Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μητσοτάκης
Επανεκκίνηση των δημοσίων έργων, επιτάχυνση των διαγωνισμών
Πέμπτη, 16/04/2020

Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, θεωρείται αναγκαίο να προχωρήσουν δημόσια έργα καθώς, λόγω κορονοϊου, η οικονομία της χώρας κινδυνεύει να βυθιστεί σε μεγάλη ύφεση και αυτό ήταν το βασικό θέμα της χθεσινής τηλεδιάσκεψης που πραγματοποιήθηκε μεταξύ του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και των επικεφαλής των 5 μεγαλύτερων κατασκευαστικών ομίλων.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Μητσοτάκης ο οποίος ενημερώνεται τακτικά για το τι συμβαίνει στον κατασκευαστικό κλάδο και στους σημαντικούς διαγωνισμούς, όπως π.χ. αυτόν για τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, εμμέσως πλην σαφώς, ζήτησε χθες από τους κατασκευαστές «να πάψουν να διοχετεύουν την ενέργειά τους στις ενστάσεις» αλλά να επικεντρωθούν στο πως θα υλοποιηθούν τα έργα.

Η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να προχωρήσει σε αλλαγές του θεσμικού πλαισίου παραγωγής των δημοσίων έργων με στόχο την επιτάχυνση των διαγωνισμών. Στο πλαίσιο αυτό ζητήθηκε επίσης από τους κατασκευαστές να κάνουν τις προτάσεις τους ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή συναίνεση και να αποφευχθεί το επόμενο διάστημα το φαινόμενο των ατέρμονων ενστάσεων στις οποίες κατέφυγαν οι τεχνικές εταιρείες στους λιγοστούς διαγωνισμούς που έχουν προκηρυχθεί τα τελευταία χρόνια.

Εκτός από τον επικεφαλής της κυβέρνησης και τους στενούς του συνεργάτες, τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή και τον γενικό γραμματέα Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη, στην τηλεδιάσκεψη, που ήταν προγραμματισμένη για τη Δευτέρα, αλλά έγινε τελικά χθες, λόγω φόρτου εργασίας του πρωθυπουργού, συμμετείχε ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ) Γιώργος Στασινός.

Από την πλευρά των κατασκευαστών ήταν οι διευθύνοντες σύμβουλοι των  Ελλάκτωρ, ΓΕΚ Τέρνα, ΑΒΑΞ, Μέτκα και Ιντρακάτ, Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, Γιώργος Περιστέρης, Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Ευάγγελος Μυτιληναίος και Πέτρος Σουρέτης αντίστοιχα.

Το υπουργείο Υποδομών το επόμενο διάστημα θα προωθήσει νομοσχέδιο το οποίο θα περιλαμβάνει αλλαγές στον ισχύοντα νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις (ν. 4412/2016). Μεταξύ των μέτρων που συζητούνται είναι και η ένταξη των μεγάλων έργων υποδομής στο νόμο περί στρατηγικών επενδύσεων προκειμένου να επιταχύνεται η διαδικασία των αδειοδοτήσεων. Άλλες ρυθμίσεις θα αφορούν τη διαδικασία αξιολόγησης και επίβλεψης των έργων, τα τιμολόγια κ.λ.π.

Γεγονός είναι ότι για μεγάλο χρονικό διάστημα και εν μέσω της οικονομικής κρίσης που διαρκεί από το 2009 τα δημόσια έργα που δημοπρατήθηκαν ήταν ελάχιστα, ενώ το όλο σύστημα παραγωγής έργων δείχνει προβληματικό, αφού για να ωριμάσει κάποιο μεγάλο έργο απαιτούνται πολλά χρόνια.

Ακόμα και όταν τα έργα δημοπρατούνται η διαδικασία για την ανάθεσή τους επίσης διαρκεί χρόνια, εξαιτίας, μεταξύ άλλων, της προχειρότητας στον σχεδιασμό τους, που αφήνει εξαιρετικά μεγάλο περιθώριο για προσφυγές των διαγωνιζόμενων. Η κατάσταση επιδεινώνεται καθώς η οικονομική κρίση έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα σε πολλές τεχνικές εταιρείες, οι οποίες επιδίδονται μεταξύ τους σε ένα ανηλεή πόλεμο και επίσης καταφεύγουν σε μεγάλες εκπτώσεις προκειμένου να αναλάβουν τα λιγοστά έργα που δημοπρατούνται, ένας φαύλος κύκλος δηλαδή με θύματα τα ίδια τα έργα.

Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών έχει δηλώσει πρόσφατα ότι «πρέπει να κάνουμε αυτό που επιτυχώς κάνουν και άλλες χώρες, δηλαδή ρίχνουν χρήματα εκεί που ο πολλαπλασιαστής για την οικονομία είναι πολύ μεγάλος», εξηγώντας ότι αυτό αφορά τα μεγάλα έργα υποδομών.

Όπως επίσης έχει πει ο σχεδιασμός είναι η επιτάχυνση των διαδικασιών με αναθεώρηση του ν.4412 και η επανεξέταση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητημάτων μη συμβατών κρατικών ενισχύσεων.

Συναφείς αναρτήσεις
Το γύρισαν οι διεθνείς χρηματιστηριακοί δείκτες, μετά τον περιορισμό των απωλειών χθες στην Wall, το κλείσιμο σε θετικό πρόσημο ...
Τροποποιήσεις στις ρυθμίσεις που αφορούν το τρόπο προσωρινής λειτουργίας του σημείου σύνδεσης του νέου πλωτού τερματικού σταθμού υγροποιημένου αερίου ...
Καλά στην υγεία τους και ασφαλείς είναι ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης και η συνοδεία του, που επισκέπτονται την Οδησσό, ...
Η πρώτη επίσκεψη Έλληνα πρωθυπουργού μετά από 16 χρόνια
Κοινές δηλώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη και του Ινδού πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι ακολούθησαν τη συνεδρίαση των διευρυμένων αντιπροσωπειών, ενώ ήδη ...
Με την Αττική
Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 6 Φεβρουαρίου στα γραφεία του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) η εκδήλωση υπογραφής της σύμβασης ...
Προσφέρει μία από τις καλύτερες προτάσεις αξίας και ανάπτυξης
Η NBG Securities επισημαίνει στην τελευταία της έκθεση ότι ο Όμιλος Mytilineos βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ενεργειακής μετάβασης. ...
Βρεφικό γάλα, απορρυπαντικά, σαμπουάν κ.ά.
Στην εξειδίκευση των μέτρων της κυβέρνησης κατά της ακρίβειας προχώρησε ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας. Πλαφόν στο περιθώριο μεικτού ...
Και κατασκευές
«Ισως το μεγαλύτερο έργο που έχουμε αναλάβει στο εξωτερικό είναι το υποθαλάσσιο καλώδιο που ενώνει την Σκοτία με την ...
Δεν ανταπάντησε ο Σουλτάνος
«Η σημερινή συνάντηση σηματοδοτεί τη βούληση να αναζητήσουμε νέους δημιουργικούς δρόμους στις μεταξύ μας σχέσεις», δήλωσε ο πρωθυπουργός πλάι ...
 
 
Η HELLENiQ ENERGY Holdings Α.Ε.  ανακοίνωσε τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα Α' Τριμήνου 2024, με τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA να διαμορφώνονται στα €338 εκατ. ...
Προχωρά ο διαγωνισμός για τη διάθεση ποσοστού 20% της εταιρείας ειδικού σκοπού «Αριάδνη Interconnection ΑΕΕΣ», με στόχο έως τις 21 Ιουνίου να έχουν ...
Το 59%  των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου της χώρας κάλυψε τον Απρίλιο το ρωσικό αέριο - αγωγού από το σημείο εισόδου στο Σιδηρόκαστρο, ...
Σημαντικό επιχειρηματικό ρίσκο  αποτελεί για τις βιομηχανίες η προμήθεια  ηλεκτρισμού μέσω  μακροχρόνιων διμερών συμβολαίων με φωτοβολταϊκούς σταθμούς, ιδιαίτερα όταν αφορούν στην κάλυψη ενέργειας ...
Στο στόχο της enaon EDA, πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών που πλέον ανήκει στην Italgas, να φθάσει ως το τέλος του 2025 στο επίπεδο των ...
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ Innovation Center, του ειδικού ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη έως την Ουκρανία προωθεί ...
Mεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου στο 6,3%  για τον ΑΔΜΗΕ όσον αφορά στο ελληνικό τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Κύπρου προτείνει για την περίοδο 2024-2025 η ...
Το  κινητό τηλέφωνο του καταναλωτή ρεύματος για τη μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρισμού θέτει ως προϋπόθεση ο ΔΕΔΔΗΕ για να προχωρήσει στην όλη  ...
Περιορισμένο μέχρι στιγμής εμφανίζεται το ενδιαφέρον για τα δύο προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης επιχειρήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος- Ενέργειας, που κανονικά λήγουν την Τετάρτη 15 ...
Κερδίζουν έδαφος τα βραχυπρόθεσμα ΡΡΑ, διάρκειας 1 ως 5 ετών, σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού, δηλαδή τα κλασικά ΡΡΑ ...
Ποσό 120 εκατ. ευρώ, από επιστροφή ΕΤΜΕΑΡ των ετών 2021-23, εξακολουθεί να αναμένει η βιομηχανία, καθώς μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση μόνον  ...