Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ψυχραιμία
Παρασκευή, 11/10/2019

Επειδή η Ελλάδα βρίσκεται στον… πλανήτη Γη και καλόν είναι να το θυμόμαστε αυτό, το να επιχαίρουμε κάθε φορά που οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυξάνονται, λίγο-λίγο, σε μηνιαία βάση κυρίως, εποχιακά, λόγω τουρισμού και ταξινόμησης αυτοκινήτων για εταιρείες ενοικιάσεων, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, το λιγότερο, επιπόλαιο… Η λιανική έχει -χρόνια τώρα- ζόρια και, περίπου, μοιράζεται το σύνολο των τεμαχίων με τις εταιρικές πωλήσεις.

Την ίδια ώρα, παρά τα εμπόδια και τις λογικές απαιτήσεις πιστοποίησης της καταλληλότητας ως προς τις αυστηρότερες περιβαλλοντικές προδιαγραφές και την πραγματική κατάσταση των οχημάτων, οι ανεξάρτητες εισαγωγές μεταχειρισμένων από τις άλλες χώρες της Ε.Ε. καλά κρατούν. Σαφώς θα θέλαμε όλοι να αγοράζουμε πιο συχνά καινούργια, τεχνολογικά προηγμένα, ασφαλέστερα και λιγότερο ρυπογόνα αυτοκίνητα, όμως η οικονομική δύναμη των εγχώριων καταναλωτών είναι και θα παραμείνει σημαντικά μειωμένη για καιρό, οπότε δεν φαίνεται, και μάλιστα χωρίς κρατικά κίνητρα, να γυρίζει η αγορά στα προ κρίσης επίπεδα και αρκετοί θα αναζητούν πιο προσιτές λύσεις απ’ όπου και αν αυτές προέρχονται…

Την ίδια ώρα, πάντα με δεδομένο ότι δεν είμαστε αποκομμένοι από τις άλλες μεγάλες αγορές, επηρεαζόμαστε δε από τα συμβαίνοντα στην ήπειρό μας, ας καταγράψουμε ότι τον Αύγουστο στην ευρωπαϊκή αγορά μειώθηκαν γενικά οι πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η πτώση του όγκου των πωλήσεων έφθασε το 8,6%. Οι ταξινομήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά μειώθηκαν σε 1,07 εκατομμύρια μονάδες, ανέφερε σε πρόσφατη ανάρτησή του το Automotive News Europe. 

Προσοχή, η πτώση του Αυγούστου ήταν η πιο μεγάλη στο οκτάμηνο του 2019. Ο σημαντικότερος λόγος για το αρνητικό αποτέλεσμα είναι η εξαιρετικά υψηλή ανάπτυξη τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες έσπευσαν να ταξινομήσουν αυτοκίνητα παλαιότερης τεχνολογίας για να προλάβουν τις επιπτώσεις από την αλλαγή στους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές των αυτοκινήτων (WLTP). Σαφώς ο Αύγουστος είναι επίσης ένας μήνας με περιορισμένες πωλήσεις, ιδιαίτερα στις μεσογειακές χώρες, γεγονός που υπογραμμίζει την πτώση. Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 31% στην Ισπανία, 14% στη Γαλλία και 3,1% στην Ιταλία. Η γερμανική αγορά μειώθηκε κατά 1%, ενώ οι εγγραφές στο Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν κατά 1,6%.

Οι αναλυτές προειδοποιούν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν μια πρωτόγνωρη ρευστότητα στον τομέα των πωλήσεων, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος της ύφεσης στη Γερμανία και της περαιτέρω επιβράδυνσης στην κινεζική αγορά αυτοκινήτων.

Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων το οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου μειώθηκαν κατά 3,2%, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Συνεπώς, ας έχουμε στον νου μας ότι οι φθινοπωρινές καταιγίδες είναι γύρω μας και ας κρατήσουμε καμιά ομπρέλα, διότι μπορεί να βραχούμε κι εμείς…