Σύμφωνα με πληροφορίες του “Business Energy” οι τρεις εταιρίες που εμπλέκονται στην επένδυση, έχουν αναπτύξει στενή συνεργασία και στη φάση αυτή ομάδα τεχνοκρατών από τις επιχειρήσεις αφενός εξετάζουν τις νομικές πτυχές ως προς το εταιρικό σχήμα που θα σχηματιστεί αλλά και ερευνούν την αγορά για χρηματοδότηση.
Το συνολικό κόστος του πλωτού σταθμού LNG στην Αλεξανδρούπολη ανέρχεται στα 400 εκατ. ευρώ, ενώ οι τρεις επιχειρήσεις θεωρούν ότι υπάρχει διαθέσιμη αγορά για την προμήθεια με αέριο του αγωγού IGB. Υπενθυμίζεται ότι ο αγωγός δεν θα συνδέει μόνο τα δίκτυα της Ελλάδας (TAP) και της Βουλγαρίας αλλά θα επεκταθεί σε Ρουμανία και Μολδαβία.
Η Gastrade ανήκει στον όμιλο Κοπελούζου και είναι η εταιρία εκείνη στην οποία ανήκει το επενδυτικό σχέδιο του πλωτού σταθμού LNG στην Αλεξανδρούπολη.
Η Cheniere αμερικανικών συμφερόντων είναι ένας από τους μεγάλους παραγωγούς και εμπόρους υγροποιημένου φυσικού αερίου που δημόσια έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον για προμήθεια του σταθμού της Αλεξανδρούπολης.
Τα βασικά μέρη του έργου είναι:
Α. Η Υπεράκτια Πλωτή Μονάδα Aποθήκευσης και Aεριοποίησης ΥΦΑ η οποία έχει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
- Χωρητικότητα δεξαμενών ΥΦΑ έως 170.000m³
- Μέγιστη ωριαία δυναμικότητα αεριοποίησης φυσικού αερίου σε συνθήκες κανονικής λειτουργίας έως 700.000 Nm³/h
- Ρυθμός μετάγγισης ΥΦΑ: 10.000 m³/h
Β. Οι μόνιμες υπεράκτιες εγκαταστάσεις που συμπεριλαμβάνουν:
1) το αγκυροβόλιο της πλωτής μονάδας σε σταθερό σημείο σε θαλάσσια περιοχή βάθους περίπου 40 μ. και σε απόσταση 17,6 χλμ νοτιοδυτικά της Αλεξανδρούπολης και 10 χλμ από την απέναντι ακτή της Μάκρης. Το αγκυροβόλιο αποτελείται από τον πυργίσκο και το σύστημα αγκύρωσης (συρματόσχοινα και άγκυρες αναρρόφησης)
2) τους δύο εύκαμπτους αγωγούς διαμέτρου 14″ έκαστος μέσω των οποίων το φυσικό αέριο μεταφέρεται από τον πυργίσκο στην Πολλαπλή Εξαγωγής Τέρματος Αγωγού (Pipeline End Manifold ή PLEM)
3) την υποθαλάσσια Πολλαπλή Εξαγωγής Τέρματος Αγωγού (PLEM) η οποία βρίσκεται επί του πυθμένα της θάλασσας και από την οποία ξεκινά ο υποθαλάσσιος αγωγός.
Γ. Το υποθαλάσσιο και το χερσαίο τμήμα του αγωγού φυσικού αερίου για την μεταφορά του φυσικού αερίου προς το ΕΣΦΑ. Το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού θα έχει μήκος περί τα 24 χλμ ενώ στην συνέχεια το χερσαίο τμήμα οδεύει βόρεια περί τα 4 χλμ μέχρι να συναντήσει τον αγωγό του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) στο τμήμα «Κήπων-Κομοτηνής» όπου και συνδέεται και διοχετεύει το μεταφερόμενο αέριο σε αυτόν. Η σύνδεση θα γίνει στο νέο Σταθμό Εισόδου του ΕΣΦΑ στο ύψος της Αμφιτρίτης.
Ο νέος Σταθμός Εισόδου (Μ/Ρ) στο ΕΣΦΑ, θα κατασκευασθεί από τον ΔΕΣΦΑ σε μικρή απόσταση από τον υφιστάμενο Σταθμό Εξόδου Αλεξανδρούπολης (U-3630) στο ύψος της Αμφιτρίτης.