Σε κατάσταση παράλυσης έχει περιέλθει η εταιρεία των Οδικών Συγκοινωνιών (ΟΣΥ) της Αθήνας, η οποία λόγω των πρωτοφανών οικονομικών προβλημάτων δεν είναι σε θέση πλέον να προμηθευτεί ούτε καύσιμα για την κίνηση των αστικών λεωφορείων.
Σε κατάσταση παράλυσης έχει περιέλθει η εταιρεία των Οδικών Συγκοινωνιών (ΟΣΥ) της Αθήνας, η οποία λόγω των πρωτοφανών οικονομικών προβλημάτων δεν είναι σε θέση πλέον να προμηθευτεί ούτε καύσιμα για την κίνηση των αστικών λεωφορείων.
Την ίδια στιγμή, οι απλήρωτες καθαρίστριες των λεωφορείων, οι οποίες στις 6 Μαΐου ξεκίνησαν νέο κύκλο απεργιακών κινητοποιήσεων, από σήμερα Δευτέρα συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους και με τη «βούλα» της Δικαιοσύνης, που έκρινε νόμιμη την απεργία τους. Ετσι, σύμφωνα με Τα Νέα, περίπου 750 λεωφορεία θα βγαίνουν βρώμικα στους δρόμους της Αθήνας, εφόσον βέβαια… διαθέτουν καύσιμα!
Ηδη, σε δύο από τα πέντε αμαξοστάσια της ΟΣΥ (που τα οχήματά τους κυκλοφορούν με πετρέλαιο), και συγκεκριμένα στα αμαξοστάσια του Πειραιά και του Μπραχαμίου, τα λεωφορεία έχουν ξεμείνει από καύσιμα εδώ και μέρες!
Οι οδηγοί τους προκειμένου να τα «φουλάρουν», ώστε να μπορούν να τα βγάζουν για δρομολόγια, δημιουργούν ουρές χιλιομέτρων στο αμαξοστάσιο της οδού Πέτρου Ράλλη που έχει ακόμα κάποια αποθέματα καυσίμων. Ωστόσο, και αυτά τα αποθέματα έχουν μειωθεί επικίνδυνα. Η οικονομική ασφυξία οφείλεται στο γεγονός ότι από την 1η Απριλίου είναι «παγωμένες» οι συναλλαγές των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών με τρίτους (προμηθευτές κ.λπ.), δεδομένου ότι δεν είχε υπογραφεί (όπως προβλέπει ο νόμος) έως τις 31 Μαρτίου ο προϋπολογισμός τους.
Το 50% του στόλου είναι καθηλωμένο
Είναι η πρώτη φορά από την ίδρυση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών που συμβαίνει κάτι τέτοιο, καθώς, σύμφωνα με τον νόμο, δεν μπορεί πλέον να εκτελείται καμία συναλλαγή, καμία αγορά ανταλλακτικών ή καυσίμων ή οτιδήποτε άλλο έχει να κάνει με τη λειτουργία τους.
Ακόμα και το γεγονός ότι εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ), ώστε να μπορούν να εισέλθουν στα ταμεία των μεταφορικών εταιρειών χρήματα από την κρατική χρηματοδότηση, δεν λύνει το πρόβλημα δεδομένου ότι τα συγκεκριμένα ποσά δεν επαρκούν για να καλύψουν τα λειτουργικά έξοδα της ΟΣΥ. Την ίδια στιγμή, μάλιστα, τα έσοδά της έχουν κατρακυλήσει κάτω από το 30% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2015.
Το ό,τι τα λεωφορεία συνεχίζουν να εκτελούν έργο και να βγαίνουν στους δρόμους για δρομολόγια οφείλεται στην ΕΚΟ και την ΔΕΦΑ, που εξακολουθούν να χορηγούν καύσιμα με πίστωση. Το μηνιαίο κόστος για τα καύσιμα της ΟΣΥ ανέρχεται σε περίπου 3,5 εκατ. ευρώ, ενώ θα αυξηθεί σε 4 εκατ. ευρώ με την αύξηση του ειδικού φόρου καυσίμων (οι συγκοινωνιακές εταιρείες δεν προβλέφθηκε να εξαιρεθούν από την σχετική ρύθμιση)!
Ο στόλος των λεωφορείων που σταδιακά ακινητοποιείται καθημερινά στα αμαξοστάσια αυξάνει, με αποτέλεσμα από αυτήν την εβδομάδα να μην μπορεί να εκτελεστεί το ημερήσιο έργο. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα οι επιβάτες να περιμένουν επί ώρες στις στάσεις, καθώς ήδη το 50% του στόλου των λεωφορείων είναι καθηλωμένα στα αμαξοστάσια λόγω έλλειψης ανταλλακτικών αλλά και προσωπικού.