Νέους φόρους στα καύσιμα έχει προαναγγείλει εμμέσως πλην σαφώς η κυβέρνηση, φόρους που απειλούν με νέο φρένο την οικονομία.
Ακόμα δεν έχει γίνει ξεκάθαρο αν οι φόροι θα αφορούν μόνον στα καύσιμα κίνησης και θέρμανσης ή και στο φυσικό αέριο και το μαζούτ/ντίζελ για τη βιομηχανία.
Και όλα αυτά, παρότι στην Ελλάδα τα καύσιμα υπερφορολογούνται, με τη χώρα να κατέχει την πέμπτη θέση στην ΕΕ όσον αφορά στο ύψος των φόρων στα καύσιμα κίνησης. Οσο για τα βιομηχανικά καύσιμα εκεί κατέχει το ρεκόρ, υποσκάπτοντας την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών προιόντων.
Μία νέα αύξηση κινδυνεύει να δώσει τη χαριστική βολή. Τόσο στις μεταφορές, επιβαρύνοντας το κόστος των προϊόντων και των υπηρεσιών ακόμα και τον τουρισμό, όσο βέβαια και στη βιομηχανία.
Το υπουργείο Περιβάλλοντος - Ενέργειας έχει ταχθεί υπέρ της μείωσης του ενεργειακού κόστους για τη βιομηχανία. Ωστόσο όσες απόπειρες είχαν γίνει στο παρελθόν για να μειωθούν οι φόροι στα βιομηχανικά καύσιμα συνάντησα την άρνηση του υπουργείου Οικονομικών, για τους γνωστούς δημοσιονομικούς λόγους.
Μία νέα επιβάρυνση κινδυνεύει να τινάξει στον αέρα τις όποιες προσπάθειες για τη μείωση του ενεργειακού κόστους στη βιομηχανία, απειλώντας την επιβίωση αρκετών από τις μεταποιητικές μονάδες που έχουν απομείνει στη χώρα.