Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
H Kίνα και η αυτοκίνηση
Παρασκευή, 11/06/2021

Το τοπίο στις μεταφορές και κατ’ επέκταση σε όλο το φάσμα της αγοράς αυτοκινήτου μεταβάλλεται ραγδαία. Η δυναμική που παρουσιάζει ο εξηλεκτρισμός είναι τεράστια, ενώ παράλληλα προκύπτουν πολύ σημαντικές επιχειρηματικές ευκαιρίες για τους γρήγορους παίκτες, που επιδεικνύουν ευελιξία στο νέο εξελισσόμενο eMobility.

Σύμφωνα με μελέτη της ΕΥ, προτεραιότητα θα δοθεί στον εξηλεκτρισμό των στόλων οχημάτων επαγγελματικής χρήσης, με στόχο την ταχεία απεξάρτηση των οδικών μεταφορών από τον άνθρακα. Η μελέτη περιλαμβάνει ανάλυση με βάση συζητήσεις με ηγέτες από τους κλάδους της αυτοκινητοβιομηχανίας, των επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας, του πετρελαίου και του φυσικού αερίου, της κατασκευής μπαταριών οχημάτων, της διαχείρισης στόλου, της μίσθωσης οχημάτων (leasing) και των επιχειρήσεων υποδομών φόρτισης.

Την ίδια ώρα, στους 11 πρώτους μήνες του 2020, οι πωλήσεις καθαρά ηλεκτρικών ή υβριδικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη ξεπέρασαν το ορόσημο του ενός εκατομμύριου οχημάτων, αντιπροσωπεύοντας το ένα στα δέκα επιβατικά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν. Άρα, η ταχύτητα των αλλαγών είναι μεγάλη. Εκείνο, ωστόσο, που εντυπωσιάζει και ίσως φέρει μεγάλες ανατροπές στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι η είσοδος εντελώς διαφορετικών ομίλων στην παραγωγή οχημάτων. Η Κίνα, βεβαίως, σέρνει τον χορό.

Πιο πρόσφατη και ηχηρή η περίπτωση της κινεζικής εταιρείας Xiaomi, η οποία σκοπεύει να προχωρήσει στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων, χρησιμοποιώντας το εργοστάσιο της Great Wall Motor, σύμφωνα με το CNBC. Όπως είναι γνωστό, η Xiaomi είναι ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές smartphones στον κόσμο. Αυτή την περίοδο βρίσκεται σε συνομιλίες για να χρησιμοποιήσει ένα από τα εργοστάσια του Σινικού Τείχους στην Κίνα και να κατασκευάσει EV με τη δική του μάρκα, σύμφωνα με πηγές που δεν θέλησαν να φανερωθούν τα στοιχεία τους.

Στο μεταξύ, όλο και αυξάνονται οι ανταγωνιστές της Tesla στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, με αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες να αρχίζουν να επιδίδονται σε έναν σκληρό ανταγωνισμό. Επί του προκειμένου, κυριαρχεί το σχέδιο της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Κίνας, Geely, η οποία λανσάρει μία νέα premium θυγατρική με στόχο να ανταγωνιστεί την Tesla. Όπως ανακοινώθηκε, η εγχώρια αγορά της Κίνας σχετικά με τη ζήτηση των ηλεκτρικών οχημάτων θα καλυφθεί με τη Zeekr.