Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Για την εγκατάσταση του συστήματος εισροών- εκροών
ΠΟΠΕΚ: Καθυστερούν πολύ οι επιχορηγήσεις
Επιστολή προς τα Υπουργεία Οικονομικών, Ανάπτυξης και Μεταφορών .
Παρασκευή, 04/12/2015

Eπιστολή αναφορικά με το θέμα της καθυστέρησης των επιχορηγήσεων για την εγκατάσταση των συστημάτων εισροών – εκροών  στα πρατήρια υγρών καυσίμων και  την καταβολή της σχετικής επιδότησης  στους δικαιούχους,  καθώς και για την υλοποίηση των νομοθετικών διατάξεων που εκκρεμούν για την πάταξη της παράνομης διακίνησης καυσίμων(λαθρεμπόριο, νοθεία κλπ), aπέστειλε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ.) απέστειλε προς τα  Υπουργεία Οικονομικών, Ανάπτυξης και Μεταφορών .

Σε αυτήν, επισημαίνεται πως οι επιχορηγήσεις για τα συστήματα εισροών εκροών έχουν καθυστερήσει πάρα πολύ. 

Ειδικότερα, όπως αναφέρει η επιστολή:

«Προκειμένου να ελεγχθεί και να καταπολεμηθεί η Παράνομη Διακίνηση Καυσίμων (λαθρεμπόριο, νοθεία, κ.λπ.) υιοθετήθηκε η ιδέα εγκατάστασης συστημάτων ελέγχου εισροών-εκροών σε όλα τα στάδια διάθεσης και διακίνησης των καυσίμων.

Συγκεκριμένα οι πρατηριούχοι, αν και τελευταίοι στη σειρά διάθεσης και διακίνησης καυσίμων, ήταν οι πρώτοι, που αναγκάστηκαν με το Ν.3784/2009, εν μέσω της οικονομικής κρίσης να εκταμιεύσουν πολύ μεγάλα ποσά (15.000 – 20.000 ευρώ) ανά πρατήριο, για την εγκατάσταση συστημάτων  εισροών εκροών, ώστε υποτίθεται να παταχθεί το λαθρεμπόριο, που κάνουν άλλοι και όχι οι πρατηριούχοι.

Πως μπορεί να πείσει κανείς ότι το κράτος είχε την, κατά τα άλλα αποδεκτή, πρόθεση να πατάξει την Παράνομη Διακίνηση Καυσίμων (λαθρεμπόριο, κ.λπ.), όταν εδώ και 4 χρόνια δεν έχουν εκδοθεί οι σχετικές Υπουργικές Αποφάσεις που προβλέπονται νομοθετικά, για την εγκατάσταση του συστήματος σε όλα τα προηγούμενα στάδια της διακίνησης και διάθεσης των καυσίμων.

Με τις ΠΟΛ 1009 (ΦΕΚ Β 72/2012) και ΠΟΛ 1206 (ΦΕΚ Β 2237/2013) όπως αυτές τροποποιήθηκαν με την Υ.Α Φ2-1510 (ΦΕΚ Β 1589/2013) υποχρεώθηκαν οι Πρατηριούχοι και οι Πωλητές πετρελαίου θέρμανσης, να εγκαταστήσουν στα πρατήρια τους και στις εγκαταστάσεις τους, σύστημα εισροών-εκροών.  

Με την Κ.Υ.Α Β2-829Α/1.3.2013 (ΦΕΚ Β 540/7.3.2013) αποφασίσθηκε η διάθεση πιστώσεων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την δράση ενίσχυσης «Εκσυγχρονισμός Πρατηρίων Υγρών Καυσίμων» και συγκεκριμένα για την εγκατάσταση του συστήματος εισροών-εκροών.

Στο άρθρο 1 αναφέρεται ότι «Ο προϋπολογισμός δημόσιας δαπάνης για την υλοποίηση της δράσης εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε τριάντα εκατομμύρια ευρώ (30.000.000,00 €) και καλύπτει το σύνολο της χώρας».

Στο άρθρο 5 της παραπάνω Κ.Υ.Α αναφέρεται το χρονοδιάγραμμα δράσης ότι «Σε κάθε περίπτωση η δράση πρέπει να έχει ολοκληρωθεί όχι αργότερα από 31/3/2014».

Έκτοτε έχουν περάσει 33 μήνες από την έκδοση της Κ.Υ.Α, και 20 μήνες από την καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης της δράσης.

Ήδη το σύστημα εισροών-εκροών έχει εγκατασταθεί σε όλη την Ελλάδα, μόνον στο σύνολο των Πρατηρίων Υγρών Καυσίμων και των Εμπόρων πετρελαίου θέρμανσης, αλλά κανείς μέχρι σήμερα δεν έχει εισπράξει ούτε 1 ευρώ από την εγκεκριμένη υποτιθέμενη επιδότηση.   

Παρακαλούμε όπως μας ενημερώσετε το συντομότερο,

α) αν το εγκεκριμένο ποσό για την υλοποίηση της δράσης παραμένει προς διάθεση και δεν έχει χρησιμοποιηθεί για άλλους σκοπούς ;

β) αν και πότε θα αρχίσει η καταβολή των χρημάτων στους δικαιούχους Πρατηριούχους, των σχετικών επιδοτήσεων ;

γ) αν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για την έκδοση των εκκρεμών σχετικών Υπ. Αποφάσεων, για όλα τα προηγούμενα στάδια διακίνησης των καυσίμων, εκτός Πρατηρίων και Εμπόρων πετρελαίου θέρμανσης ;

δ) αν υπάρχει χρονοδιάγραμμα μοριακής ιχνηθέτησης των καυσίμων ;

Δεν είναι δυνατόν, να κρύβεται η επί σειρά ετών ομολογημένη από τους πάντες  Παράνομη Διακίνηση Καυσίμων, με σωρεία διατάξεων που αφορούν μόνον τους Πρατηριούχους και Εμπόρους πετρελαίου θέρμανσης. 

Η συνέπεια λόγων και πράξεων της Διοίκησης, πρέπει να είναι καθημερινή υποχρέωση απέναντι στους Διοικούμενους.»   

Συναφείς αναρτήσεις
Υπουργείο Ανάπτυξης
Πρόστιμα συνολικού ύψους 20.000 ευρώ επιβάλλονται από το Υπουργείο Ανάπτυξης σε 4 πρατήρια υγρών καυσίμων στην Αττική, την Αιτωλοακαρνανία ...
Υπουργείο Ανάπτυξης
Πρόστιμα συνολικού ύψους 25.000 ευρώ επιβάλλονταισε 5 πρατήρια υγρών καυσίμων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Κεφαλλονιά, με απόφαση του Υπουργού ...
Ανοίγει ο δρόμος για το υδρογόνο στις οδικές μεταφορές στην Ελλάδα με κοινή υπουργική απόφαση
Καθορίζεται το θεσμικό πλαίσιο για την αδειοδότηση και λειτουργία πρατηρίων και περιγράφονται οι τεχνικές προδιαγραφές οι οποίες αφορούν τη χωροθέτηση και ...
Πρατήρια υγρών καυσίμων
Παρατείνεται ως το τέλος του 2022 το χρονοδιάγραμμα για τον εκσυγχρονισμό με κρατική χρηματοδότηση των πρατηρίων καυσίμων με σκοπό ...
Από σήμερα, κάθε καταναλωτής που επιλέγει τα πρατήρια καυσίμων Shell για τον ανεφοδιασμό του οχήματός του, έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει ...
Ανδρέας Σιάμισιης
Στην ηλεκτροκίνηση περνούν και τα Ελληνικά Πετρέλαια, τα οποία ήδη σχεδιάζουν  ειδική επιχειρησιακή ομάδα, που θα λειτουργήσει σύντομα, προκειμένου ...
ΠΟΠΕΚ: Κίνδυνος λουκέτου
Για τον κίνδυνο λουκέτου σε πρατήρια καυσίμων και απολύσεων εργαζομένων προειδοποιεί η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), εξαιτίας ...
Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων
Την απόγνωση των πρατηριούχων εκφράζει με επιστολή της προς τους οικονομικούς υπουργούς η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ.), σημειώνοντας ...
Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων
Μέτρα προστασία για τους εργαζόμενους στα πρατήρια υργών καυσίμων ζητά από την πολιτεία η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων. Στην ανακολίνωσή ...
 
 
Κερδίζουν έδαφος τα βραχυπρόθεσμα ΡΡΑ, διάρκειας 1 ως 5 ετών, σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού, δηλαδή τα κλασικά ΡΡΑ ...
Ποσό 120 εκατ. ευρώ, από επιστροφή ΕΤΜΕΑΡ των ετών 2021-23, εξακολουθεί να αναμένει η βιομηχανία, καθώς μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση μόνον  ...
Στην αυριανή συνεδρίαση της Oλομέλειας της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας αναμένεται να εγκριθεί η μεθοδολογία εσόδου για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης- Κύπρου  που υλοποιεί ο ...
Εμπόδια στις εισαγωγές ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), κυρίως μέσω της απαγόρευσης επανεξαγωγής LNG  από ευρωπαϊκά λιμάνια,  επιχειρεί να θέσει για πρώτη φορά ...
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός του ΑΔΜΗΕ, προϋπολογισμού άνω  των 1,7 δισ. ευρώ ,  για την προμήθεια υπόγειων και υποβρύχιων καλωδίων με ...
Επιπλέον χρέωση υπέρ των ΑΠΕ, βάσει μίας νομοθετικής ρύθμισης του 2022, είναι πιθανόν να κληθούν να πληρώσουν οι καταναλωτές, συμπεριλαμβανομένης της  βιομηχανίας, καθώς ...
Πολλές ώρες με μηδενικές ακόμα και αρνητικές τιμές ηλεκτρισμού, ίσως οι περισσότερες από κάθε άλλη φορά  καταγράφηκαν στην Αγορά τη Μεγάλη Εβδομάδα, όπως ...
Η αφρικανική σκόνη που μας επισκέπτεται όλο και συχνότερα κάθε χρόνο, μπορεί να επηρεάσει την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από τα φωτοβολταϊκά πάρκα; Πρόκειται ...
Την πλήρη αναμόρφωση ή την απόρριψη των αλλαγών που προτείνει η ΡΑΑΕΥ για την τροποποίηση του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας και Φυσικού Αερίου ...
Αντιρρήσεις σχεδόν για τo σύνολο των τροποποιήσεων του Κώδικα Προμήθειας που προτείνει η ΡΑΑΕΥ για την αντιμετώπιση του ενεργειακού τουρισμού από τους στρατηγικού ...
Διαφοροποίηση προς το χειρότερο των ληξιπρόθεσμων οφειλών ρεύματος, οι οποίες τον Αύγουτστο του 2023 είχαν φθάσει στο ιλιγγιώδες ποσό των  2,84 δισ. ευρώ ...
Η MYTILINEOS σε κοινοπραξία με τη GE Vernova ολοκλήρωσαν την κατασκευή της νέας μονάδας προσωρινής παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, με φυσικό αέριο στο Δουβλίνο, εντός του ...