Στον γερμανικό όμιλο Salzgitter Mannesmann International ανέθεσε η εταιρία του αγωγού φυσικού αερίου Τransadriatic Pipeline -TAP- το πρώτο τμήμα από το έργο των σωληνώσεων, που αφορά κυρίως στην Αλβανία και εντός των επόμενων εβδομάδων αναμένεται η ανακοίνωση των αναδόχων για τα τμήματα επί ελληνικού εδάφους, όπου υπάρχει και έντονο ενδιαφέρον από ελληνικής πλευράς με τη “Σωληνουργία Κορίνθου” να διεκδικεί με αξιώσεις το έργο.
Στην προσφορά της η “Σωληνουργία Κορίνθου” συνεργάζεται με ιαπωνικό όμιλο, ενώ το έργο διεκδικούν επίσης η Mannesmann και ένας τουρκικός όμιλος, ο οποίος έχει συμμετοχή στον αγωγό αερίου ΤΑΝΑΡ, αναφέρουν έγκυρες πηγές.
Το τμήμα που ανατέθηκε αφορά σωλήνες διαμέτρου 48 ιντσών, συνολικού μήκους 270 χλιμ που θα τοποθετηθούν κυρίως στην Αλβανία και κατά ένα μικρό τμήμα στην Ελλάδα και την Ιταλία, καθώς και σωληνώσεις διαμέτρου 36 ιντσών για το υποθαλάσσιο κομμάτι στην Αδριατική. Υπολογίζεται ότι το συνολικό βάρος των σωλήνων φθάνει στους 170.000 τόννους!
Στην Αλβανία ο αγωγός θα διανύσει μία απόσταση 211 χλμ, από τα 878 χιλιόμετρα που ξεδιπλώνεται συνολικά, εκ των οποίων τα 550 χλμ διασχίζουν τη Βόρειο Ελλάδα, από τα ελληνο-τουρκικά σύνορα ως την Αλβανία.
Η εταιρία του ΤΑΡ έχει “σπάσει” κατασκευή του χερσαίου τμήματος του αγωγού σε 5 μεγάλες εργολαβίες εκ των οποίων οι τρεις στο ελληνικό τμήμα και δύο στην Αλβανία. Δύο ακόμα μεγάλες εργολαβίες αφορούν στους σταθμούς συμπίεσης σε Ελλάδα και Αλβανία και στον σταθμό ελέγχου. (Αλβανία).
Κύκλοι της αγοράς εκτιμούν ότι οι ανακοινώσεις για τον διαγωνισμό στο ελληνικό τμήμα θα γίνουν αφού κλείσουν οι εκκρεμότητες της εταιρίας με το υπουργείο Περιβάλλοντος – Ενέργειας. Πρόκειται για τα θέματα που σχετίζονται με τα αντισταθμιστικά που ζητεί η Αθήνα και την επαναχάραξη της διαδρομής σε ορισμένες περιοχές. Οι διαπραγματεύσεις με τον υπουργό Πάνο Σκουρλέτη φαίνεται ότι βρίσκονται σε καλό δρόμο και ότι σχετικά σύντομα θα υπάρξουν αποτελέσματα.
Πέραν του τμήματος των σωληνώσεων υπάρχουν και ανοικτοί διαγωνισμοί για το κατασκευαστικό μέρος στο οποίο επίσης μετέχουν ελληνικές εταιρίες.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΡ κ. Ian Bradshaw δήλωσε χθες ότι η εταιρία σκοπεύει ως το τέλος του χρόνου να ανακοινώσει τις αναθέσεις για αρκετά από τα μεγάλα έργα, προκειμένου να μπορέσει να ξεκινήσει το 2016 όπως προγραμματίζεται, η κατασκευή του αγωγού στην Ελλάδα, την Αλβανία και την Ιταλία
Ο αγωγός θα μεταφέρει το αέριο του Αζερμπαϊτζάν ( και στο μέλλον και άλλων χωρών της Κασπίας και και της Μέσης Ανατολής) που θα παραλαμβάνει από τον αγωγό ΤΑΝΑΡ στους Κήπους του Εβρου ως την Ιταλία. . Με βάση τον προγραμματισμό θα είναι έτοιμος να λειτουργήσει το 2020, όταν θα είναι σε θέση να τον τροφοδοτήσει με αέριο το νέο, υπό ανάπτυξη κοίτασμα του Αζερμπαϊτζάν στην Κασπία, το Σαχ Ντενιζ ΙΙ και θα έχει ολοκληρωθεί ο ΤΑΝΑΡ
Η αρχική μεταφορική ικανότητα είναι 10 δις.κμ αερίου ετησίως με δυνατότητα αναβάθμισης στα 20 δις.κμ.
Kατά τη διάρκεια τη φετινής χρονιάς ο ΤΑΡ έχει προχωρήσει στην ανάθεση διαφόρων συμβάσεων, όπως την κατασκευή δρόμων πρόσβασης στην Αλβανία (Απρίλιος 2015), τις βαλβίδες μεγάλης διαμέτρου (Ιούλιος 2015), τους τουρμπο- συμπιεστές (Σεπτέμβριος 2015) και το engineering, την κατασκευή και τμήματα εξοπλισμού (μέσα Οκτωβρίου 2015)