Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
H ηλεκτροκίνηση
Φέρνει ανεργία στην Ευρώπη
Παρασκευή, 15/02/2019

Κάπως έτσι «κτίζεται το μέλλον». Δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα στη ζωή. Ή θα προστατεύσουμε το περιβάλλον ή θα ..ζήσουμε. Η περίπτωση της αυτοκινητοβιομηχανίας θυμίζει λίγο-πολύ τις ανεμογεννήτριες. Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας υψηλού κόστους, μη ρυπογόνες, «παρεμβατικές» -αισθητικά και όχι μόνο- στη φύση (προβλήματα στην πανίδα κλπ) που κάθε μια δημιουργεί μόλις μία ή δύο θέσεις εργασίας για την παρακολούθηση και συντήρησή της κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της. ΄Ετσι, λοιπόν, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων επιχειρούν, τώρα, με στροφή στην ηλεκτροκίνηση να αντεπεξέλθουν στα νέα δεδομένα, που δημιουργούνται στην παγκόσμια αγορά και τα οποία ασκούν ισχυρές πιέσεις σε παραδοσιακούς παίκτες. «Πρώτη η Ford» κατά το γνωστό «μότο» της,  έδωσε μία γεύση των προκλήσεων, ανακοινώνοντας την κατάργηση χιλιάδων θέσεων στην Ευρώπη. Από κοντά και η Jaguar Land Rover που επιβεβαίωσε το σχέδιο για δραστικές περικοπές στη Βρετανία με «ανθρωποθυσίες» 5000 ατόμων. 

Σύμφωνα με υπολογισμούς του Reuters οι αυτοκινητοβιομηχανίες διεθνώς σχεδιάζουν να δαπανήσουν μέσα στα επόμενα πέντε με δέκα χρόνια το ποσό των 300 δισ. δολαρίων για τεχνολογία ηλεκτρικών οχημάτων. Περίπου το μισό των κεφαλαίων αυτών θα κατευθυνθούν στην Κίνα, γεγονός που αποκαλύπτει ότι θα επιταχύνουν το βηματισμό τους στη μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα, αλλά και ότι εξακολουθούν να πιστεύουν στις προοπτικές της μεγαλύτερης αγοράς αυτοκινήτου, στην οποία πέρυσι οι πωλήσεις κατέγραψαν πτώση για πρώτη φορά εδώ και χρόνια.

Η Volkswagen, της οποίας η στροφή σε καθαρές μορφές ενέργειας έχει εν πολλοίς να κάνει και με την απόφαση της Γερμανίας να αυστηροποιήσει αισθητά το πλαίσιο για τις εκπομπές ρύπων, στον απόηχο και του πολύκροτου σκανδάλου dieselgate, στήνει τώρα την επιχείρηση …«καθαρά χέρια». Η ρυπογόνος Κίνα, ξαφνικά, σέρνει το χορό, όπως φαίνεται, στην ηλεκτροκίνηση, γεγονός που αναγνωρίζουν και οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες υποκλίνονται πια στην βεβαιότητα μεγάλων κερδών εκεί αφού η γηραιά ήπειρος γερνάει ακόμη περισσότερο οικονομικά. «Το μέλλον της Volkswagen θα αποφασιστεί στην κινεζική αγορά» είπε προ ημερών σε δημοσιογράφους ο Χέρμπερτ Ντις, διευθύνων σύμβουλος της VW, η οποία διαθέτει κοινοπραξίες με τις δύο μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας, SAIC και FAW Car. «Αυτό που βρίσκουμε στην Κίνα είναι ένα πραγματικά σωστό περιβάλλον για την ανάπτυξη των αυτοκινήτων νέας γενιάς. Βρίσκουμε τα σωστά προσόντα, που εν μέρει μόνο έχουμε στην Ευρώπη και άλλα μέρη» συμπλήρωσε… «Προσόντα» το λέμε τώρα!