Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΔΕΣΦΑ
Απειλούν με αποχώρηση οι Αζέροι της Socar
Στην εξαγορά του 66% των μετοχών του ΔΕΣΦΑ, επιμένουν οι Αζέροι της Socar, διαφορετικά μπορεί να αποχωρήσουν και ενδεχομένως να προσφύγουν και στη δικαιοσύνη, σύμφωνα με δημοσίευμα του έγκυρου ειδησεογραφικού πρακτορείου του Αζερμπαιτζάν Azernews.
Τρίτη, 28/07/2015

Στην εξαγορά του 66% των μετοχών του ΔΕΣΦΑ, και όχι του 49% όπως έχει προτείνει η ελληνική πλευρά, φαίνεται να επιμένουν οι Αζέροι της Socar, διαφορετικά μπορεί να αποχωρήσουν και ενδεχομένως να προσφύγουν  και στη δικαιοσύνη, σύμφωνα με δημοσίευμα του έγκυρου ειδησεογραφικού πρακτορείου του Αζερμπαιτζάν Azernews.

Σε άρθρο του με τίτλο " O ΔΕΣΦΑ, η Socar και η ελληνική κρίσή¨ , το Azernews κάνει λόγο για την οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα, για την αδυναμία του δημοσίου να βρει α κεφάλαια που χρειάζονται για τις απαραίτητες επενδύσεις στον ΔΕΣΦΑ και αφήνει να εννοηθεί πως η Socar μπορει να αποσυρθεί από τη διαδικασία και να διεκδικήσει νομικά τα δικαιώματά της αν το δημόσιο μειώσει το προς πώληση ποσοστό και αν υπάρξουν νέες καθυστερήσεις. 

Οι αναφορές αυτές αποκτούν ιδιαίτερη σημασία αν σκεφτεί κανείς ότι στα τέλη Αυγούστου λήγει η εγγυητική επιστολή που έχουν καταθέσει οι Αζέροι για την εξαγορά του 66% του ΔΕΣΦΑ και ότι ακόμα δεν έχουν συνομιλήσει με τη νέα ηγεσία του υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, με τον υπουργό Πάνο Σκουρλέτη. Ο προκάτοχός του Παναγιώτης Λαφαζάνης, ήταν εκείνος που είχε προτείνει τη διάθεση του 49%.

Mε το πακέτο του 49% φαίνεται ότι θα μπορούσε να συμφωνήσει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία έχει μπλοκάρει την εξαγορά εδώ και περίπου 1 1/2 χρόνο.

´" Η ελληνική πλευρά πρέπει να θυμάται ότι όσες περισσότερες μετοχές διακρατήσει, τόσα περισσότερα κεφάλαια θα πρέπει να διαθέσει για το επενδυτικό πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ. Με τις παρούσες συνθήκες στην Αθήνα, αυτό μοιάζει απίθανο, όμως η μη υλοποίηση των επενδύσεων κάνει λιγότερο επικερδές το πρότζεκτ για τη Socar. Σε μία τέτοια προοπτική είναι αμφίβολο αν οι Αζέροι θα παρέμεναν στη διαδικασία , ενώ μέχρι σήμερα η Socar έχει αρνηθεί την αλλαγή των όρων¨, αναφέρει το δημοσίευμα. Υπενθυμίζει ακόμα ότι όταν έγινε ο διαγωνισμός αφορούσε στην πώληση του 66% των μετοχών και όχι του 49% και ότι το ίδιο προβλέπει και η συμφωνία πώλησης που υπογράφηκε με το δημόσιο τον Δεκέμβριο του 2013. Τότε η Socar είχε καταθέσει ως προκαταβολή 40 εκατ. Ευρώ, το 10% του συνολικού τιμήματος των 400 εκατ. Ευρώ 

" H Socar θέλει να αγοράσει τα 2/3 του ΔΕΣΦΑ, όπως έχει συμφωνηθεί αρχικά. Ο διαγωνισμός αφορούσε την πώληση του 66% και κερδίσαμε τον διαγωνισμό¨ δηλώνει ο επικεφαλής του τμήματος επενδύσεων της Socar Βακιφ Αλίγιεφ. Η εκ των υστέρων  αλλαγή των όρων του διαγωνισμού μπορεί να έχει νομικές συνέπειες.

Το πρόβλημα για τους Αζέρους όμως δεν εξαντείται στην ελληνική πλευρά. Την υπόθεση της εξαγοράς διερευνά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, με μία διαρκή διαδικασία δίχως να έχει προσδιοριστεί ημερομηνία λήξης. Σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες η Κομισιόν επρόκειτο να δώσει μέσα στο καλοκαίρι στίγμα των προθέσεών της, όμως μέχρι στιγμής δεν το έχει πράξει. Οι Αζέροι που δεν έχουν κρύψει τη δυσαρέσκειά τους για την τεράστια καθυστέρηση, είναι αμφίβολο αν θα δεχθούν να άνανεώσουν για μία ακόμα φορά την εγγυητική, που λήγει στο τέλος Αυγούστου. Το αντίθετο θα ήταν πιο πιθανό, αναφέρουν έγκυρες πηγές.

Η Κομισιόν, η οποία επί της ουσίας δεν επιθυμεί να περάσει το δίκτυο αγωγών αερίου ευρωπαϊκής χώρας σε κρατικη εταιρία τρίτης χώρας, που μάλιστα είναι και παραγωγός αερίου, θα μπορούσε να εξετάσει το σχήμα του 49% -το έχει άλλωστε προτείνει και η ίδια στο παρελθόν-, με τη συμμετοχή μιας ακόμα, κατά προτίμηση ευρωπαικής εταιρίας. Ο βελγικός Διαχειριστής αερίου, η Fluxys, είχε εκφράσει παλαιά ενδιαφέρον, όμως το έχει αποσύρει. Με τις οικονομικές και πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα είναι μάλλον απίθανο να βρεθεί ευρωπαϊκός όμιλος για τον ΔΕΣΦΑ, την περίοδο αυτή.

Η μπάλα τώρα  είναι στο γήπεδο του κ. Σκουρλέτη, ο οποίος θα πρέπει σύντομα να δώσει δείγμα των προθέσεων του, ένα στίγμα πού θα δείχνει και αν η κυβέρνηση είναι όντως αποφασισμένη αυτή τη φορά να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της για τις ιδιωτικοποιήσεις. 

Σχετικοί όροι:
SOCAR
Συναφείς αναρτήσεις
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη ...
Την Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2024, ο ΔΕΣΦΑ φιλοξένησε στις εγκαταστάσεις του στη Ρεβυθούσα θεωρητική άσκηση ετοιμότητας υπό τον συντονισμό ...
Τροποποιήσεις στις ρυθμίσεις που αφορούν το τρόπο προσωρινής λειτουργίας του σημείου σύνδεσης του νέου πλωτού τερματικού σταθμού υγροποιημένου αερίου ...
Μειωμένη κατά 21,56% σε σχέση με πέρυσι καταγράφεται η συνολική ζήτηση φυσικού αερίου στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία ...
Οι επικεφαλής των τριών βασικών μετόχων του ΔΕΣΦΑ, της ιταλικής Snam, της ισπανικής Enagas και της βελγικής Fluxys συναντήθηκαν ...
Mε τις δεξαμενές υγροποιημένου αερίου (LNG) στη Ρεβυθούσα, να είναι σχεδόν γεμάτες, σε ποσοστό άνω του 95%, ξεκινά ο Δεκέμβριος, ...
2ο Συνέδριο Υδρογόνου του ΔΕΣΦΑ
Η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το υδρογόνο και ο πρωταγωνιστικός ρόλος που η Ελλάδα μπορεί να παίξει στο ...
Με στόχο την ανάπτυξη συνεργασιών με νεοφυείς επιχειρήσεις, πανεπιστήμια και ερευνητικούς φορείς
Έχοντας στο επίκεντρο τη δημιουργία και την ανάπτυξη ενός διευρυμένου οικοσυστήματος γνώσης και καινοτομίας στον κλάδο της ενέργειας, ο ...
 
 
Η HELLENiQ ENERGY Holdings Α.Ε.  ανακοίνωσε τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα Α' Τριμήνου 2024, με τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA να διαμορφώνονται στα €338 εκατ. ...
Προχωρά ο διαγωνισμός για τη διάθεση ποσοστού 20% της εταιρείας ειδικού σκοπού «Αριάδνη Interconnection ΑΕΕΣ», με στόχο έως τις 21 Ιουνίου να έχουν ...
Το 59%  των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου της χώρας κάλυψε τον Απρίλιο το ρωσικό αέριο - αγωγού από το σημείο εισόδου στο Σιδηρόκαστρο, ...
Σημαντικό επιχειρηματικό ρίσκο  αποτελεί για τις βιομηχανίες η προμήθεια  ηλεκτρισμού μέσω  μακροχρόνιων διμερών συμβολαίων με φωτοβολταϊκούς σταθμούς, ιδιαίτερα όταν αφορούν στην κάλυψη ενέργειας ...
Στο στόχο της enaon EDA, πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών που πλέον ανήκει στην Italgas, να φθάσει ως το τέλος του 2025 στο επίπεδο των ...
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ Innovation Center, του ειδικού ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη έως την Ουκρανία προωθεί ...
Mεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου στο 6,3%  για τον ΑΔΜΗΕ όσον αφορά στο ελληνικό τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Κύπρου προτείνει για την περίοδο 2024-2025 η ...
Το  κινητό τηλέφωνο του καταναλωτή ρεύματος για τη μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρισμού θέτει ως προϋπόθεση ο ΔΕΔΔΗΕ για να προχωρήσει στην όλη  ...
Περιορισμένο μέχρι στιγμής εμφανίζεται το ενδιαφέρον για τα δύο προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης επιχειρήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος- Ενέργειας, που κανονικά λήγουν την Τετάρτη 15 ...
Κερδίζουν έδαφος τα βραχυπρόθεσμα ΡΡΑ, διάρκειας 1 ως 5 ετών, σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού, δηλαδή τα κλασικά ΡΡΑ ...
Ποσό 120 εκατ. ευρώ, από επιστροφή ΕΤΜΕΑΡ των ετών 2021-23, εξακολουθεί να αναμένει η βιομηχανία, καθώς μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση μόνον  ...