέσω των γραμμών Ασίας-Ευρώπης.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει η Lloyd's List οι δύο μεγάλοι κινεζικών συμφερόντων λιμενικοί διαχειριστές Cosco και China Shipping, υπέγραψαν συμφωνία με την Τουρκία για την απόκτηση θέσης στο τρίτο μεγαλύτερο container terminal της Τουρκίας έναντι 940 εκατ. δολαρίων.
Η είδηση από μόνη της είναι πολύ σημαντικοί. Αν σε αυτή δε προστεθεί και το γεγονός ότι η Τουρκία διαθέτει άριστο σιδηροδρομικό δίκτυο , την υποθαλάσσια σιδηροδρομική σύνδεση του Βοσπόρου, και σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις που εκτείνονται στην εγγύς και Άπω Ανατολή μέσω των δικτύων της Ασίας αλλά και στην Ευρώπη μέσω των δικτύων που διέρχονται από τα ανατολικά Βαλκάνια, τότε η γείτονα αποκτά συγκριτικό πλεονέκτημα.
Να σημειώσουμε ότι μέχρι τώρα οι Κινέζοι έχουν δείξει σαφώς ότι υπολογίζουν την Ελλάδα και τον Πειραιά ως επίκεντρο των δράσεων τους από και προς την Ευρώπη μέσω του θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού. Ωστόσο, την ώρα που εδώ εντείνονται οι διαμάχες για την ιδιωτικοποίηση των Λιμανιών και χρονίζει η υπόθεση του Θριάσιου οι Κινέζοι έκανα κίνηση ματ, δείχνοντας την εναλλακτική οδό που έχουν.
Πέρα λοιπόν από τις αποκλίσεις που θα υπάρχουν στα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις που έχουν προϋπολογιστεί αν παγώσουν ΟΛΠ και ΟΛΘ, κάποιος πρέπει να δει και τι μπορεί να χάσει ως διεθνές εμπορικό κέντρο η χώρα και ποιος το κερδίζει αυτό που χάνεται…