Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Brexit και αυτοκινητοβιομηχανία
Τετάρτη, 12/02/2020

Δεν έχει εξαλειφθεί ο κίνδυνος μιας σκληρής ρήξης, μιας άτακτης αποχώρησης των Βρετανών από την ΕΕ, έως το τέλος του έτους. Στα τέλη Ιανουαρίου, ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Γερμανών Βιομηχάνων Γιόακιμ Λανγκ δήλωνε στο Βερολίνο, ότι οι επιχειρήσεις πρέπει από τώρα να προετοιμαστούν γι 'αυτό, καθόσον, μάλιστα, εκτιμάται πως η μεταβατική φάση από τις αρχές Φεβρουαρίου μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου είναι πολύ μικρή -ο Καναδάς, χρειάστηκε επτά χρόνια για να επιτύχει μια συμφωνία ελεύθερου εμπορίου. Η μεταβατική φάση, σύμφωνα με τον Λανγκ, «σώζει» προσωρινά, αλλά το πραγματικό πρόβλημα απλά αναβάλλεται... Υπογράμμιζε, δε, ότι οι επιπτώσεις θα είναι πιθανότατα ιδιαίτερα αισθητές στην αυτοκινητοβιομηχανία, στη μηχανουργία, τον κλάδο ηλεκτρονικής, της φαρμακευτικής, χημικής και αεροναυτικής βιομηχανίας. Μισό εκατομμύριο θέσεις εργασίας σε γερμανικές επιχειρήσεις στη Βρετανία και στη Γερμανία θα επηρεασθούν, μια στις πέντε κινδυνεύει…

Σημειώνεται, ειδικότερα, σε σχέση με την αυτοκινητοβιομηχανία, ότι κάθε μέρα περίπου 1.100 φορτηγά διασχίζουν το τούνελ της Μάγχης, μεταφέροντας στο Ηνωμένο Βασίλειο αυτοκίνητα μηχανές ανταλλακτικά και λοιπά εξαρτήματα.  Τα εργοστάσια σχεδόν …ικέτευαν, ήδη, από το περασμένο Φθινόπωρο, τους διαπραγματευτές να αποφύγουν το αρνητικό σενάριο του Brexit χωρίς συμφωνία, καθώς, σε αυτή την περίπτωση,  όχι απλά θα επιβραδυνθεί σημαντικά η διαδικασία διέλευσης των συνόρων, αλλά, αυτόματα θα επιβληθούν δασμοί ύψους 10%, που προβλέπονται άνευ διαφορετικής συμφωνίας από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου. Σε περίπτωση σκληρού Brexit, το κόστος για τη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία υπολογιζόταν, πρόσφατα, στα 5,7 δισεκατομμύρια ευρώ τον χρόνο...

Εφόσον οι κατασκευαστές επιχειρήσουν να επιμερίσουν το κόστος στους καταναλωτές, τότε τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στη Μεγάλη Βρετανία θα κοστίζουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση περίπου 3.000 ευρώ ακριβότερα, ενώ τα ευρωπαϊκά θα στοιχίζουν στο Ηνωμένο Βασίλειο 1.700 ευρώ πιο ακριβά… Ορισμένες εταιρίες επεξεργάζονται εναλλακτικά σενάρια, όπως η BMW που απειλεί να μεταφέρει μέρος της παραγωγής των βρετανικών  MINI στην Ολλανδία.

H γενικευμένη ανησυχία στον κλάδο εντείνεται, όπως προκύπτει και από τις αλλαγές στη νομοθεσία για τις εκπομπές αερίων ρύπων. Μετά από αυτές, οι πωλήσεις έπεσαν με μιας τον Σεπτέμβριο, παρόλο που σε ευρωπαϊκό επίπεδο παρέμειναν σε θετικό πρόσημο, στο σύνολο του 9μήνου και εν τέλει του 12μήνου. Παρά ταύτα, στο Ηνωμένο Βασίλειο, μέχρι τα μέσα του Φθινοπώρου, σημειώθηκε μείωση της τάξεως του 7,5% και οι ανησυχίες πολλαπλασιάζονται…

Papastratos

Τεύχος 21

motori.gr