Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τερματικός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου Ρεβυθούσας
ΔΕΣΦΑ: Στο 50% προτείνει ο ΔΕΣΦΑ να οριστεί το ύψος της «κοινωνικοποίησης»
Πέμπτη, 13/04/2023

Στο 50% προτείνει ο ΔΕΣΦΑ να οριστεί το ύψος της «κοινωνικοποίησης», δηλαδή  του ποσoστού από το συνολικό ποσό, που θα χρεώνονται οι  καταναλωτές μέσω των τελών για τη χρήση του συστήματος, για τον τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) της Ρεβυθούσας, κατά τη ρυθμιστική περίοδο 2024 – 2027.

Αυτό προκύπτει από τη μελέτη κόστους-οφέλους που εκπόνησε ο ΔΕΣΦΑ και έθεσε σε συμπληρωματική δημόσια διαβούλευση η ΡΑΕ. Μάλιστα η μελέτη αναφέρει ότι  η σημασία και ο ρόλος της συγκεκριμένης υποδομής για τη λειτουργία του εθνικού συστήματος φυσικού αερίου θα επέτρεπε υψηλότερο ποσοστό «κοινωνικοποίησης».

Ας σημειωθεί ότι η μελέτη και το ποσοστό κοινωνικοποίησης εντάσσονται στη διαμόρφωση το επιτρεπόμενου εσόδου του Διαχειριστή, το οποίο εγκρίνεται από τη ΡΑΕ. Το ύψος του θα καθορίζει τα τιμολόγια του ΔΕΣΦΑ για τη ρυθμιστική περίοδο 2024-27, αρχής γενομένης από το 2024. Η δημόσια διαβούλευση θα διαρκέσει έως τη Δευτέρα 22 Μαΐου.

Το ποσοστό κατανομής του κόστους της εγκατάστασης επαναεριοποίησης LNG της Ρεβυθούσας μεταξύ των διαφόρων τελικών χρηστών είναι αυτό που βρίσκεται στο επίκεντρο της διαβούλευσης, καθώς από το ποσοστό αυτό θα εξαρτηθεί η επιβάρυνση των τελικών καταναλωτών στα τιμολόγια φυσικού αερίου.

Για την εκπόνηση της μελέτης κόστους -οφέλους έχουν ακολουθηθεί  οι κατευθυντήριες γραμμές του ENTSO-G, του ευρωπαϊκού φορέα των διαχειριστών δικτύων φυσικού αερίου, αναφέρει ο ΔΕΣΦΑ. Επειδή ο τερματικός σταθμός της Ρεβυθούσας έχει ήδη κατασκευαστεί, τα προεπιλεγμένα σενάρια (δηλαδή, με ή χωρίς την υπό διερεύνηση υποδομή) δεν χρησιμοποιήθηκαν, καθώς δεν είχαν νόημα. Στο πλαίσιο αυτό ο Διαχειριστής εφάρμοσε μια προσαρμοσμένη προσέγγιση, η οποία βασίζεται στη μεθοδολογία του ENTSO-G για τον καθορισμό των σεναρίων και την ποσοτικοποίηση του κόστους και των οφελών από την κοινωνικοποίηση του τερματικού σταθμού.

Η μελέτη διερευνά σενάρια που σχετίζονται με  επίπεδο κοινωνικοποίησης 25%, 50%, 75% και 100% και δεδομένη την ύπαρξη του έργου.

Το κόστος κοινωνικοποίησης είναι το ποσό των απαιτούμενων εσόδων του τερματικού σταθμού LNG Ρεβυθούσας που πρέπει να ανακτηθεί από τις εξόδους φυσικού αερίου εντός της χώρας αλλά και τις διασυνδέσεις.

Σύμφωνα με τα βασικά σενάρια και τις παραμετρικές αναλύσεις, σε όλα τα επίπεδα κοινωνικοποίησης υπάρχει καθαρό όφελος, με το υψηλότερο να είναι το επίπεδο κοινωνικοποίησης 100%. Όσο υψηλότερη είναι η κοινωνικοποίηση, τόσο υψηλότερο γίνεται το καθαρό όφελος για τον ΔΕΣΦΑ.

Συναφείς αναρτήσεις
Την Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2024, ο ΔΕΣΦΑ φιλοξένησε στις εγκαταστάσεις του στη Ρεβυθούσα θεωρητική άσκηση ετοιμότητας υπό τον συντονισμό ...
Τροποποιείται πριν καλα- καλά εφαρμοστεί η επίμαχη νομοθετική ρύθμιση για την κοινωνικοποίηση του 50% του κόστους σύνδεσης των ΑΠΕ, ...
Τροποποιήσεις στις ρυθμίσεις που αφορούν το τρόπο προσωρινής λειτουργίας του σημείου σύνδεσης του νέου πλωτού τερματικού σταθμού υγροποιημένου αερίου ...
Μειωμένη κατά 21,56% σε σχέση με πέρυσι καταγράφεται η συνολική ζήτηση φυσικού αερίου στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία ...
Οι επικεφαλής των τριών βασικών μετόχων του ΔΕΣΦΑ, της ιταλικής Snam, της ισπανικής Enagas και της βελγικής Fluxys συναντήθηκαν ...
Mε τις δεξαμενές υγροποιημένου αερίου (LNG) στη Ρεβυθούσα, να είναι σχεδόν γεμάτες, σε ποσοστό άνω του 95%, ξεκινά ο Δεκέμβριος, ...
2ο Συνέδριο Υδρογόνου του ΔΕΣΦΑ
Η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το υδρογόνο και ο πρωταγωνιστικός ρόλος που η Ελλάδα μπορεί να παίξει στο ...
Με στόχο την ανάπτυξη συνεργασιών με νεοφυείς επιχειρήσεις, πανεπιστήμια και ερευνητικούς φορείς
Έχοντας στο επίκεντρο τη δημιουργία και την ανάπτυξη ενός διευρυμένου οικοσυστήματος γνώσης και καινοτομίας στον κλάδο της ενέργειας, ο ...
Μειωμένη κατά 15,38% σε σχέση με πέρυσι καταγράφεται η κατανάλωση του φυσικού αερίου στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία ...
 
 
Η αφρικανική σκόνη που μας επισκέπτεται όλο και συχνότερα κάθε χρόνο, μπορεί να επηρεάσει την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από τα φωτοβολταϊκά πάρκα; Πρόκειται ...
Την πλήρη αναμόρφωση ή την απόρριψη των αλλαγών που προτείνει η ΡΑΑΕΥ για την τροποποίηση του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας και Φυσικού Αερίου ...
Αντιρρήσεις σχεδόν για τo σύνολο των τροποποιήσεων του Κώδικα Προμήθειας που προτείνει η ΡΑΑΕΥ για την αντιμετώπιση του ενεργειακού τουρισμού από τους στρατηγικού ...
Διαφοροποίηση προς το χειρότερο των ληξιπρόθεσμων οφειλών ρεύματος, οι οποίες τον Αύγουτστο του 2023 είχαν φθάσει στο ιλιγγιώδες ποσό των  2,84 δισ. ευρώ ...
Η MYTILINEOS σε κοινοπραξία με τη GE Vernova ολοκλήρωσαν την κατασκευή της νέας μονάδας προσωρινής παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, με φυσικό αέριο στο Δουβλίνο, εντός του ...
To κόστος του Great Sea Interconnector, στο τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδος-Κύπρου και κυρίως τα ποσά που θα πρέπει να καλύψουν οι καταναλωτές ...
Mε ενδιαφέρον παρακολουθεί η αγορά τις εξελίξεις γύρω από την υπόθεση της Bulgargaz, η οποία συσσωρεύει μεγάλες ζημιές από τη σύμβαση προμήθειας αερίου ...
Ο ΔΕΔΔΗΕ ανακοινώνει ότι τίθεται σε ισχύ το νυχτερινό οικιακό τιμολόγιο θερινής περιόδου από την 1η Μαΐου 2024 μέχρι την 31η Οκτωβρίου 2024 ...
Μακροχρόνιες συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού από ΑΠΕ, τα γνωστά ΡΡΑ, συνολικής ισχύος 950 MW υπογράφηκαν το 2023 στην Ελλάδα, πράγμα που την κατατάσσει στην ...
Με ζημιές έκλεισε η χρήση του  2023 για την εταιρία διανομής φυσικού αερίου enaon ΕDA, όπως έχει μετονομαστεί η ΔΕΠΑ Υποδομών, μετά την ...
Ένας νέος φωτοβολταϊκός σταθμός, εγκατεστημένης ισχύος 80 MW, στη θέση «Ακρινή» της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης, σε εξαντλημένα λιγνιτωρυχεία της ΔEH, έρχεται να προστεθεί στην ...
Tη σημαντική μείωση που κατέγραψαν οι οικιακοί λογαριασμοί ηλεκτρισμού και του φυσικού αερίου το δεύτερο εξάμηνο του 2023 υπογραμμίζει η έκθεση της Eurostat, που ...