Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Χειμώνας 2016
Τι "παίζει" με τις εκπτώσεις
Ξεκίνησαν και επισήμως σήμερα οι χειμερινές εκπτώσεις.
Δευτέρα, 11/01/2016

 Ξεκίνησαν και επισήμως σήμερα οι χειμερινές εκπτώσεις. Μετά το καλοκαιρινό "χαστούκι" των capital controls που στέρησε απο τα εμπορικά καταστήματα την περίοδο των καλοκαιρινών εκπτώσεων το ποσό των 1,3 δισ. ευρώ, η τρέχουσα περίοδος είναι κρίσιμη, αλλά αναμένεται οτι θα πάει καλύτερα. 

H μειωμένη αγοραστική δύναμη των τελευταίων ετών, ωθεί κάθε χρόνο τους καταστηματάρχες σε καλύτερες προσφορές και μεγαλύτερες εκπτώσεις. Ιδίως για τα συνοικιακά καταστήματα, τέτοιου είδους κινήσεις είναι πολύ ευκολότερες, απότι για τις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων που εδρεύουν σε οργανωμένα mall. 

Όμως και σε αυτήν την περίπτωση, τα εμπορικά κέντρα αποφασίζουν να προωθήσουν τις εκπτώσεις των καταστημάτων που φιλοξενούν, οι οποίες μπορεί να φτάνουν έως και το 70%, αλλά και να προσφέρουν στο καταναλωτικό κοινό μια ολοκληρωμένη εμπειρία, "συνοδεύοντας" τα ψώνια τους, με παράλληλα events, σε συνδυασμό με τα καταστήματα εστίασης.

Όσο για τις προσφορές και τις τιμές, αυτές είναι άρρηκτα δεμένες με την "στεγνή" απο ρευστό αγορά. Αν και πλέον οι καταναλωτές έχουν βάλει στη ζωή τους για τα καλά το "πλαστικό χρήμα"- και πάλι λόγω capital controls- δεν θα είναι λίγοι οι έμποροι που θα προτιμήσουν να κάνουν μια καλύτερη τιμή, εφόσον η εξόφληση γίνει με μετρητά. 

Όπως και να χει, η συμβουλή που δίνει πάντοτε η κάθε shopper που σέβεται τον εαυτό της και το.. πορτοφόλι της, είναι να γίνει πρώτα μια διαδικτυακή έρευνα, προτού ξεκινήσει κάποιος τα ψώνια του στα μαγαζιά.

Μέσω των eshop  γίνονται προσφορές, κατά περιπτώσεις καλύτερες απο αυτές των καταστημάτων, ενώ μπορεί να γίνει και σύγκριση τιμών σε διαφορετικά αντικείμενα. Ακόμα, πλεονέκτημα είναι οτι μειώνεται ο κόπος, η ταλαιπωρία της ουράς στα δοκιμαστήρια αλλά και στα ταμεία! 

Συνήγορος του Καταναλωτή: Τέσσερις συμβουλές για τις εκπτώσεις

Με την έναρξη των εκπτώσεων, ο Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας συμβουλεύουν τους καταναλωτές τί πρέπει να προσέχουν στις εκπτώσεις, ώστε να κάνουν έξυπνες αγορές.

1. ΥΙΟΘΕΤΟΥΜΕ ΣΥΝΕΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

► Αγοράζουμε έχοντας υπόψη τον οικογενειακό μας προϋπολογισμό και τις οικονομικές μας δυνατότητες. Kαταρτίζουμε λίστα με τα απαραίτητα είδη.

► Δεν αγοράζουμε υπό πίεση. Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως τις 29.2.2016, οπότε καλό είναι να κάνουμε έρευνα αγοράς και σύγκριση τιμών και ποιότητας,σε συνάρτηση, βέβαια, με τις ανάγκες μας.

►Στην περίπτωση της αγοράς με πίστωση (πιστωτική κάρτα με δόσεις ή καταναλωτικό δάνειο), ελέγχουμε προσεκτικά τους επιμέρους όρους και λαμβάνουμε υπόψη τις χρεώσεις που συνεπάγεται και, κυρίως, τους τόκους, τον αριθμό των δόσεων κλπ. σε σχέση με το οικογενειακό μας εισόδημα.

 2. ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΑΓΙΔΕΣ

 ►Ελέγχουμε προσεκτικά τα προϊόντα που αγοράζουμε, ώστε να μην είναιελαττωματικά, δεύτερης διαλογής κλπ.. Σε περίπτωση που ένα προϊόν είναι ελαττωματικό, μπορούμε να ζητήσουμε από το κατάστημα επισκευή ή αντικατάσταση ή επιστροφή χρημάτων. Αυτό δεν ισχύει, αν η ελκυστική τιμή του προϊόντος οφείλεται στο γεγονός ότι είναι ελαττωματικό και υπάρχει σχετική ενημέρωσή μας.

►Συγκρίνουμε τις τιμές των προϊόντων και δεν παρασυρόμαστε από την τυχόν χαμηλή τιμή κάποιου μεμονωμένου προϊόντος του καταστήματος (προϊόν – κράχτης) ή από υψηλά ποσοστά εκπτώσεων που αναγράφονται γενικώς και αορίστως στις βιτρίνες και δεν αφορούν το σύνολο των προϊόντων που διαθέτει.

►Κρατάμε πάντοτε την απόδειξη αγοράς: Θα τη χρειαστούμε στην περίπτωση που το προϊόν αποδειχθεί ελαττωματικό ή ως απόδειξη για την εγγύηση.

►Επισκεπτόμαστε, αν είναι δυνατόν, τα καταστήματα πριν από τις εκπτώσεις και εντοπίζουμε τα προϊόντα που μας ενδιαφέρουν, ώστε να ελέγξουμε αν οι εκπτώσεις είναι πραγματικές και σε τι ποσοστό.

►Ρωτάμε για την πολιτική του καταστήματος για τυχόν αλλαγές, ώστε να μη βρεθούμε προ εκπλήξεως. Συνήθως στις προσφορές τα καταστήματα δεν κάνουν αλλαγές.

3. ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ

► Οι πλασματικές εκπτώσεις και προσφορές είναι παράνομες. Αποτελούν μορφή παραπλάνησης του καταναλωτή και, ως εκ τούτου, απαγορεύονται.

► Το κατάστημα υποχρεούται, σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας για την προστασία του καταναλωτή κατά τις προσφορές, τις εκπτώσεις και τις προωθητικές ενέργειες, να αναγράφει σε όλα τα πωλούμενα είδη τόσο την τιμή πριν όσο και τιμή μετά την έκπτωση ή και το ποσοστό της έκπτωσης, στο ίδιο καρτελάκι, ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να κάνει τη σύγκριση. Δεν αρκεί η αναγραφή ενός γενικού ποσοστού έκπτωσης στη βιτρίνα του καταστήματος. Το ίδιο ισχύει και για τις προσφορές.

► Ειδικά για τα καταστήματα stock ή outlet, πρέπει να αναγράφονται, για λόγους σαφήνειας και διαφάνειας, τρεις τιμές: η αρχική, η τιμή του stock ή του outlet και, με έντονη γραφή, η τελική τιμή της έκπτωσης.

► Οι προσφορές διαφέρουν από τις εκπτώσεις: Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της εποχής (σαιζόν), που προσφέρονται σε χαμηλότερη τιμή λόγω τέλους εποχής. Οι προσφορές μπορούν να γίνονται σε όλη τη διάρκεια του έτους, εκτός από την περίοδο των εκπτώσεων, και αφορούν συγκεκριμένα προϊόντα ή προϊόντα ορισμένης κατηγορίας, συνήθως προηγούμενων σαιζόν και, άρα, με πιο μειωμένες τιμές. Δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το 50% του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα.

► Αν τη μειωμένη τιμή τη δικαιούται συγκεκριμένη μόνο κατηγορία καταναλωτών, π.χ. οι κάτοχοι κάρτας πελάτη του καταστήματος, αυτό θα πρέπει να αναγράφεται καθαρά δίπλα από την τιμή.

► Αν η υψηλή έκπτωση ισχύει μόνο για προϊόντα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, π.χ. μόνο για ρούχα ή παπούτσια συγκεκριμένου μεγέθους ή χρώματος, τότε θα πρέπει αυτό να αναφέρεται σαφώς π.χ. το “προϊόν είναι διαθέσιμο και σε άλλα μεγέθη ή χρώματα αλλά χωρίς έκπτωση”.

► Ο έμπορος υποχρεούται και κατά τις εκπτώσεις να ενημερώνει τον αγοραστή για την ποιότητα και την προέλευση του προϊόντος και να του δίνει κάθε σχετική πληροφορία, συμπεριλαμβανομένης της πιθανής διάρκειας ζωής του.

► Οι οδηγίες χρήσης και η εγγύηση των προϊόντων πρέπει να είναι στην ελληνική γλώσσα.

► Τα δικαιώματα του καταναλωτή (επισκευής, αντικατάστασης ή υπαναχώρησης), σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος ή έλλειψης συμφωνημένης ιδιότητας ισχύουν και στην περίοδο των εκπτώσεων.

► Σε περίπτωση αλλαγής του προϊόντος κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων και εφόσον δεν είναι ελαττωματικό, η αποτίμησή του γίνεται στην τρέχουσα, δηλαδή στη μειωμένη τιμή.

4. ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ

► Για παραπλανητικές πρακτικές και πλασματικές ή ανακριβείς κατά το ποσοστό εκπτώσεις αρμόδια είναι η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης καταναλωτών 1520), η οποία επιβάλλει τα προβλεπόμενα πρόστιμα.

► Για προβλήματα μετά από συναλλαγή μας με προμηθευτή που εδρεύει στην Ελλάδα υποβάλλουμε αναφορά στην Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή».

 

 

Σχετικοί όροι:
Συναφείς αναρτήσεις
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, επισκέφθηκε σήμερα Δευτέρα 8 Ιανουαρίου, εμπορικά καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας με αφορμή την ...
Στην ενημερωτική εκδήλωση «Εκπτώσεις; Προσφορές; Κάντο σωστά!» που διοργάνωσε το Υπουργείο Ανάπτυξης από κοινού με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και ...
Κριτήρια για τις εκπτώσεις στα τέλη χρέωσης δικτύου που παρέχει ο ΑΔΜΗΕ στις επιχειρήσεις στην Μέση και την Υψηλή ...
ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ
Η ΔΕΠΑ Εμπορίας συνεχίζει και αυτό το μήνα τη στήριξη προς τους οδηγούς οχημάτων φυσικού αερίου, διατηρώντας σταθερές τις ...
Μεγάλο μέρος των εκπτώσεων που δίνει η ΔΕΠΑ αφορά σε βιομηχανίες και σε νοσοκομεία
Σε 130-140 εκατ. ευρώ υπολογίζεται το κόστος για τη ΔΕΠΑ από τις εκπτώσεις που χορηγεί  στο φυσικό αέριο για ...
ΑΔΜΗΕ
Kλιμακωτές εκπτώσεις για τις μεγάλες βιομηχανίες και επιχειρήσεις που ηλεκτροδοτούνται στην Υψηλή και Μέση Τάση προσφέρει ο ΑΔΜΗΕ, σύμφωνα ...
Σκληραίνει το παιχνίδι ανάμεσα στη ΔΕΗ και τους μεγάλους βιομηχανικούς καταναλωτές
Σκληραίνει το παιχνίδι ανάμεσα στη ΔΕΗ και τους μεγάλους βιομηχανικούς καταναλωτές ηλεκτρισμού, καθώς στο τέλος Απριλίου η εταιρία αναμένεται ...
Τα νέα προϊόντα προσφέρουν διπλό κέρδος έως 30% στις χρεώσεις ενέργειας και στο πάγιο, για όλους!
Η ΔΕΗ ανανέωσε τα προϊόντα φυσικού αερίου και τα προσάρμοσε στις ανάγκες του σπιτιού, της πολυκατοικίας, της επιχείρησης προσφέρονταςδιπλό ...
Aδ. Γεωργιάδης
Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης κατέθεσε τροπολογία χθες, Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου, στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εξωτερικών, ...
 
 
Ενόψει των προσεχών εκλογών για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ο ΣΕΒ καταθέτει στο δημόσιο διάλογο τους προβληματισμούς, τις προτάσεις και τις προτεραιότητες της ελληνικής ...
Τη μείωση κατά 50% των προμηθειών στις συναλλαγές που πραγματοποιούνται μέσω τερματικών POS προβλέπει η νομοθετική ρύθμιση που περιλαμβάνεται σε τροπολογία του Υπουργείου ...
Σε μια σειρά από επίκαιρα ζητήματα φορολογίας αναφέρθηκε αναλυτικά ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Χάρης Θεοχάρης, επ' ευκαιρία συνέντευξής του στην ...
Η επιλογή της Κυβέρνησης το 2021 να διευρύνει τον ρόλο του ΤΑΙΠΕΔ, συστήνοντας τη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας, δικαιώνεται μέρα με την μέρα, ...
Άνοιξε το βιβλίο προσφορών για το νέο 30ετές ομόλογο, τον δεύτερο τίτλο τέτοιας διάρκειας που έχει εκδοθεί από το 2021, και που αποτελεί ...
Νομοθετική ρύθμιση που θα μειώνει κατά 50% τις χρεώσεις των τραπεζών στα POS προανήγγειλε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης μιλώντας στην τηλεόραση ...
Στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΕΒ στις 22/4, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΣΕΒ, κ. Δημήτρης  Παπαλεξόπουλος και ο Πρόεδρος της Εκτελεστικής ...
Υψηλότερο του στόχου ήταν το πρωτογενές πλεόνασμα στα τέλη του 2023 σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση της EΛΣΤΑΤ. Σύμφωνα με τα στοιχεία το πρωτογενές ...
H επίτευξη της πράσινης και ψηφιακής μετάβασης της χημικής βιομηχανίας και συγχρόνως η υποστήριξη της ανταγωνιστικότητάς της όπως και η ανάπτυξή της ως ...
Έντονη βελτίωση καταγράφουν οι επιχειρηματικές προσδοκίες στη βιομηχανία, σύμφωνα με τον μηνιαίο δελτίο του ΙΟΒΕ, λόγω της σημαντικής ενίσχυσης των προβλέψεων για την ...
Αυξητικές τάσεις παρουσίασε η εξέλιξη του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων όλων των κλάδων δραστηριότητας της οικονομίας τον τον Φεβρουάριο. Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, γα το ...
Χθες η ΕΛΣΤΑΤ δημοσίευσε στοιχεία για την οικονομική ανισότητα και φτώχεια. Το 2022, έτος αναφοράς στο οποίο αναφέρονται τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ήταν ...