Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πάνος Σκουρλέτης: Η Ελλάδα γίνεται στρατηγικός παίχτης στον τομέα της ενέργειας
Το Μάιο ξεκινάνε οι εργασίες κατσκευής του TAP
Ο TAP θα δημιουργήσει 8.000 θέσεις εργασίας και θα μεταφέρει αζέρικο φυσικό αέριο στην Ιταλία μέσω Ελλάδας και Αλβανίας.
Παρασκευή, 26/02/2016

Ξεκινάνε τον Μάιο οι εργασίες για την κατασκευή του αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου TAP, όπως ανήγγειλε ο υπουργός Π. Σκουρλέτης.

Μάλιστα σύμφωνα με τον ίδιο εκείνο το μήνα θα γίνουν εγκαίνια από τον πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα και θα παραστούν ξένοι ηγέτες. Ο TAP θα δημιουργήσει 8.000 θέσεις εργασίας και θα μεταφέρει αζέρικο φυσικό αέριο στην Ιταλία μέσω Ελλάδας και Αλβανίας.

Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Σκουρλέτη, ο οποίος μίλησε στον ραδιοφωνικό σταθμό “Στο Κόκκινο”, προχωρά και ο ελληνοβουλγαρικός αγωγός μεταφοράς φυσικού αερίου IGB. Τέλος Φεβρουαρίου θα έχουν ολοκληρωθεί τα market tests προκειμένου να εξακριβωθεί το ενδιαφέρον αγοραστών ποσοτήτων αερίου που θα μεταφέρει ο IGB. O IGB θα συνδεθεί με τον TAP.

Το σχέδιο επίσης προβλέπει με την επιτυχή ολοκλήρωση των market tests του IGB να ξεκινήσει και το σχέδιο του πλωτού σταθμού αποθήκευσης LNG στην Αλεξανδρούπολη.

Αναλυτικά οι δηλώσεις του κ. Σκουρλέτη, οι οποίες έχουν χαρακτήρα απολογισμού του έργου του υπουργείου από τον Σεπτέμβριο έως σήμερα, έχουν ως εξής:

“Έχουνε προωθηθεί μεγάλα έργα στον τομέα του Φυσικού Αερίου όπως είναι ο αγωγός TAP, μάλιστα ξεκινά το έργο αυτό στα μέσα Μαΐου και θα γίνει μία μεγάλη εκδήλωση εγκαινίων με τη συμμετοχή και του Πρωθυπουργού και άλλων ξένων ηγετών στην Θεσσαλονίκη. Ξεκινά η κατασκευή του και αυτό σημαίνει τη δημιουργία κατά τη φάση της κατασκευής άμεσα οκτώ χιλιάδων θέσεων εργασίας και έμμεσα, βέβαια, αρκετά συμβόλαια για ελληνικές κατασκευαστικές, και, εταιρείες πάλι ελληνικές που κατασκευάζουν τους σωλήνες. Από εκεί και ύστερα, πάνω σε αυτόν τον αγωγό έρχεται να συνδεθεί ο IGB, ο ελληνοβουλγαρικός αγωγός. Περιμένουμε τώρα το “Market Test”, το οποίο ολοκληρώνεται τέλος Φεβρουαρίου για να δούμε την οικονομική βιωσιμότητα. Θα είναι ο αγωγός, ο οποίος ξεκινά από τα βόρεια σύνορά μας, πρός την Βουλγαρία και προφανώς θα συνδεθεί και με τον TAP. Και εκεί από την κάτω μεριά, κουμπώνει ο πλωτός σταθμός Φυσικού Αερίου στην Αλεξανδρούπολη, για να μπορεί να δέχεται LNG. Η κατασκευή του TAP όπως προανέφερα, έχει δρομολογηθεί. Ο IGB βρίσκεται στη φάση του “Market Test” και τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν σε λίγες ημέρες, και, στην υπόθεση του πλωτού σταθμού της Αλεξανδρούπολης, αυτή τη στιγμή αναζητείται ένα εταιρικό σχήμα που θα το αναλάβει. Το τελευταίο έργο είναι πολύ πιο οικονομικό, γιατί είναι ένας πλωτός σταθμός και δεν έχει μεγάλο κόστος συγκριτικά με τα υπόλοιπα.

Αλλά ταυτόχρονα, η μεγάλη διαφορά με την προηγούμενη κατάσταση είναι ότι επί των ημερών της δικής μας κυβέρνησης, έχουμε πια αναδείξει την Ελλάδα σε έναν ενεργητικό παράγοντα στα ζητήματα του ενεργειακού τομέα στην περιοχή. Αναφέρομαι και στις συζητήσεις, όχι μόνο συζητήσεις αλλά και σε αυτά που έχουν δρομολογηθεί μετά το ταξίδι στο Ιράν. Το πρώτο φορτίο αργού πετρελαίου έρχεται ήδη στα ΕΛΠΕ, ανακοινώθηκε χθες, ενώ έχει αρχίσει μία συζήτηση για την αξιοποίηση και για την τροφοδοσία μέσω Ελλάδας προς την Ευρώπη με το ιρανικό φυσικό αέριο είτε μέσω πλοίων με τη μορφή υγροποιημένου αερίου είτε -αλλά αυτό βέβαια είναι ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο- με την κατασκευή αγωγών που θα ξεκινάνε από το Ιράν και θα έρθουν είτε στα παράλια της Τουρκίας είτε θα συναντήσουν κάποια στιγμή τον TAP. Πού όμως πατά η εκτίμηση της πολυδιάστατης ενεργειακής πολιτικής που ασκούμε; Την ίδια ώρα, όπως είδατε και προχθές στη Ρώμη, υπογράφηκε μία πολύ σημαντική συμφωνία όπου παραμένει ζωντανό και θα έλεγα αναθερμαίνεται το σχέδιο της τροφοδοσίας του ευρωπαϊκού νότου με ρώσικο αέριο χωρίς να εγκαταλείπουμε ταυτόχρονα το σχέδιο της ανάπτυξης στο εσωτερικό της χώρας. Δεν μπορεί ο κεντρικός αγωγός του ΔΕΣΦΑ να περνά έξω από τη Λαμία, και, η Λαμία να μην έχει φυσικό αέριο. Ή δεν μπορεί η Πάτρα, η τρίτη πόλη στην Ελλάδα, να μην έχει φυσικό αέριο. Μιλάμε για αναπτυξιακά έργα διακλάδωσης των αγωγών και αυτά μπορούν να γίνουν είτε με επέκταση του δικτύου όπου μπορεί είτε με την κατασκευή αποθηκευτικών σταθμών σε κάποιες πόλεις όπως το λιμάνι της Πάτρας, που θα τροφοδοτείται από πλοία με τη μορφή υγροποιημένου αερίου και από εκεί θα μεταφερθεί προς την πόλη».

Συναφείς αναρτήσεις
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη ...
Οι τιμές του πετρελαίου υποχώρησαν την Παρασκευή και κατέγραψαν την πιο απότομη εβδομαδιαία πτώση τους εδώ και τρεις μήνες, καθώς ...
Mε ενδιαφέρον παρακολουθεί η αγορά τις εξελίξεις γύρω από την υπόθεση της Bulgargaz, η οποία συσσωρεύει μεγάλες ζημιές από ...
Tη σημαντική μείωση που κατέγραψαν οι οικιακοί λογαριασμοί ηλεκτρισμού και του φυσικού αερίου το δεύτερο εξάμηνο του 2023 υπογραμμίζει η ...
Σε σημαντική αύξηση  των τελών χρήσης του δικτύου  διανομής φυσικού αερίου  οδηγεί το Πρόγραμμα Ανάπτυξης Δικτύου Διανομής της enaon ...
Η σεζόν για τη θέρμανση ολοκληρώθηκε και τυπικά στις 31 Μαρτίου και σύμφωνα με την επίτροπο ενέργειας Κάντρι Σίμσον ...
Στη σκιά της νέας ανάφλεξης στη Μέση Ανατολή, οι τιμές του πετρελαίου βρέθηκαν την περασμένη Παρασκευή σε υψηλό εξαμήνου ...
Την παρέμβαση της ΡΑΑΕΥ για τις σημαντικές αυξήσεις στα τέλη χρήσης του δικτύου φυσικού αερίου, που προκαλούν οι αναπροσαρμογές ...
Ο Ιταλός υπουργός Οικονομικών Τζανκάρλο Τζορτζέτι, μιλώντας σήμερα στις αρμόδιες επιτροπές του ιταλικού κοινοβουλίου, αναφέρθηκε στα δημοσιονομικά της χώρας ...
 
 
Στο στόχο της enaon EDA, πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών που πλέον ανήκει στην Italgas, να φθάσει ως το τέλος του 2025 στο επίπεδο των ...
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ Innovation Center, του ειδικού ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη έως την Ουκρανία προωθεί ...
Mεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου στο 6,3%  για τον ΑΔΜΗΕ όσον αφορά στο ελληνικό τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Κύπρου προτείνει για την περίοδο 2024-2025 η ...
Το  κινητό τηλέφωνο του καταναλωτή ρεύματος για τη μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρισμού θέτει ως προϋπόθεση ο ΔΕΔΔΗΕ για να προχωρήσει στην όλη  ...
Περιορισμένο μέχρι στιγμής εμφανίζεται το ενδιαφέρον για τα δύο προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης επιχειρήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος- Ενέργειας, που κανονικά λήγουν την Τετάρτη 15 ...
Κερδίζουν έδαφος τα βραχυπρόθεσμα ΡΡΑ, διάρκειας 1 ως 5 ετών, σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού, δηλαδή τα κλασικά ΡΡΑ ...
Ποσό 120 εκατ. ευρώ, από επιστροφή ΕΤΜΕΑΡ των ετών 2021-23, εξακολουθεί να αναμένει η βιομηχανία, καθώς μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση μόνον  ...
Στην αυριανή συνεδρίαση της Oλομέλειας της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας αναμένεται να εγκριθεί η μεθοδολογία εσόδου για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης- Κύπρου  που υλοποιεί ο ...
Εμπόδια στις εισαγωγές ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), κυρίως μέσω της απαγόρευσης επανεξαγωγής LNG  από ευρωπαϊκά λιμάνια,  επιχειρεί να θέσει για πρώτη φορά ...
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός του ΑΔΜΗΕ, προϋπολογισμού άνω  των 1,7 δισ. ευρώ ,  για την προμήθεια υπόγειων και υποβρύχιων καλωδίων με ...
Επιπλέον χρέωση υπέρ των ΑΠΕ, βάσει μίας νομοθετικής ρύθμισης του 2022, είναι πιθανόν να κληθούν να πληρώσουν οι καταναλωτές, συμπεριλαμβανομένης της  βιομηχανίας, καθώς ...