και τη συμμετοχή του Διαχειριστή στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Poseidon Med II.
Σύμφωνα με δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου του ΔΕΣΦΑ Κωνσταντίνου Ξιφαρά «ο σταθμός της Ρεβυθούσας θα πληροί τις προϋποθέσεις, ώστε να γίνει σημείο εισόδου για όλες τις αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης». Η νέα δραστηριότητα αναμένεται να αναβαθμίσει τον ρόλο του ΔΕΣΦΑ σε εθνικό, περιφερειακό και ευρωπαϊκό επίπεδο.
Ο κ. Ξιφαράς ανακοίνωσε, σε πρόσφατο συνέδριο, τη δρομολόγηση τεχνολογιών Small Scale LNG, δηλαδή της διανομής μικρών ποσοτήτων υγροποιημένου αερίου με πλοία ή βυτιοφόρα για τη τροφοδοσία περιοχών, που βρίσκονται εκτός του δικτύου αερίου. . Παράλληλα ο ΔΕΣΦΑ ανέλαβε το ρόλο του τεχνικού συντονιστή στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Poseidon Med II, το οποίο έχει απώτερο στόχο την υιοθέτηση του LNG ως καυσίμου στη ναυτιλία.
Σύμφωνα με μελέτες η ζήτηση για LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο στην Αδριατική μπορεί να φθάσει στα 950.000 τόνους ετησίως ως το 2030, αλλά η έλλειψη των κατάλληλων λιμενικών υποδομών δρα ακόμα ανασταλτικά για την ανάπτυξη του κλάδου.
Μέχρι τον Δεκέμβριο του 2020 το δίκτυο των λιμανιών που συμμετέχουν στο Poseidon Med II θα πρέπει να έχουν υιοθετήσει το ρυθμιστικό πλαίσιο για τον εφοδιασμό πλοίων με LNG, να έχουν ολοκληρωθεί τα έργα στη Ρεβυθούσα, να έχει κατασκευαστεί ένα προτότυπο ειδικό πλοίο φόρτωσης- μεταφοράς LNG (έργο που ανέλαβε το λιμάνι της Βενετίας) κλπ. Το δίκτυο των λιμανιών, που συμμετέχουν στο πρόγραμμα θα πρέπει να ολοκληρώσει τα τεχνικά σχέδια για τα πλοία που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG , καθώς και για τη δημιουργία αντίστοιχων υποδομών σε άλλα λιμάνια και τον προσδιορισμό των συνεργιών με άλλες χρήσεις του υγροποιημένου αερίου.
Σήμερα στη Ρεβυθούσα βρίσκονται σε εξέλιξη έργα αναβάθμισης τόσο της χωρητικότητας όσο και των λιμενικών εγκαταστάσεων. Παράλληλα ο ΔΕΣΦΑ εκπονεί μελέτες για έργα LNG μικρής κλίμακος, όπως οι υποδομές για την φόρτωση μικρών πλοίων και βυτιοφόρων, με στόχο τη διεύρυνση του πλέγματος των συνεργιών και τη μεταφορά υγροποιημένου αερίου σε περιοχές εκτός δικτύου.
Η δεύτερη αναβάθμιση του τερματικού σταθμού της Ρεβυθούσας περιλαμβάνει την κατασκευή τρίτης δεξαμενής αποθήκευσης LNG, την αύξηση του ρυθμού αεριοποίησης του σταθμού και την αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 156,25 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 80 εκατ. ευρώ προέρχονται από δάνειο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Το υπόλοιπο κόστος καλύπτεται κατά 35% από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ και κατά 15% από τα ίδια κεφάλαια του ΔΕΣΦΑ.