Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ένας γίγαντας γεννήθηκε
Πέμπτη, 31/10/2019

Γαλοϊταλικός γάμος με άρωμα Γερμανίας, και να πως ο όμιλος PSA (Peugeot, Citroen, Opel) έβαλε στο παιχνίδι της συνεργασίας της FCA (Fiat Chrysler Automobiles), για να γεννήθει ο νέος γίγαντας της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Αυτό που δεν πέτυχε ο Σέρτζιο Μαρκιόνε, το πέτυχε ο Κάρλος Ταβάρες, ο διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της PSA.

Ο δραστήριος αυτός Πορτογάλος, έφερε κάτω από την ομπρέλα της PSA την Opel, που ξεφεύγοντας από τον βάλτο της GM, επέστρεψε στην κερδοφορία (η GM έκλεισε και τη Saab μην ξεχνιόμαστε) και τώρα έκανε την επόμενη κίνηση με τους Ιταλομερικάνους της FCA.

Μια εταιρία που έχει περάσει από χίλια κύματα, ειδικά για τη Fiat και την Alfa Romeo, που επί εποχής Μαρκιόνε, ο Ιταλός μάνατζερ είχε σαν στόχο να «σβήσει» από το χάρτη της Fiat (αφήνοντας μόνο μικρά αυτοκίνητα όπως το 500 ή το Panda και μικρά pick-up) καθώς όλα ήθελε να ονομαστούν Jeep. Όμως δεν πραγματοποιήθηκε κανένας από αυτούς τους στόχους καθώς ο Μαρκιόνε έφυγε ξαφνικά για το μεγάλο χωρίς επιστροφή ταξίδι.

Φυσικά από αυτούς τους στόχους τίποτα δεν είχε ειπωθεί επισήμως (και πώς να γινόταν;) αλλά οι κινήσεις σε αυτό το συμπέρασμα οδηγούσαν.

Μην ξεχνάμε ότι επί εποχής Mαρκιόνε εξαφανίστηκε από την αγορά της Ευρώπης η Lancia, η μάρκα άρρηκτα συνδεδεμένη με την πολυτέλεια, αλλά και την παγκόσμια κυριαρχία της στο WRC.

Μια μάρκα θρύλος, και όμως…

Ο όμιλος PSA με τη συνεργασία αυτή αποκτά πρόσβαση σε διάφορες τεχνολογίες madeinUSA, όπως η τετρακίνηση, ενώ η FCAσε συστήματα ηλεκτροκίνησης.

Θα έχει ενδιαφέρον πάντως να δούμε πως θα εξελιχθεί αυτή η νέα συνεργασία, τι μοντέλα θα προκύψουν και σε τι κατηγορίες.