Aνησυχία για νέα κρούσματα τύπου Jet Oil εκδηλώνουν στελέχη της αγοράς καυσίμων, καθώς η αύξηση της φορολογίας που θα εφαρμοστεί τον Ιανουάριο απειλεί με ένα νέο ισχυρό πλήγμα τον κλάδο.
Οι συνεχείς φορολογικές επιβαρύνεις, από τότε που ξεκίνησε η κρίση είχαν σαν αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης περίπου 40% και το κλείσιμο σχεδόν 3.000 πρατηρίων
Η συνέχιση της ίδιας τακτικής μπορεί να έχει ακόμα χειρότερες συνέπειες. Και εκτός όλων των άλλων μπορεί να οδηγήσει σε τέτοια πτώση της κατανάλωσης που το δημόσιο να μην συγκεντρώσει τα έσοδα που προσδοκά.
Εξάλλου, τα μέχρι στιγμής στοιχεία από τη διεθνή πορεία των τιμών του πετρελαίου δείχνουν ότι το δεύτερο εξάμηνο οι τιμές θα είναι υψηλότερες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015 και το 2017, η ανάκαμψη θα συνεχιστεί.
Αυξημένες τιμές και αυξημένοι φόροι φτιάχνουν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ, που ενδεχομένως να μην αντέξει η αγορά.
Τσ περιθώρια της κυβέρνησης βέβαια μπορεί να είναι πολύ στενά, καθώς η αύξηση των φόρων στα καύσιμα έχει περάσει στο επικαιροποιημένο μνημόνιο.
Ωστόσο αν η πορεία των εσόδων του δημοσίου το επιτρέπει, το υπουργείο Οικονομικών ίσως να πρέπει να επανεκτιμήσει την κατάσταση. Στο βαθμό τουλάχιστον που να μην έχει αρνητικά αποτελέσματα από την επιβολή των αυξημένων φόρων, οι οποίοι θα τεθούν σε ισχύ από το 2017.
Εξαιρείται το πετρέλαιο θέρμανσης, για το οποίο ο υψηλότερος Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης θα τεθεί σε ισχύ από 15 Οκτωβρίου 2016, με το ξεκίνημα δηλαδή της χειμερινής περιόδου 2016-2017.
Υψηλότεροι φόροι, μειωμένη κατανάλωση καυσίμων και λιγότερα έσοδα είναι το σενάριο που η κυβέρνηση πρέπει με κάθε τρόπο να αποφύγει.