Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ζώνη
Υπεύθυνη στάση
Δευτέρα, 09/07/2018

Ταξιδέψαμε πρόσφατα στο Βουκουρέστι για ένα συνέδριο του ευρωπαϊκού ανεξάρτητου δημοσιογραφικού οργανισμού AutoBest με θέμα την αυτόνομη οδήγηση και την ηλεκτροκίνηση. Οδηγώντας λοιπόν από το αεροδρόμιο «Οτοπένι» προς το κέντρο της ρουμανικής πρωτεύουσας “πέσαμε”, λόγω της ώρας, σε μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Το ένα αυτοκίνητο πίσω από το άλλο και για αρκετά μεγάλο διάστημα βρεθήκαμε να οδηγούμε με «μηδέν» ταχύτητα. 

Σχεδόν αναγκαστικά λοιπόν το βλέμμα μας έπεφτε στους «πωλητές» των φαναριών και στην πραμάτεια τους. Ανάμεσα στα πολλά και διάφορα που πουλούσαν βρίσκονταν και σκέτες πόρπες για τις ζώνες ασφαλείας, αυτές που βάζεις στην ειδική υποδοχή για να μη χτυπάει η ηχητική ειδοποίηση.

Αναρωτηθήκαμε αν βρισκόταν κάποιος “έξυπνος” οδηγός να αγοράσει αυτό το “εξάρτημα” και βαλθήκαμε να παρατηρούμε τις αγοραπωλησίες. Ούτως ή άλλως η ώρα δεν πέρναγε με τίποτα.

Αποτέλεσμα της επιτόπιας “έρευνας”, κανένας οδηγός δεν αγόρασε και πολύ περισσότερο κανείς από τους γύρω μας δεν οδηγούσε χωρίς ζώνη ασφαλείας.

Είναι πολύ ενθαρρυντικό τελικά ότι η χρήση της ζώνης έχει παγιωθεί στη συνείδηση των οδηγών ως μια απαραίτητη κίνηση ασφάλειας. Δεν είναι κάτι που επιβάλλεται από κάποιον κανονισμό μαζί με κάποια ενοχλητικά “μπιπ” αν δεν τον τηρείς, είναι μια απόδειξη υπευθυνότητας. 

Κι όμως, δεν είναι μακριά ο καιρός που ακόμα κι αυτή η υπεύθυνη στάση μας σχετικά με τις ζώνες θα χρειαστεί να αλλάξει, να αναθεωρηθεί. 
Γνωρίζατε παραδείγματος χάριν ότι στα νέα αυτόνομα οχήματα δεν προβλέπονται ζώνες ασφαλείας για τους επιβάτες; Οι παράμετροι της ασφάλειας θα ελέγχονται όλες από κομπιούτερ και η χρήση των ζωνών θα είναι πλέον περιττή.

Βέβαια υπάρχουν ακόμα κάποιες αμφιβολίες για την πλήρη αποτελεσματικότητα του συστήματος, αλλά με την τεχνολογική πρόοδο, που καλπάζει, μάλλον δεν θα διαρκέσουν πολύ. 

Εξάλλου το 2030 -τότε που, θεωρητικά πάντα, τα πρώτα αυτόνομα οχήματα θα αρχίσουν να κυκλοφορούν- πλησιάζει και έχουμε να δούμε πολλά και θαυμαστά.