Διαβουλεύσεις με τους εκπροσώπους των δανειστών για την αλλαγή των όρων ιδιωτικοποίησης του ΔΕΣΦΑ και κυρίως της μείωσης του ποσοστού των μετοχών που θα πουληθεί, ξεκινά η κυβέρνηση, εξετάζοντας ακόμα και την απόσυρση του πακέτου των ΕΛΠΕ από το προς διάθεση μερίδιο, όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές.
Οι τελικές αποφάσεις, που θα πρέπει να ληφθούν σε συμφωνία με τους πιστωτές - αφού η συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση αποτελούσε προαπαιτούμενο από τα πρώτα μνημόνια και ρόλαρε από χρόνο σε χρόνο- αναμένεται να ανακοινωθούν στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας, ενδεχομένως και τη Δευτέρα.
Από την ώρα που ναυάγησε η πώληση του 66% των μετοχών στη Socar και τη Snam - αλλά και νωρίτερα κατά τη διάρκεια του προηγούμενου γύρου των διαπραγματεύσεων- κυβερνητικά στελέχη είχαν αφήσει να διαφανεί πως θα επιθυμούσαν τη μείωση του προς πώληση ποσοστού. Σύμφωνα με πληροφορίες εξετάζεται στο πλαίσιο αυτό η ιδέα να αποσύρουν τα ΕΛΠΕ το δικό τους πακέτο μετοχών, το 35%, που έχουν μεταβιβάσει στο ΤΑΙΠΕΔ προς πώληση μαζί με το 31% των μετοχών του δημοσίου. Πρόκειται για μία πρόταση, την οποία φαίνεται να συμμερίζεται η διοίκηση των Ελληνικών Πετρελαίων, εκτιμώντας ότι ο ΔΕΣΦΑ αποτελεί μία προσοδοφόρο επένδυση για την εταιρία και θα ήθελαν να την εξετάσουν οι μέτοχοι, ο όμιλος Λάτση και το δημόσιο.
Το ερώτημα ωστόσο είναι πώς θα αντιδράσουν οι δανειστές, οι οποίοι σύμφωνα με πληροφορίες έχουν σκληρύνει τη στάση τους και ζητούν επιτάχυνση όλων των ιδιωτικοποιήσεων και την άμεση επαναπροκήρυξη μίας διαγωνιστικής διαδικασίας για τον Διαχειριστή Αερίου.
Το ναυάγιο του ΔΕΣΦΑ προκάλεσε μία τρύπα 188 εκατ. ευρώ στα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις, το ποσό που αντιστοιχούσε στο 31% του δημοσίου. Τα έσοδα δε αυτά, είναι πολύ δύσκολο να τα πετύχει εκ νέου το δημόσιο, παραχωρώντας μόνον το 31% και το μάνατζμεντ , τη στιγμή μάλιστα που κατά τις διαπραγματεύσεις του προηγούμενου γύρου αμφισβητήθηκε έντονα η αξία του Διαχειριστή, με τη Snam και τη Socar να αποτιμούν το 66% σε 260 εκατ. ευρώ, έναντι των 400 εκατ. ευρώ της προσφοράς.
Από την άλλη πλευρά κύκλοι του υπουργείου δηλώνουν ότι επιδιώκουν οι διαδικασίες να προχωρήσουν ταχύτατα. Σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ αναζητούνται τρόποι ταχείας επανεκκίνησης , ενδεχομένως με πρόσκληση σε ήδη ενδιαφερόμενους, όπως η βελγική Fluxys, η ρουμανική Transgas, ακόμα και η Snam και η αζέρικη Socar, για την οποία κύκλοι της αγοράς δεν αποκλείουν την επάνοδό της με τους νέους όρους και ίσως και το χαμηλότερο τίμημα. Η Fluxys, σύμφωνα με πληροφορίες ενδιαφέρεται για το 51%
Χθες η Socar σε επίσημη ανακοίνωσή της στην ιστοσελίδα της δήλωσε ότι η ματαίωση της εξαγοράς του ΔΕΣΦΑ δεν αναμένεται να επηρεάσει τις μελλοντικές της επενδύσεις στην Ελλάδα και την περιοχή. Ας σημειωθεί ότι η Socar με 20%, η Snam με επίσης 20% και η Fluxys με 19% είναι μέτοχοι στην εταιρία που κατασκευάζει τον αγωγό Transadriatic Pipeline, TAP
Το ζήτημα του ΔΕΣΦΑ, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, αναμένεται να συζητηθεί στη συνάντηση των υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης, τη Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου.