Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Συνάντηση Τσίπρα με τον επικεφαλής της Snam
Δημιουργία ευκαιριών ανάπτυξης
Παρασκευή, 27/04/2018

Σήμερα, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Αλέξη Τσίπρα με τον CEO της Snam, Marco Alverà. Tα βασικά σημεία που προκύπτουν από την επένδυση της Snam στην Ελλάδα.

• Η στρατηγική συνεργασία μεταξύ ΔΕΣΦΑ και Snam συνεπάγεται τη δημιουργία ευκαιριών ανάπτυξης για τον Διαχειριστή του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, των δραστηριοτήτων τού συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG), του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) μικρής κλίμακας (Small Scale LNG) και των εφαρμογών χρήσης τού βιομεθανίου.

• Η Snam είναι πρωτοπόρος στην ανάδειξη καινοτόμων εφαρμογών χρήσης CNG, όπως η επιτυχημένη εφαρμογή τού προγράμματος Snam4mobility το 2017 στην Ιταλία για την τροφοδοσία επιβατικών οχημάτων με CNG από σταθμούς ανεφοδιασμού καυσίμων, οι εφαρμογές χρήσης του ΥΦΑ μικρής κλίμακας (Small Scale LNG) και η παραγωγή βιομεθανίου, το οποίο θα διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στον στόχο της απανθρακοποίησης της βιομηχανίας του φυσικού αερίου. Η εισαγωγή του βιομεθανίου στην αλυσίδα αξίας του CNG για τις οδικές μεταφορές αποτελεί το μέσο για τη διασφάλιση 100% φιλικών προς το περιβάλλον μεταφορών.

• Η χρήση του LNG σε οχήματα βαρέων μεταφορών και στη ναυτιλία αποτελεί τη μόνη βιώσιμη λύση για την απανθρακοποίηση των μεταφορών. Δεδομένης της γεωγραφικής θέσης της Ελλάδας και της Ιταλίας, στην καρδιά της Μεσογείου και των ναυτιλιακών μεταφορών, δημιουργούνται νέες ευκαιρίες συνεργασίας για την ανάπτυξη μιας αποδοτικής εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics chain) υπηρεσιών φόρτωσης πλοίων με ΥΦΑ (LNG Bunkering).

• Επιπλέον, η ανάπτυξη της χρήσης του CNG αντικατοπτρίζει τη δυνατότητα τροφοδοσίας με φυσικό αέριο απομακρυσμένων περιοχών από τα υφιστάμενο δίκτυα φυσικού αερίου της ηπειρωτικής Ελλάδας, ενώ η ανάπτυξη του Small Scale LNG θα δώσει τη δυνατότητα μεταφοράς και χρήσης του φυσικού αερίου σε περιοχές  της νησιωτικής Ελλάδας, διασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο όρους ισότιμης συμμετοχής της ελληνικής περιφέρειας στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας και στην επίτευξη των εθνικών στόχων της βιώσιμης ανάπτυξης.

• Η συμμετοχή των Snam, Enagás και Fluxys στο μετοχικό κεφάλαιο του ΔΕΣΦΑ θα επιτρέψει, τα επόμενα χρόνια, την περαιτέρω ανάπτυξη των ελληνικών υποδομών φυσικού αερίου και την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων μετεξέλιξης  της Ελλάδας σε αξιόπιστο κόμβο μεταφοράς και εμπορίας φυσικού αερίου. Η κοινοπραξία θα είναι σε θέση να μεταφέρει καλές τεχνικές και λειτουργικές δυνατότητες στον ΔΕΣΦΑ και να παράσχει πρόσβαση σε πηγές χρηματοδότησης για την ομαλή ανάπτυξη, τόσο των εγχώριων υποδομών, όσο και των νέων διασυνδέσεων.

Συναφείς αναρτήσεις
Σε δέσμη παρεμβάσεων για την οριστική διευθέτηση των εκκρεμοτήτων που σχετίζονται με την ΛΑΡΚΟ, με γνώμονα την ανάγκη να ...
Την Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2024, ο ΔΕΣΦΑ φιλοξένησε στις εγκαταστάσεις του στη Ρεβυθούσα θεωρητική άσκηση ετοιμότητας υπό τον συντονισμό ...
Τροποποιήσεις στις ρυθμίσεις που αφορούν το τρόπο προσωρινής λειτουργίας του σημείου σύνδεσης του νέου πλωτού τερματικού σταθμού υγροποιημένου αερίου ...
Μειωμένη κατά 21,56% σε σχέση με πέρυσι καταγράφεται η συνολική ζήτηση φυσικού αερίου στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία ...
Οι επικεφαλής των τριών βασικών μετόχων του ΔΕΣΦΑ, της ιταλικής Snam, της ισπανικής Enagas και της βελγικής Fluxys συναντήθηκαν ...
Και κατασκευές
«Ισως το μεγαλύτερο έργο που έχουμε αναλάβει στο εξωτερικό είναι το υποθαλάσσιο καλώδιο που ενώνει την Σκοτία με την ...
Mε τις δεξαμενές υγροποιημένου αερίου (LNG) στη Ρεβυθούσα, να είναι σχεδόν γεμάτες, σε ποσοστό άνω του 95%, ξεκινά ο Δεκέμβριος, ...
2ο Συνέδριο Υδρογόνου του ΔΕΣΦΑ
Η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το υδρογόνο και ο πρωταγωνιστικός ρόλος που η Ελλάδα μπορεί να παίξει στο ...
Με στόχο την ανάπτυξη συνεργασιών με νεοφυείς επιχειρήσεις, πανεπιστήμια και ερευνητικούς φορείς
Έχοντας στο επίκεντρο τη δημιουργία και την ανάπτυξη ενός διευρυμένου οικοσυστήματος γνώσης και καινοτομίας στον κλάδο της ενέργειας, ο ...
 
 
Περιορισμένο μέχρι στιγμής εμφανίζεται το ενδιαφέρον για τα δύο προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης επιχειρήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος- Ενέργειας, που κανονικά λήγουν την Τετάρτη 15 ...
Κερδίζουν έδαφος τα βραχυπρόθεσμα ΡΡΑ, διάρκειας 1 ως 5 ετών, σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού, δηλαδή τα κλασικά ΡΡΑ ...
Ποσό 120 εκατ. ευρώ, από επιστροφή ΕΤΜΕΑΡ των ετών 2021-23, εξακολουθεί να αναμένει η βιομηχανία, καθώς μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση μόνον  ...
Στην αυριανή συνεδρίαση της Oλομέλειας της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας αναμένεται να εγκριθεί η μεθοδολογία εσόδου για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης- Κύπρου  που υλοποιεί ο ...
Εμπόδια στις εισαγωγές ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), κυρίως μέσω της απαγόρευσης επανεξαγωγής LNG  από ευρωπαϊκά λιμάνια,  επιχειρεί να θέσει για πρώτη φορά ...
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός του ΑΔΜΗΕ, προϋπολογισμού άνω  των 1,7 δισ. ευρώ ,  για την προμήθεια υπόγειων και υποβρύχιων καλωδίων με ...
Επιπλέον χρέωση υπέρ των ΑΠΕ, βάσει μίας νομοθετικής ρύθμισης του 2022, είναι πιθανόν να κληθούν να πληρώσουν οι καταναλωτές, συμπεριλαμβανομένης της  βιομηχανίας, καθώς ...
Πολλές ώρες με μηδενικές ακόμα και αρνητικές τιμές ηλεκτρισμού, ίσως οι περισσότερες από κάθε άλλη φορά  καταγράφηκαν στην Αγορά τη Μεγάλη Εβδομάδα, όπως ...
Η αφρικανική σκόνη που μας επισκέπτεται όλο και συχνότερα κάθε χρόνο, μπορεί να επηρεάσει την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από τα φωτοβολταϊκά πάρκα; Πρόκειται ...
Την πλήρη αναμόρφωση ή την απόρριψη των αλλαγών που προτείνει η ΡΑΑΕΥ για την τροποποίηση του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας και Φυσικού Αερίου ...
Αντιρρήσεις σχεδόν για τo σύνολο των τροποποιήσεων του Κώδικα Προμήθειας που προτείνει η ΡΑΑΕΥ για την αντιμετώπιση του ενεργειακού τουρισμού από τους στρατηγικού ...
Διαφοροποίηση προς το χειρότερο των ληξιπρόθεσμων οφειλών ρεύματος, οι οποίες τον Αύγουτστο του 2023 είχαν φθάσει στο ιλιγγιώδες ποσό των  2,84 δισ. ευρώ ...