Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΡΑΕ
Θέμα ημερών η αύξηση τιμών των τελών δικτύου του ΔΕΣΦΑ
Η απόφαση ήδη δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εν όψει της άφιξης στην Αθήνα υψηλόβαθμου κλιμακίου της Socar για τις τελικές διαπραγματεύσεις πώλησης του 66% τω μετοχών του Διαχειριστή.
Τρίτη, 11/10/2016

Θέμα ημερών είναι η ανακοίνωση των νέων, αυξημένων τελών δικτύου του ΔΕΣΦΑ, καθώς η ΡΑΕ προχώρησε στην αναθεώρηση του κανονισμού τιμολόγησης με απόφαση που ήδη δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εν όψει της άφιξης στην Αθήνα  υψηλόβαθμου  κλιμακίου  της Socar για τις τελικές διαπραγματεύσεις πώλησης του 66% τω μετοχών του Διαχειριστή. 

Η απόφαση της ΡΑΕ δημοσιεύτηκε  στο ΦΕΚ 3181/4-1—2016, ενώ σήμερα, σύμφωνα με πληροφορίες  πραγματοποιείται συνεδρίαση της ολομέλειας της Ρυθμιστικής Αρχής και δεν αποκλείεται να εγκριθούν και τα νέα τιμολόγια, με την αγορά να εκτιμά ότι τα τέλη θα αυξηθούν γύρω στο 35%.

Η τελευταία απόφαση της ΡΑΕ φαίνεται να αυξάνει το Μέσο Σταθμισμένο Κόστος Κεφαλαίων (WACC) του Διαχειριστή στο 10,99% από 10,06% της προηγούμενης απόφασης  και να περιορίζει τη χρονική περίοδο ανάκτησης των εσόδων περασμένων ετών, δίνοντας το μεγαλύτερο βάρος στην περίοδο ως και το 2026, έναντι του καταμερισμού της επιβάρυνσης σε  40 χρόνια, όπως προέβλεπε η νομοθετική διάταξη του Ιουλίου, η οποία και προκάλεσε τη ρήξη με τους Αζέρους. 

Η πρώτη έκδοση τιμολογίων με τον νέο κανονισμό θα έχει ως έτος αναφοράς το 2015, ως έτος υπολογισμού το 2016 και θα αφορά στην περίοδο 2017-2018. Το 2018 θα γίνει η πρώτη τακτική αναθεώρηση των τιμολογίων, με έτος αναφοράς το 2017 και θα αφορά στην περίοδο 2019-2022 και το 2022 θα πραγματοποιηθεί η δεύτερη τακτική αναθεώρηση, με έτος αναφοράς το 2021 για την περίοδο 2023-2026. Στη συνέχεια οι αναθεωρήσεις θα γίνονται με βάση τον κανονισμό. Σε πρώτη ανάγνωση η απόφαση φαίνεται να επιμερίζει το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης των τιμολογίων από το 2018 και μετά, κρατώντας όσο πιο χαμηλά γίνεται την αύξηση του 2017.

Εν τω μεταξύ, η Socar έχει προχωρήσει σε διαβουλεύσεις με την ιταλική Snam για τη διαμόρφωση των τελικών τους θέσεων,  εν όψει των συνομιλιών με την ελληνική πλευρά.  Πρόκειται για μία διαδικασία αρκετά δύσκολη και πολύπλοκη, όπως την χαρακτήρισε ο αναπληρωτής αντιπρόεδρος της Socar κ. Vitaly Baylarbeyov, σε πρόσφατη συνέντευξή του στον ιστότοπο Euractiv. O κ. Baylarbeyov είναι πιθανόν να ηγείται της αποστολής της Socar στην Αθήνα

Η Snam είναι ο Διαχειριστής του Συστήματος Αερίου της Ιταλίας, η οποία έχει κατ' αρχήν συμφωνήσει στην εξαγορά του 17% από το 66% που θα αποκτήσει η Socar. Σύμφωνα με κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου Περιβάλλοντος – Ενέργειας οι Ιταλοί διεκδικούν μεγαλύτερο μερίδιο στον ΔΕΣΦΑ, το 24% ή ακόμα και το 30%. 

Η εγγυητική επιστολή της Socar για την εξαγορά του 66% των μετοχών του ΔΕΣΦΑ έχει ανανεωθεί ως τις 30 Οκτωβρίου, ημερομηνία κατά την οποία θα πρέπει να έχουν λήξει οι διαπραγματεύσεις. 

Η ιδιωτικοποίηση φάνηκε να οδηγείται σε αδιέξοδο μετά την νομοθετική ρύθμιση του Ιουλίου για τα τιμολόγια, όμως μετά την παρέμβαση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και τη συνάντησή του στο Μέγαρο Μαξίμου με τον πρόεδρο της Socar Ροβνάγκ Αμπντουλάγιεφ οι δύο πλευρές επανήλθαν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. 

Σχετικοί όροι:
ΡΑΕ
Συναφείς αναρτήσεις
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη ...
Την Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2024, ο ΔΕΣΦΑ φιλοξένησε στις εγκαταστάσεις του στη Ρεβυθούσα θεωρητική άσκηση ετοιμότητας υπό τον συντονισμό ...
Τροποποιήσεις στις ρυθμίσεις που αφορούν το τρόπο προσωρινής λειτουργίας του σημείου σύνδεσης του νέου πλωτού τερματικού σταθμού υγροποιημένου αερίου ...
Χαρακτηριστικά υψηλής συγκέντρωσης συνέχισε να εμφανίζει η λιανική αγορά ηλεκτρισμού τον Νοέμβριο, παρά τον σημαντικό αριθμό προμηθευτών που δραστηριοποιούνται, ...
Μειωμένη κατά 21,56% σε σχέση με πέρυσι καταγράφεται η συνολική ζήτηση φυσικού αερίου στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία ...
ΕΔΑ Αττικής
Aύξηση των τελών χρήσης δικτύου της ΕΔΑ Αττικής (Εταιρίας Διανομής Αερίου), ενδεχομένως και άνω του 21,45% για την πενταετία ...
Nέες αυξήσεις στους λογαριασμούς ρεύματος, που αυτή τη φορά θα προέλθουν από τη χρέωση δικτύων του ΔΕΔΔΗΕ, προμηνύει  για ...
Οι επικεφαλής των τριών βασικών μετόχων του ΔΕΣΦΑ, της ιταλικής Snam, της ισπανικής Enagas και της βελγικής Fluxys συναντήθηκαν ...
 
 
Η HELLENiQ ENERGY Holdings Α.Ε.  ανακοίνωσε τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα Α' Τριμήνου 2024, με τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA να διαμορφώνονται στα €338 εκατ. ...
Προχωρά ο διαγωνισμός για τη διάθεση ποσοστού 20% της εταιρείας ειδικού σκοπού «Αριάδνη Interconnection ΑΕΕΣ», με στόχο έως τις 21 Ιουνίου να έχουν ...
Το 59%  των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου της χώρας κάλυψε τον Απρίλιο το ρωσικό αέριο - αγωγού από το σημείο εισόδου στο Σιδηρόκαστρο, ...
Σημαντικό επιχειρηματικό ρίσκο  αποτελεί για τις βιομηχανίες η προμήθεια  ηλεκτρισμού μέσω  μακροχρόνιων διμερών συμβολαίων με φωτοβολταϊκούς σταθμούς, ιδιαίτερα όταν αφορούν στην κάλυψη ενέργειας ...
Στο στόχο της enaon EDA, πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών που πλέον ανήκει στην Italgas, να φθάσει ως το τέλος του 2025 στο επίπεδο των ...
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ Innovation Center, του ειδικού ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη έως την Ουκρανία προωθεί ...
Mεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου στο 6,3%  για τον ΑΔΜΗΕ όσον αφορά στο ελληνικό τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Κύπρου προτείνει για την περίοδο 2024-2025 η ...
Το  κινητό τηλέφωνο του καταναλωτή ρεύματος για τη μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρισμού θέτει ως προϋπόθεση ο ΔΕΔΔΗΕ για να προχωρήσει στην όλη  ...
Περιορισμένο μέχρι στιγμής εμφανίζεται το ενδιαφέρον για τα δύο προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης επιχειρήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος- Ενέργειας, που κανονικά λήγουν την Τετάρτη 15 ...
Κερδίζουν έδαφος τα βραχυπρόθεσμα ΡΡΑ, διάρκειας 1 ως 5 ετών, σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού, δηλαδή τα κλασικά ΡΡΑ ...
Ποσό 120 εκατ. ευρώ, από επιστροφή ΕΤΜΕΑΡ των ετών 2021-23, εξακολουθεί να αναμένει η βιομηχανία, καθώς μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση μόνον  ...