Σε πανηγυρικό κλίμα πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της 19ης Διεθνούς Εμπορικής Έκθεσης Alexpo, η οποία επέστρεψε μετά από 5 χρόνια απουσίας, λόγω της υγειονομικής κρίσης, με τη συμμετοχή άνω των 120 εκθετών. Παρόντες, εκτός από τους εκπροσώπους τοπικών φορέων, ήταν ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος, κ. Γιάννης Μασούτης, ο πρόεδρος και οικοδεσπότης της “Alexpo 2023”, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ, κ. Γιώργος Καββαθάς, ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης, κ. Γιάννης Ζαμπούκης, ο πρόεδρος του ΟΛΑ, κ. Κωνσταντίνος Χατζημιχαήλ, η ιδρύτρια, μέτοχος και πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Gastrade, κ. Ελμίνα Κοπελούζου, και ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Gastrade, κ. Κωστής Σιφναίος. Μεταξύ άλλων, από την επιμελητηριακή κοινότητα το παρών έδωσαν: από τη Δ.Ε. της ΚΕΕΕ ο α’ αντιπρόεδρος και πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πέλλας, κ. Ιορδάνης Τσώτσος, ο ε’ αντιπρόεδρος και πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, κ. Γιάννης Βουτσινάς, ο γενικός γραμματέας και πρόεδρος του Επιμελητηρίου Βοιωτίας, κ. Παναγιώτης Αγνιάδης, ο υπεύθυνος εξωστρέφειας και πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας, κ. Στέφανος Γεωργιάδης, και από τα Επιμελητήρια ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας, κ. Μάρκος Δέμπας, ο πρόεδρος του Επιμελητήριου Ξάνθης, κ. Στέλιος Μωραΐτης, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Ροδόπης, κ. Νίκος Αγγελίδης, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Σερρών, κ. Θανάσης Μαλλιαράς, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Φλώρινας, κ. Σάββας Σαπαλίδης, και ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, κ. Αναστάσιος Καπνοπώλης.
Την επομένη των εγκαινίων της έκθεσης πραγματοποιήθηκε διευρυμένη συνεδρίαση της Διοικητικής Επιτροπής της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος στην αίθουσα «Νικόλαος Ι. Δαστερίδης» του Επιμελητηρίου Έβρου. Εκτός των ως άνω εκπροσώπων Επιμελητηρίων από διάφορες περιοχές της Ελλάδας, παρέστησαν και εκπρόσωποι παραγωγικών φορέων του Έβρου, οι οποίοι συμμετείχαν στη συζήτηση θέτοντας ζητήματα, τα οποία κατεγράφησαν προς μελέτη και επεξεργασία τόσο από την ΚΕΕΕ όσο και από το Επιμελητήριο Έβρου.
Συγκεκριμένα, στην εισαγωγική ομιλία του ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ ανέφερε:
«Στην πατρίδα μας, μετά τη δεκαετή κρίση, την οικονομική, την υγειονομική και την ενεργειακή, πρέπει να παραδεχθούμε ότι έχουν γίνει σημαντικά βήματα προόδου, αλλά πρέπει να πάμε σε μεγάλα άλματα έτσι ώστε η πατρίδα μας να γίνει πραγματικά μία ευρωπαϊκή χώρα.
Η ελληνική οικονομία βασίζεται σε ορισμένες παραδοχές το τελευταίο διάστημα όπως:
- Μείωση ανεργίας κατά 6 μονάδες.
- Βελτίωση επιχειρηματικού περιβάλλοντος κατά 16 θέσεις, σύμφωνα με τους διεθνείς οίκους αξιολόγησης.
- Αυξήθηκαν κατά 114% οι άμεσες ξένες επενδύσεις, φθάνοντας στα €7,2 δισ., που αποτελεί το υψηλότερο 10ετίας.
- Υπήρξαν 68 μέτρα φοροελάφρυνσης και εισοδηματικής στήριξης.
- Είχαμε την μείωση ασφαλιστικών εισφορών κατά 4,4%.
- Μειώθηκε ο ΕΝΦΙΑ κατά 34%.
- Και ο κατώτατος μισθός έφτασε στα 780 ευρώ στην τετραετία - αύξηση 20% από τα 650 ευρώ, χρήματα τα οποία επιστρέφουν και πάλι στις επιχειρήσεις.
Η αναβάθμιση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης
Η τελευταία αξιολόγηση της Παγκόσμιας Τράπεζας, ως προς την αποτελεσματικότητα του τομέα των logistics και της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, ανέδειξε την Ελλάδα στην 19η θέση το 2023 από την 42η θέση το 2018. Με γνώμονα λοιπόν την Εθνική Στρατηγική για την Εφοδιαστική αλυσίδα βλέπουμε την αναβάθμιση των υποδομών, με αιχμές τη δημιουργία νέων εμπορευματικών κέντρων, όπως το Θριάσιο Ι & ΙΙ, το μεγαλύτερο διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιανατολικής Ευρώπης στη Φυλή και το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, αλλά και τη σύνδεση του σιδηρόδρομου με λιμένες και βιομηχανικές περιοχές, την αναβάθμιση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, τον Ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων στις μεταφορές και τα logistics και τη βελτίωση του επιπέδου εκπαίδευσης των επαγγελματιών του κλάδου. Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αποτελεί ένα παράδειγμα προς μίμηση για την περιφερειακή ανάπτυξη και την επιπρόσθετη αξιοποίηση της περιοχής από τις επιχειρήσεις όλων των μεγεθών και τον τομέων. Μετά την απόφαση για υλοποίηση έργων ύψους 23 εκατ. Ευρώ, που αποφάσισε η κυβερνητική επιτροπή προκειμένου ο λιμένας, ο οποίος πρόσφατα εντάχθηκε στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, να αναδειχθεί σε κορυφαίο εφοδιαστικό-μεταφορικό κρίκο όχι μόνο της χώρας μας, αλλά ολόκληρης της νοτιοανατολικής Ευρώπης, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης, βλέπουμε ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις, τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, να θέλουν να εγκατασταθούν στην περιοχή, ώστε να ασκήσουν επιχειρηματική δραστηριότητα.
Αυτό που βλέπουν είναι ευκαιρίες, τόσο εμπορικές όσο και γεωστρατηγικές, καθώς η ευρύτερη ανάπτυξη δραστηριοτήτων με αιχμή τον κεντρικό λιμένα, αναδεικνύει πρόκληση τόσο για το τοπικό επιχειρείν όσο και για νέες επενδύσεις σε όλους τους κλάδους του εμπορίου, των Logistics, της βιοτεχνίας, των υπηρεσιών και των μεταφορών.»