Με βάση τον σχεδιασμό ως το τέλος Μαρτίου θα πρέπει να έχει εισαχθεί στο Χρηματιστήριο η ΕΝΣΥΜ, νέα εταιρία Ενεργειακών Συμμετοχών, στην οποία θα ανήκει το 51% του ΑΔΜΗΕ.
Aπό την πολιτική συμφωνία με τους θεσμούς εξαρτάται η τύχη του ΔΕΣΦΑ σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Περιβάλλοντος - Ενέργειας Γιώργου Σταθάκη, ενώ η Socar φέρεται έτοιμη να δώσει εκ νέου το παρών σε μία διαγωνιστική διαδικασία για τον ΔΕΣΦΑ, αναφέρουν μέσα ενημέρωσης του Αζερμπαϊτζάν
“Πρόκειται κυρίως για τεχνικά ζητήματα -για τις λεπτομέρειες, που θα προσδιοριστούν μόλις υπάρξει πολιτική συμφωνία” δήλωσε ο ο κ, Σταθάκης σε συνέντευξή του στα “Νέα”, σε ερώτηση σχετικά με τον ΔΕΣΦΑ και τα ΝΟΜΕ, ενώ σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός είπε για τον ΔΕΣΦΑ ότι το θέμα έχει κλείσει στις διαπραγματεύσεις, ότι σχεδόν έχει ολοκληρωθεί η προετοιμασία για την ιδιωτικοποίηση του 66% του Διαχειριστή και ότι πολύ σύντομα θα είναι σε θέση να ανακοινώσει τη μορφή της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο ΤΑΙΠΕΔ, στο οποίο έχουν μεταβιβαστεί τα προς πώληση μερίδια 31% του δημοσίου και 35% των ΕΛΠΕ ακόμα δεν έχει ληφθεί απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου που να κηρύσσει άγονο τον προηγούμενο διαγωνισμό.
Εν τω μεταξύ, ο Ελληνας πρέσβης στο Μπακού Δημήτρης Τσούνγκας φέρεται να δήλωσε σε τοπικά μέσα ότι η Socar έχει επιδείξει ενδιαφέρον να συμμετάσχει σε ένα νέο διαγωνισμό. Είπε ακόμα ότι 5 ως 6 εταιρίες ενδιαφέρονται για τη νέα αυτή διαγωνιστική διαδικασία, η οποία ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα. Πρόσθεσε επίσης ότι το κλίμα ανάμεσα στην ελληνική και την αζέρικη πλευρά είναι φιλικό και ότι δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα στις μεταξύ τους σχέσεις.
Οι προδιαγραφές για τους συμμετέχοντες στη νέα διαγωνιστική διαδικασία θα αλλάξουν προκειμένου οι όροι να πληρούν τις απαιτήσεις του 3ου ενεργειακού πακέτου της ΕΕ για τη εξαγορά ευρωπαικών δικτύων αερίου από εταιρίες τρίτων χωρών, όταν μάλιστα οι εταιρίες αυτές είναι και παραγωγοί αερίου, (περίπτωση Socar). Ετσι, αν επανεμφανιστεί η κρατική εταιρία αερίου του Αζερμπαϊτζάν στη διεκδίκηση τότε το σχήμα με το οποίο θα κατέβει θα είναι διαφορετικό. Ορισμένοι αναλυτές δεν αποκλείουν ένα κοινοπρακτικό σχήμα με την ιταλική Snam και ενδεχομένως με την βελγική Fluxys, τους δύο Ευρωπαίους Διαχειριστές Αερίου με τους οποίους η Socar συνεργάζεται στον αγωγό ΤΑΡ (Transadriatic Pipeline).
H Fluxys και η ρουμάνικη Transgas έχουν επιδείξει ενδιαφέρον για την εξαγορά του ΔΕΣΦΑ, σε περίπτωση επαναπροκήρυξης της διαδικασίας..