Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αυτοκίνητο της χρονιάς για το 2022 στην Ελλάδα
Τετάρτη, 29/12/2021

Τα microchips, -τουλάχιστον για φέτος- έχουν παίξει κάποιο αρνητικό ρόλο, αφού τα ελάχιστα νέα αυτοκίνητα που εισήχθησαν στην ελληνική αγορά πήραν τον δρόμο για να γεμίσουν τις άδειες θέσεις στις εκθέσεις των αντιπροσωπειών.

Μέχρι εδώ όλα ακούγονται λογικά.

Ας πάμε και στα κόκκινα αυγά που δεν βάφονται την Κυριακή του Πάσχα. Οι εισαγωγικές εταιρείες έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης για το αν μπει ένα δικό τους αυτοκίνητο στη λίστα των υποψηφίων ή όχι.

Όπως μερίδιο ευθύνης έχουν και οι υπεύθυνοι PR, που έχουν και την επαφή με τους δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου.

Ας το εξηγήσουμε καλύτερα. Φέτος από την 1η Ιανουαρίου έως τις 30 Οκτωβρίου στην Ελλάδα εισήχθησαν 22 καινούργια μοντέλα.

Το 2021 εισήχθησαν:

Audi Q4 e-tron / Sportback e-tron

Audi e-tron GT

BMW iX3

BMW iX

Dacia Sandero Streetway & Stepway

Citroen C4 C-Cross

Fiat 500e

Ford Mustang Mach-E

Honda e

Hyundai Bayon

Hyundai Tucson

Nissan Qashqai

Mercedes EQA

Mercedes C-Class

Opel Mokka / Opel Mokka e

Renault Arkana

Skoda Enyaq IV

Suzuki Swace

Suzuki Across

Toyota Yaris Cross

Volkswagen ID.4

Volvo XC40 Recharge

Πρέπει όλοι οι δημοσιογράφοι που είναι μέλη του θεσμού να έχουν οδηγήσει και τα 17 αυτοκίνητα που μπήκαν στη λίστα για να επιλεγούν τελικά τα δέκα.

Όταν οι διευθυντές κάποιων καλών PR τούς τραβούν το αυτάκι, γιατί βλέπουν τα αυτοκίνητά τους να βγαίνουν από τη λίστα, τότε αρχίζει το κυνήγι.

«Έλα να πάρεις μια πρώτη γεύση, να το οδηγήσεις για λίγο και μετά ξανά κλπ». Αλλά τότε είναι αργά. Κάποιες άλλες αντιπροσωπείες που εισάγουν ένα μοντέλο λίγα 24ωρα πριν από την εκπνοή της προθεσμίας κάνουν μια Press day αποκλειστικά για τους δημοσιογράφους του θεσμού. Και αυτό είναι πιο έντιμο και αποδεκτό.

Όμως το να τρέχεις την τελευταία στιγμή να καλύψεις αυτό που δεν έκανες όλο τον χρόνο, είναι απαράδεκτο.

Και να σας λύσω μία ακόμη απορία, γιατί δεν μπαίνουν στη λίστα αυτοκίνητα που η τιμή τους είναι μεγαλύτερη από 100.000 ευρώ.

Είναι απλό. Γιατί σίγουρα αυτοκίνητα όπως  Maserati, Lamborghini, Ferrari ή Bentley είναι σαφώς αξιόλογα μοντέλα αλλά δεν απευθύνονται στο ευρύ κοινό. Απευθύνονται σε όσους έχουν πάρα πολύ παχύ πορτοφόλι.

Σκοπός του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» είναι να επιλέγονται οικογενειακά μοντέλα με λογικές τιμές, που πληρούν τους όρους ασφαλείας, δεν είναι ρυπογόνα και είναι εξοπλισμένα με σύγχρονα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Θα πρέπει τα αυτοκίνητα αυτά να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.