Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΔΕΣΦΑ
Σε διεθνή κόμβο ανεφοδιασμού πλοίων με LNG μπορεί να αναδειχθεί η Ρεβυθούσα
Σε διεθνή κόμβο ανεφοδιασμού πλοίων με υγροποιημένο αέριο (LNG) φιλοδοξεί να αναδειχθεί το τερματικό του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα, με την ολοκλήρωση της δεύτερης αναβάθμισης του σταθμού
Πέμπτη, 24/03/2016

 και τη συμμετοχή του Διαχειριστή στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Poseidon Med II.

Σύμφωνα με δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου του ΔΕΣΦΑ Κωνσταντίνου Ξιφαρά «ο σταθμός της Ρεβυθούσας θα πληροί τις προϋποθέσεις, ώστε να γίνει σημείο εισόδου για όλες τις αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης». Η νέα δραστηριότητα αναμένεται να αναβαθμίσει τον ρόλο του ΔΕΣΦΑ σε εθνικό, περιφερειακό και ευρωπαϊκό επίπεδο.

Ο κ. Ξιφαράς ανακοίνωσε, σε πρόσφατο συνέδριο, τη δρομολόγηση τεχνολογιών Small Scale LNG, δηλαδή της διανομής μικρών ποσοτήτων υγροποιημένου αερίου με πλοία ή βυτιοφόρα για τη τροφοδοσία περιοχών, που βρίσκονται εκτός του δικτύου αερίου. . Παράλληλα ο ΔΕΣΦΑ ανέλαβε το ρόλο του τεχνικού συντονιστή στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Poseidon Med II, το οποίο έχει απώτερο στόχο την υιοθέτηση του LNG ως καυσίμου στη ναυτιλία.

Σύμφωνα με μελέτες η ζήτηση για LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο στην Αδριατική μπορεί να φθάσει στα 950.000 τόνους ετησίως ως το 2030, αλλά η έλλειψη των κατάλληλων λιμενικών υποδομών δρα ακόμα ανασταλτικά για την ανάπτυξη του κλάδου.
Μέχρι τον Δεκέμβριο του 2020 το δίκτυο των λιμανιών που συμμετέχουν στο Poseidon Med II θα πρέπει να έχουν υιοθετήσει το ρυθμιστικό πλαίσιο για τον εφοδιασμό πλοίων με LNG, να έχουν ολοκληρωθεί τα έργα στη Ρεβυθούσα, να έχει κατασκευαστεί ένα προτότυπο ειδικό πλοίο φόρτωσης- μεταφοράς LNG (έργο που ανέλαβε το λιμάνι της Βενετίας) κλπ. Το δίκτυο των λιμανιών, που συμμετέχουν στο πρόγραμμα θα πρέπει να ολοκληρώσει τα τεχνικά σχέδια για τα πλοία που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG , καθώς και για τη δημιουργία αντίστοιχων υποδομών σε άλλα λιμάνια και τον προσδιορισμό των συνεργιών με άλλες χρήσεις του υγροποιημένου αερίου.
Σήμερα στη Ρεβυθούσα βρίσκονται σε εξέλιξη έργα αναβάθμισης τόσο της χωρητικότητας όσο και των λιμενικών εγκαταστάσεων. Παράλληλα ο ΔΕΣΦΑ εκπονεί μελέτες για έργα LNG μικρής κλίμακος, όπως οι υποδομές για την φόρτωση μικρών πλοίων και βυτιοφόρων, με στόχο τη διεύρυνση του πλέγματος των συνεργιών και τη μεταφορά υγροποιημένου αερίου σε περιοχές εκτός δικτύου.
Η δεύτερη αναβάθμιση του τερματικού σταθμού της Ρεβυθούσας περιλαμβάνει την κατασκευή τρίτης δεξαμενής αποθήκευσης LNG, την αύξηση του ρυθμού αεριοποίησης του σταθμού και την αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 156,25 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 80 εκατ. ευρώ προέρχονται από δάνειο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Το υπόλοιπο κόστος καλύπτεται κατά 35% από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ και κατά 15% από τα ίδια κεφάλαια του ΔΕΣΦΑ.

Σχετικοί όροι:
Συναφείς αναρτήσεις
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη ...
Εμπόδια στις εισαγωγές ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), κυρίως μέσω της απαγόρευσης επανεξαγωγής LNG  από ευρωπαϊκά λιμάνια,  επιχειρεί να ...
Στην τελική ευθεία για να ξεκινήσει την εμπορική λειτουργία  στις 30 Απριλίου, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, έχει εισέλθει η πλωτή ...
Την Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2024, ο ΔΕΣΦΑ φιλοξένησε στις εγκαταστάσεις του στη Ρεβυθούσα θεωρητική άσκηση ετοιμότητας υπό τον συντονισμό ...
Τροποποιήσεις στις ρυθμίσεις που αφορούν το τρόπο προσωρινής λειτουργίας του σημείου σύνδεσης του νέου πλωτού τερματικού σταθμού υγροποιημένου αερίου ...
Μειωμένη κατά 21,56% σε σχέση με πέρυσι καταγράφεται η συνολική ζήτηση φυσικού αερίου στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία ...
To ρωσικό αέριο και ειδικά το υγροποιημένο (LNG) εξακολουθεί να αποτελεί βασική πηγή προμήθειας για τις χώρες της ΕΕ, ...
Οι επικεφαλής των τριών βασικών μετόχων του ΔΕΣΦΑ, της ιταλικής Snam, της ισπανικής Enagas και της βελγικής Fluxys συναντήθηκαν ...
 
 
Η HELLENiQ ENERGY Holdings Α.Ε.  ανακοίνωσε τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα Α' Τριμήνου 2024, με τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA να διαμορφώνονται στα €338 εκατ. ...
Προχωρά ο διαγωνισμός για τη διάθεση ποσοστού 20% της εταιρείας ειδικού σκοπού «Αριάδνη Interconnection ΑΕΕΣ», με στόχο έως τις 21 Ιουνίου να έχουν ...
Το 59%  των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου της χώρας κάλυψε τον Απρίλιο το ρωσικό αέριο - αγωγού από το σημείο εισόδου στο Σιδηρόκαστρο, ...
Σημαντικό επιχειρηματικό ρίσκο  αποτελεί για τις βιομηχανίες η προμήθεια  ηλεκτρισμού μέσω  μακροχρόνιων διμερών συμβολαίων με φωτοβολταϊκούς σταθμούς, ιδιαίτερα όταν αφορούν στην κάλυψη ενέργειας ...
Στο στόχο της enaon EDA, πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών που πλέον ανήκει στην Italgas, να φθάσει ως το τέλος του 2025 στο επίπεδο των ...
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ Innovation Center, του ειδικού ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη έως την Ουκρανία προωθεί ...
Mεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου στο 6,3%  για τον ΑΔΜΗΕ όσον αφορά στο ελληνικό τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Κύπρου προτείνει για την περίοδο 2024-2025 η ...
Το  κινητό τηλέφωνο του καταναλωτή ρεύματος για τη μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρισμού θέτει ως προϋπόθεση ο ΔΕΔΔΗΕ για να προχωρήσει στην όλη  ...
Περιορισμένο μέχρι στιγμής εμφανίζεται το ενδιαφέρον για τα δύο προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης επιχειρήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος- Ενέργειας, που κανονικά λήγουν την Τετάρτη 15 ...
Κερδίζουν έδαφος τα βραχυπρόθεσμα ΡΡΑ, διάρκειας 1 ως 5 ετών, σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού, δηλαδή τα κλασικά ΡΡΑ ...
Ποσό 120 εκατ. ευρώ, από επιστροφή ΕΤΜΕΑΡ των ετών 2021-23, εξακολουθεί να αναμένει η βιομηχανία, καθώς μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση μόνον  ...