Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σάλλας
Οι επενδύσεις στις ΑΠΕ ισχυρός μοχλός ανάπτυξης της οικονομίας
Άρση της γραφειοκρατίας για διευκόλυνση των επενδύσεων σε ΑΠΕ, είναι ένας ισχυρός μοχλός ανάπτυξης, αναφέρει ο Μιχάλης Σάλλας.
Δευτέρα, 27/01/2020

Το νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, το  οποίο εναρμονίζει τη χώρα με τους στόχους της ΕΕ για κλιματική ουδετερότητα ως το 2050, προβλέπει ως το 2030 την πραγματοποίηση επενδύσεων, συνολικού ύψους 43,8  δις. ευρώ, δηλαδή περίπου 4,4 δις. ευρώ ετησίως,  σε Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, δίκτυα μεταφοράς και διανομής ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου, σε δράσεις εξοικονόμησης  ενέργειας, ακόμα και οικονομικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Πρόκειται για την απαρχή του ολικού μετασχηματισμού των μέσων παραγωγής της ενέργειας που καταναλώνουμε, τη μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα στις ΑΠΕ και τις καθαρές μορφές ενέργειας,  μίας αλλαγής που θα επηρεάσει καταλυτικά τους περισσότερους τομείς της οικονομίας, από τις μεταφορές ως τις τράπεζες.

Στο νέο ενεργειακό γίγνεσθαι, πρωταγωνιστικό ρόλο  έχουν οι επενδύσεις στις ΑΠΕ  αλλά και στα έργα  εξοικονόμησης ενέργειας, τα οποία επί της ουσίας αφορούν στην  αναβάθμιση σημαντικού τμήματος του κτιριακού αποθέματος της χώρας..

Οι ΑΠΕ θα πρέπει να καλύπτουν ως το 2030 το 35% της συνολικής  ενεργειακής κατανάλωσης και το 61-64% της κατανάλωσης ηλεκτρισμού. Αυτό σημαίνει ότι η συνολική ισχύς των εγκαταστάσεων ΑΠΕ μέσα σε μία δεκαετία θα πρέπει σχεδόν να διπλασιαστεί και από 10,1 γιγαβάτ το 2020 να φθάσει στα 19 γιγαβάτ το 2030, με τη μερίδα του λέοντος να αφορά σε αιολικά και φωτοβολταϊκά πάρκα. Μόνον μέσα στη διετία 2020-2022 πρέπει να έχουν εγκατασταθεί και να λειτουργούν ΑΠΕ ισχύος 1,8 GW.

Για να υλοποιηθούν έγκαιρα και με την ταχύτητα που χρειάζεται οι επενδύσεις αυτές πρέπει να δράσουμε αποτελεσματικά σε όλα τα πεδία και ιδιαίτερα στην άρση γραφειοκρατικών εμποδίων, στην  απλοποίηση  της αδειοδοτικής διαδικασίας κλπ.  Βήματα έχουν γίνει αλλά δεν αρκούν. 

Νέοι  «διάδρομοι»  μεταφοράς αερίου διαμορφώνουν ήδη το πλαίσιο για να αναδειχθεί η χώρα μας σε περιφερειακό κέντρο διαμετακόμισης.  Μεγάλα διεθνή έργα από τον Ελληνο-Βουλγαρικό αγωγό (IGB) ως τον πλωτό σταθμό υγροποιημένου αερίου (FSRU) της Αλεξανδρούπολης, αλλά και τον πολύ επίκαιρο, γεωπολιτικά,   αγωγό EastMed, δρομολογούνται. Σε συνδυασμό με τις ενεργειακές αποκρατικοποιήσεις διαμορφώνεται ένα νέο τοπίο, με ιδιαίτερες αναπτυξιακές προοπτικές. 

Σχετικοί όροι:
Συναφείς αναρτήσεις
Σοβαρά προβλήματα με την τυποποίηση των μακροχρόνιων, συνήθως δεκαετών, συμβάσεων προμήθειας ηλεκτρισμού από ΑΠΕ, των γνωστών πράσινων ΡΡΑ φαίνεται ...
Η ανεξέλεγκτη διείσδυση των ΑΠΕ και ειδικά των φωτοβολταϊκών  με τα τεράστια προβλήματα που προκαλεί, όπως ο “κανιβαλισμός της ...
Η παύση υποδοχής νέων αιτήσεων και έκδοσης όρων σύνδεσης για ΑΠΕ στο δίκτυο αποτελεί αυτονόητη εξέλιξη για τους Διαχειριστές ...
Προς ένα έλλειμμα μεγαλύτερο των 200 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2024 “τρέχει” ο Ειδικός Λογαριασμός των ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ), ...
Tην αποζημίωση των μονάδων ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ, μέσω ειδικού μηχανισμού για τις πρόσθετες περικοπές  προβλέπει μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο του ...
Mε ταχείς ρυθμούς αυξήθηκε η συνεισφορά των ΑΠΕ στα οικονομικά αποτελέσματα  της Motor Oil το 2023, μία ιδιαίτερη χρονιά ...
Τροποποιείται πριν καλα- καλά εφαρμοστεί η επίμαχη νομοθετική ρύθμιση για την κοινωνικοποίηση του 50% του κόστους σύνδεσης των ΑΠΕ, ...
Ειδικές παρεμβάσεις για τις ΑΠΕ  και κυρίως τα μικρά φωτοβολταϊκά που θα επιβαρύνουν τους ιδιοκτήτες των μονάδων προβλέπει μεταξύ ...
Συνεχίζεται η  αντιπαράθεση για την αύξηση που θα επιφέρει στα τέλη του δικτύου ηλεκτρισμού η ρύθμιση που επιβάλλει  την ...
 
 
Προχωρά ο διαγωνισμός για τη διάθεση ποσοστού 20% της εταιρείας ειδικού σκοπού «Αριάδνη Interconnection ΑΕΕΣ», με στόχο έως τις 21 Ιουνίου να έχουν ...
Το 59%  των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου της χώρας κάλυψε τον Απρίλιο το ρωσικό αέριο - αγωγού από το σημείο εισόδου στο Σιδηρόκαστρο, ...
Σημαντικό επιχειρηματικό ρίσκο  αποτελεί για τις βιομηχανίες η προμήθεια  ηλεκτρισμού μέσω  μακροχρόνιων διμερών συμβολαίων με φωτοβολταϊκούς σταθμούς, ιδιαίτερα όταν αφορούν στην κάλυψη ενέργειας ...
Στο στόχο της enaon EDA, πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών που πλέον ανήκει στην Italgas, να φθάσει ως το τέλος του 2025 στο επίπεδο των ...
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ Innovation Center, του ειδικού ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη έως την Ουκρανία προωθεί ...
Mεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου στο 6,3%  για τον ΑΔΜΗΕ όσον αφορά στο ελληνικό τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Κύπρου προτείνει για την περίοδο 2024-2025 η ...
Το  κινητό τηλέφωνο του καταναλωτή ρεύματος για τη μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρισμού θέτει ως προϋπόθεση ο ΔΕΔΔΗΕ για να προχωρήσει στην όλη  ...
Περιορισμένο μέχρι στιγμής εμφανίζεται το ενδιαφέρον για τα δύο προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης επιχειρήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος- Ενέργειας, που κανονικά λήγουν την Τετάρτη 15 ...
Κερδίζουν έδαφος τα βραχυπρόθεσμα ΡΡΑ, διάρκειας 1 ως 5 ετών, σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού, δηλαδή τα κλασικά ΡΡΑ ...
Ποσό 120 εκατ. ευρώ, από επιστροφή ΕΤΜΕΑΡ των ετών 2021-23, εξακολουθεί να αναμένει η βιομηχανία, καθώς μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση μόνον  ...
Στην αυριανή συνεδρίαση της Oλομέλειας της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας αναμένεται να εγκριθεί η μεθοδολογία εσόδου για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης- Κύπρου  που υλοποιεί ο ...