Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου
Σύστημα εισροών-εκροών σε όλα τα στάδια
Μέχρι τις 31 Μαρτίου θα πρέπει να έχει μπει το σύστημα σε εφαρμογή, σε όλα τα πρατήρια της χώρας
Δευτέρα, 10/03/2014

Nα παρακαμφθεί κάθε γραφειοκρατική διαδικασία, για την άμεση και πλήρη λειτουργία του συστήματος «εισροών-εκροών», -σε όλα τα στάδια-, στα πρατήρια υγρών καυσίμων, αξιώνουν οι εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών, υπενθυμίζοντας ότι οι συνέπειες του λαθρεμπορίου είναι πολλαπλά αρνητικές, τόσο για την εθνική οικονομία όσο και για τους  Έλληνες  φορολογούμενους. Η κυβέρνηση καλείται, συνεπώς, να δώσει συγκεκριμένες εντολές, χωρίς άλλες καθυστερήσεις, δεδομένου ότι ο κλάδος εξακολουθεί να ζημιώνεται, καθημερινά.

Μέχρι τις 31 Μαρτίου θα πρέπει να έχει μπει το σύστημα σε εφαρμογή, σε όλα τα πρατήρια της χώρας, σύμφωνα με τις σχετικές οδηγίες του Υπ. Οικονομικών. Υποτίθεται, βεβαίως, ότι οι εγκαταστάτες-υλοποιητές λογισμικού θα είχαν, ήδη, «περάσει», τη διεπαφή ασφαλούς αποστολής στοιχείων από τα πρατήρια προς τη ΓΓΠΣ και οι ιδιοκτήτες πρατηρίων, από την πλευρά τους, θα είχαν καταχωρήσει και οριστικοποιήσει τα δεδομένα τους στο μητρώο. Το dead line ήταν για τις …3-3-2014 και τα πράγματα δεν έχουν εξελιχθεί όπως θα έπρεπε -συνηθίζεται, άλλωστε, στον τόπο μας να μην τηρούνται οι προθεσμίες. Ακόμα και στις 6-3-2014, πολλοί πρατηριούχοι που δοκίμασαν να ενταχθούν στο παραγωγικό step, έλαβαν μήνυμα να βγουν και να γυρίσουν στο δοκιμαστικό server… Αυτή η πραγματικότητα, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν έχουν οριστικοποιηθεί και τροποποιούνται, διαρκώς, οι προδιαγραφές επικοινωνίας των πρατηρίων με την ΓΓΠΣ, αποκαλύπτει τα προβλήματα στην εφαρμογή και τις καθυστερήσεις.

Πρόσφατα, ο ΣΕΕΠΕ (Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος) έστειλε επιστολή στους υπουργούς Ανάπτυξης και Οικονομικών, με κοινοποίηση στους  υφυπουργούς τους και στον Γεν. Γραμματέα Θ. Θεοχάρη, περιγράφοντας, ούτε λίγο ούτε πολύ, μια τραγική κατάσταση η οποία  επικρατεί, γύρω από το όλο θέμα.

Στην  επιστολή αναφέρεται ότι, παρά την δαπάνη πολλών εκατομμυρίων για την εγκατάσταση των συστημάτων εισροών  εκροών και  τις δεσμεύσεις των συναρμοδίων Υπουργείων, οι παράγοντες της εμπορίας διαπιστώνουν πως  το σύστημα δεν είναι ακόμα σε θέση να δεχθεί  τα στοιχεία από τα πρατήρια, άρα, ουσιαστικά, δεν λειτουργεί. Υπενθυμίζεται, δε, ότι ο κύριος λόγος εγκατάστασης των συστημάτων  αυτών ήταν και είναι η αντιμετώπιση των στρεβλώσεων στην αγορά καυσίμων, η πάταξη του λαθρεμπορίου και της φοροδιαφυγής (ΦΠΑ, κλπ.) στη διακίνηση των καυσίμων. Καταγγέλλονται, λοιπόν, αστοχίες στην εφαρμογή,  σημαντικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση του προγράμματος και παντελής έλλειψη ελέγχων στην αγορά, με αποτέλεσμα και οι υγιείς επιχειρήσεις και οι καταναλωτές να βρίσκονται και πάλι στο έλεος των καιροσκόπων και λαθρεμπόρων. Ακόμη και σήμερα, ο ΣΕΕΠΕ καταγράφει δεκάδες υγιή πρατήρια να οδηγούνται σε κλείσιμο και το σύνολο των εταιριών μελών του να υφίσταται τεράστιες ζημιές. Ο κλάδος, συνολικά, είναι απόλυτα ζημιογόνος και κινδυνεύει ακόμη και η επιβίωση των μεγάλων εταιριών, με τεράστιες συνέπειες για την  Ελληνική οικονομία.

Το πρόβλημα, δυστυχώς, είναι παλιό. Παρά τις επανειλημμένες υπενθυμίσεις, από το 2009, οπότε άρχισε να συζητείται, δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική πρόβλεψη, σε νομοθετικό επίπεδο, για την εγκατάσταση συστημάτων εισροών εκροών, ήτοι, τους αποθηκευτικούς  χώρους όλων των κατόχων αδειών του Νόμου 3054/2002, δηλαδή, στις ελεύθερες αποθήκες των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών, στις αποθήκες των μεγάλων καταναλωτών και τις αποθήκες των παραγωγών ή  διακινητών βιοκαυσίμων, καθώς, επίσης, στους αποθηκευτικούς  χώρους όλων των παραγωγών ή  διακινητών χημικών προϊόντων (τολουόλη, διαλύτες, μεθανόλη, αιθανόλη, κλπ.) που δύνανται να αποτελέσουν  αντικείμενο λαθρεμπορίας (πρόσμειξη στις βενζίνες, κλπ). Οι αρμόδιοι παράγοντες του κλάδου τονίζουν, με νόημα, πως ο σχετικός νόμος αφορά μόνο φορολογικές αποθήκες και τίποτε από τα παραπάνω. Ακόμη, όμως και για τις φορολογικές αποθήκες δεν έχουν εκδοθεί οι απαραίτητες Υπουργικές Αποφάσεις, προκειμένου, για να ξεκινήσει η διαδικασία ένταξής τους.

Τις διαπιστώσεις του ΣΕΕΠΕ, όπως αυτές διατυπώνονται στην επιστολή προς τους υπουργούς, έχει διαβιβάσει ο Υφυπουργός Ανάπτυξης, Θανάσης Σκορδάς, στην Μετρολογία, οι ιθύνοντες της οποίας να πρέπει να δώσουν απαντήσεις.

Σχετικοί όροι:
Συναφείς αναρτήσεις
EUROCERT
Η Revoil, 100% Ελληνική Εταιρεία Πετρελαιοειδών ανακοίνωσε την πιστοποίησή της σύμφωνα με το πρότυπο ISO 9001 για το Σύστημα ...
Ψηλά τα καύσιμα κίνησης
Ο πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 7,2% το Δεκέμβριο 2022 στη χώρα μας, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ). Τον ...
Από Δευτέρα ανοίγει για όλα
Διαθέσιμη είναι η πλατφόρμα του Power Pass για τους έχοντες ΑΦΜ που λήγουν σε 9. Μέχρι αύριο Σάββατο αναμένεται ...
Πράσινο φως από Κομισιόν για την παρέμβαση στο ηλεκτρικό ρεύμα από τον Ιούλιο
Νέο πακέτο στήριξης ύψους 375 εκα. ευρώ με παρέμβαση σε βενζίνη και ντίζελ ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, ενώ παράλληλα για ...
Θα είναι υψηλότερα τα ποσά
Με ένα πακέτο επιδοτήσεων το οποίο μπορεί να φτάσει και τα 200 εκατ. ευρώ, η κυβέρνηση επιχειρεί να σβήσει μέρος από ...
Σαρωτικοί έλεγχοι
Πρόστιμα συνολικού ύψους 15.000 ευρώ επιβάλλονται, με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη, σε τρία πρατήρια ...
Για την ακρίβεια στα καύσιμα
Αύριο Πέμπτη 17 Μαρτίου στις 8.30 στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης, θα γίνουν οι ανακοινώσεις μέτρων στήριξης για την αντιμετώπιση ...
Η κυβέρνηση προχωρά στη λήψη στοχευμένων μέτρων
Πολλαπλές παρεμβάσεις για να αντιμετωπιστεί το κύμα ακρίβειας που τροφοδοτεί η τεράστια αύξηση στις τιμές της ενέργειας επεξεργάζεται η ...
Βενζινοπώλες
Την εκτίμηση ότι η τιμή βενζίνης θα φτάσει στα 2,5 ευρώ το λίτρο μέχρι το τέλος της εβδομάδας έκανε ...
 
 
Κερδίζουν έδαφος τα βραχυπρόθεσμα ΡΡΑ, διάρκειας 1 ως 5 ετών, σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού, δηλαδή τα κλασικά ΡΡΑ ...
Ποσό 120 εκατ. ευρώ, από επιστροφή ΕΤΜΕΑΡ των ετών 2021-23, εξακολουθεί να αναμένει η βιομηχανία, καθώς μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση μόνον  ...
Στην αυριανή συνεδρίαση της Oλομέλειας της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας αναμένεται να εγκριθεί η μεθοδολογία εσόδου για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης- Κύπρου  που υλοποιεί ο ...
Εμπόδια στις εισαγωγές ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), κυρίως μέσω της απαγόρευσης επανεξαγωγής LNG  από ευρωπαϊκά λιμάνια,  επιχειρεί να θέσει για πρώτη φορά ...
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός του ΑΔΜΗΕ, προϋπολογισμού άνω  των 1,7 δισ. ευρώ ,  για την προμήθεια υπόγειων και υποβρύχιων καλωδίων με ...
Επιπλέον χρέωση υπέρ των ΑΠΕ, βάσει μίας νομοθετικής ρύθμισης του 2022, είναι πιθανόν να κληθούν να πληρώσουν οι καταναλωτές, συμπεριλαμβανομένης της  βιομηχανίας, καθώς ...
Πολλές ώρες με μηδενικές ακόμα και αρνητικές τιμές ηλεκτρισμού, ίσως οι περισσότερες από κάθε άλλη φορά  καταγράφηκαν στην Αγορά τη Μεγάλη Εβδομάδα, όπως ...
Η αφρικανική σκόνη που μας επισκέπτεται όλο και συχνότερα κάθε χρόνο, μπορεί να επηρεάσει την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από τα φωτοβολταϊκά πάρκα; Πρόκειται ...
Την πλήρη αναμόρφωση ή την απόρριψη των αλλαγών που προτείνει η ΡΑΑΕΥ για την τροποποίηση του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας και Φυσικού Αερίου ...
Αντιρρήσεις σχεδόν για τo σύνολο των τροποποιήσεων του Κώδικα Προμήθειας που προτείνει η ΡΑΑΕΥ για την αντιμετώπιση του ενεργειακού τουρισμού από τους στρατηγικού ...
Διαφοροποίηση προς το χειρότερο των ληξιπρόθεσμων οφειλών ρεύματος, οι οποίες τον Αύγουτστο του 2023 είχαν φθάσει στο ιλιγγιώδες ποσό των  2,84 δισ. ευρώ ...
Η MYTILINEOS σε κοινοπραξία με τη GE Vernova ολοκλήρωσαν την κατασκευή της νέας μονάδας προσωρινής παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, με φυσικό αέριο στο Δουβλίνο, εντός του ...