Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τα πολλά παχιά λόγια
Τρίτη, 25/06/2019

Θα ξεκινήσω με την καταστροφή στο Μάτι το περασμένο καλοκαίρι. Ήταν σημαντικό και ενθαρρυντικό, ανθρώπινο, το γεγονός ότι ο πρωθυπουργός της χώρας, έστω και με καθυστέρηση αρκετών μηνών, επισκέφθηκε τις πληγείσες περιοχές στο Μάτι και τη Ραφήνα. Με τα λόγια του, που ήταν τόσο πειστικά, έδωσε ελπίδες σ’ αυτούς τους ανθρώπους, που έχασαν τις περιουσίες του αλλά και τους αγαπημένους τους ανθρώπους. Εκατό ψυχές χάθηκαν γιατί κάποιοι δεν έκαναν σωστά τη δουλειά τους.

Ποιοι τιμωρήθηκαν; Το ξέρετε. Κανένας. Οι προκαταρκτικές εξετάσεις συνεχίζονται από την ίδια υπηρεσία που διέπραξε τεράστιο λάθος. Μήπως καθυστερούν για να καλύψουν τα λάθη τους; Ερώτηση κάνω.

Ποιοι αποζημιώθηκαν; Εδώ γελάμε. Υποσχέθηκαν να δώσουν μέχρι και 100.000 ευρώ. Δεν αποζημιώθηκε κανένας γιατί η υπόθεση παραπέμπεται αλλού. Την επόμενη δεκαετία θα υπάρξει απάντηση.

Και πάμε στο άλλο θέμα, που αυτό έχει σχέση με το αυτοκίνητο. Πρόσφατα έγινε ένα Συνέδριο όπου συμμετείχαν υπουργοί, βουλευτές, δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς. Το είχαμε δημοσιεύσει και στο motori.gr.

Το θέμα ήταν “EcomobilityConference 2019: Τα κίνητρα και οι επενδύσεις για την ανάπτυξη των εναλλακτικών καυσίμων και της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα”.

Πολύ καλό θέμα. Οι πολιτικοί ήταν πειστικοί. Κάποιοι άλλοι, που για πολλά χρόνια, από όλες τις κυβερνήσεις, ακούν τα ίδια πράγματα, απλώς ήταν αμίλητοι.

Αν πάρουμε τις δηλώσεις όλων όσοι μίλησαν, καταλαβαίνουμε τρία πράγματα:

* Υποσχέσεις και λόγια του αέρα

* Μεταβίβαση ευθυνών από τη μία κυβέρνηση στην άλλη και

* Πολλά ΘΑ ΘΑ ΘΑ

Την ώρα που η Φινλανδία, η Σουηδία, η Γερμανία και η Γαλλία δίνουν οικονομικά κίνητρα στους υποψήφιους πελάτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εμείς λέμε αρλούμπες.

Την ώρα που οι άλλες χώρες έχουν στήσει τις υποδομές τους στους εθνικούς δρόμους, στα σούπερ μάρκετ, στους δρόμους, ακόμη και σε κινηματογράφους με σταθμούς φόρτισης, εμείς ψάχνουν να βρούμε γιατί το στρογγυλό κέρμα δεν γίνεται… τετράγωνο.

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης είπε: «Να επιταχυνθεί η θεσμοθέτηση του πλαισίου για την ηλεκτροκίνηση και τα εναλλακτικά καύσιμα. Το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια θα έρθει στη Βουλή για έναν πρώτο κύκλο συζητήσεων προκειμένου να σταλεί στην Ευρώπη το αμέσως επόμενο διάστημα». Ο υπουργός το είπε, όχι εγώ. Για να καταλάβετε σε ποια χώρα βρισκόμαστε. Και φυσικά έρχεται και ο βουλευτής Τρικάλων και υπεύθυνος Τομέα Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Ν.Δ. Κώστας Σκρέκας, ο οποίος μας επιβεβαιώνει λέγοντας: «Το πρόβλημα είναι η εφαρμογή των θεωριών και των σχεδίων».

Η κλιματική αλλαγή μάς έχει χτυπήσει την πόρτα και εμείς ακόμα είμαστε στα ΘΑ. Έρχεται και ο Γιώργος Αρβανιτίδης, βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης, υπεύθυνος Περιβάλλοντος και Ενέργειας στο Κίνημα Αλλαγής, και λέει: «Το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα δεν έχει όραμα».

Σταματώ εδώ. Γιατί το φιλόδοξο όραμα της κυβέρνησης ότι μέχρι το 2030 το 10% του συνολικού στόλου των αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά οχήματα, θα μπορούσε να υλοποιηθεί μόνο αν οι ίδιοι δούλευαν στο σχέδιο αυτό με έργα υποδομής και με κίνητρα στους υποψήφιους αγοραστές. Χρειάζεται συντονισμός προσπαθειών και αλλαγή κουλτούρας, είπε και ο κ. Θανάσης Κονιστής, διευθυντής Πωλήσεων και Marketing της Volkswagen. Γιατί η VW έκανε το πρώτο βήμα. Το θέμα είναι ότι δεν βρήκε κρατική υποστήριξη. Για την Ελλάδα μιλάω. Όχι για τις ευρωπαϊκές χώρες που σέβονται και το περιβάλλον αλλά βρίσκονται και στο πλευρό των πολιτών.

Κύριοι, ας μη γελιόμαστε. Με λόγια και βαρύγδουπες υποσχέσεις δεν μπορούμε να πάμε μπροστά.

Από το motori.gr