Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΔΕΣΦΑ
Φοβούνται για αποχώρηση και της Snam
Ανησυχία για ενδεχόμενη αποχώρηση και της ιταλικής Snam από τη διεκδίκηση του 17% των μετοχών του ΔΕΣΦΑ εκφράζουν κύκλοι της αγοράς, καθώς ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα μπορούσε να οδηγήσει σε ναυάγιο την ολοκλήρωση της μεταβίβασης του ελληνικού Διαχειριστή στ
Δευτέρα, 28/03/2016

Ανησυχία για ενδεχόμενη αποχώρηση και της ιταλικής Snam από τη διεκδίκηση του 17% των μετοχών του ΔΕΣΦΑ εκφράζουν κύκλοι της αγοράς, καθώς ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα μπορούσε να οδηγήσει σε ναυάγιο την ολοκλήρωση της μεταβίβασης του ελληνικού Διαχειριστή στη Socar,  την κρατική εταιρία αερίου του Αζερμπαϊτζάν.

‘Ηδη ο βελγικός διαχειριστής αερίου Fluxys μαζί με την ισπανική Enagas, που είχαν εκδηλώσει από κοινού ενδιαφέρον για την απόκτηση του 17% έχουν γνωστοποιήσει την αποχώρησή τους από το  πρότζεκτ. Η Snam, που είναι ο έτερος υποψήφιος μπορεί να μην έχει προβεί μέχρι στιγμής σε ανάλογη κίνηση, όμως όσο το ενδιαφέρον της φαίνεται να μετατοπίζεται σε άλλες αγορές, τόσο πληθαίνουν τα ερωτήματα για το αν θα δώσει συνέχεια στο deal του ΔΕΣΦΑ.

‘Οπως είναι γνωστό, η Κομισιόν για να εγκρίνει την εξαγορά του 66% του ΔΕΣΦΑ από τη Socar έχει ζητήσει τη μεταπώληση του 17% σε τρίτο παίκτη, κατά προτίμηση ευρωπαϊκή εταιρία. Στο πλαίσιο αυτό, στα τέλη του περασμένου χρόνου η Snam και η κοινοπραξία Fluxys/Enagas ξεκινήσαν το due diligence για την εξαγορά του κρίσιμου μεριδίου.

Ανώτατο στέλεχος της  Snam δήλωσε πρόσφατα ότι ο ιταλικός όμιλος ενδιαφέρεται για την εξαγορά μεριδίου στο σύστημα αγωγών μεταφοράς  αερίου της αυστριακής ΟΜV. Δεν αποκλείεται μάλιστα στο αυστριακό project να συνεργαστεί με την Fluxys.

H OMV, η μεγαλύτερη ενεργειακή εταιρία πετρελαίου της κεντρικής Ευρώπης με έδρα τη  Βιέννη, αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα και στο πλαίσιο αυτό προωθεί την πώληση της θυγατρικής της στην Τουρκία, ΟΜV Petrol Ofisi AS και ενδεχομένως μεριδίου στην ΟΜV Gas Transportation στην Αυστρία.

Aπό την άλλη πλευρά, στα τέλη του 2015,  η Snam αγόρασε μερίδιο 20% στον αγωγό Transadriatic Pipeline (TAP), ο οποίος ξεκινά από τα ελληνο-τουρκικά σύνορα για να καταλήξει στην Ιταλία μέσω Ελλάδας και Αλβανίας. Η Socar είναι επίσης μέτοχος στον αγωγό με 20%, ενώ μερίδιο έχουν η Fluxys και η Enagas

Η Snam έχει ανακοινώσει ότι σκοπεύει να δώσει βάρος στις υποδομές μεταφοράς αερίου στην Ευρώπη, εξ’ ου και το ενδιαφέρον της για το σύστημα αγωγών μεταφοράς της ΟΜV. Παράλληλα, αποφάσισε να προχωρήσει στην απόσχιση (spin off) της Ιtalgas, της εταιρίας διανομής αερίου της Ιταλίας.

Το τελικό λόγο πάντως ίσως να έχουν οι Αζέροι, οι οποίοι στο πρότζεκτ ΤΑΡ συνεργάζονται τόσο με τη Snam όσο και με τη Fluxys και την Enagas, ενώ πληροφορίες τους φέρουν ως υποψήφιους αγοραστές και για το δίκτυο πρατηρίων της ΟΜV στην Τουρκία.

Πριν λίγες ημέρες  ο εκπρόσωπος της Socar στην Ελλάδα είχε επαναβεβαιώσει το ενδιαφέρον για τον ΔΕΣΦΑ, μίας πώλησης που η ολοκλήρωσή της εκκρεμεί εδώ και πάνω από 3 χρόνια.

Σχετικοί όροι:
Snam
SOCAR
Enagas
FLUXYS
Συναφείς αναρτήσεις
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη ...
Την Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2024, ο ΔΕΣΦΑ φιλοξένησε στις εγκαταστάσεις του στη Ρεβυθούσα θεωρητική άσκηση ετοιμότητας υπό τον συντονισμό ...
Τροποποιήσεις στις ρυθμίσεις που αφορούν το τρόπο προσωρινής λειτουργίας του σημείου σύνδεσης του νέου πλωτού τερματικού σταθμού υγροποιημένου αερίου ...
Μειωμένη κατά 21,56% σε σχέση με πέρυσι καταγράφεται η συνολική ζήτηση φυσικού αερίου στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία ...
Οι επικεφαλής των τριών βασικών μετόχων του ΔΕΣΦΑ, της ιταλικής Snam, της ισπανικής Enagas και της βελγικής Fluxys συναντήθηκαν ...
Mε τις δεξαμενές υγροποιημένου αερίου (LNG) στη Ρεβυθούσα, να είναι σχεδόν γεμάτες, σε ποσοστό άνω του 95%, ξεκινά ο Δεκέμβριος, ...
2ο Συνέδριο Υδρογόνου του ΔΕΣΦΑ
Η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το υδρογόνο και ο πρωταγωνιστικός ρόλος που η Ελλάδα μπορεί να παίξει στο ...
Με στόχο την ανάπτυξη συνεργασιών με νεοφυείς επιχειρήσεις, πανεπιστήμια και ερευνητικούς φορείς
Έχοντας στο επίκεντρο τη δημιουργία και την ανάπτυξη ενός διευρυμένου οικοσυστήματος γνώσης και καινοτομίας στον κλάδο της ενέργειας, ο ...
 
 
Η HELLENiQ ENERGY Holdings Α.Ε.  ανακοίνωσε τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα Α' Τριμήνου 2024, με τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA να διαμορφώνονται στα €338 εκατ. ...
Προχωρά ο διαγωνισμός για τη διάθεση ποσοστού 20% της εταιρείας ειδικού σκοπού «Αριάδνη Interconnection ΑΕΕΣ», με στόχο έως τις 21 Ιουνίου να έχουν ...
Το 59%  των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου της χώρας κάλυψε τον Απρίλιο το ρωσικό αέριο - αγωγού από το σημείο εισόδου στο Σιδηρόκαστρο, ...
Σημαντικό επιχειρηματικό ρίσκο  αποτελεί για τις βιομηχανίες η προμήθεια  ηλεκτρισμού μέσω  μακροχρόνιων διμερών συμβολαίων με φωτοβολταϊκούς σταθμούς, ιδιαίτερα όταν αφορούν στην κάλυψη ενέργειας ...
Στο στόχο της enaon EDA, πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών που πλέον ανήκει στην Italgas, να φθάσει ως το τέλος του 2025 στο επίπεδο των ...
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ Innovation Center, του ειδικού ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη έως την Ουκρανία προωθεί ...
Mεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου στο 6,3%  για τον ΑΔΜΗΕ όσον αφορά στο ελληνικό τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Κύπρου προτείνει για την περίοδο 2024-2025 η ...
Το  κινητό τηλέφωνο του καταναλωτή ρεύματος για τη μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρισμού θέτει ως προϋπόθεση ο ΔΕΔΔΗΕ για να προχωρήσει στην όλη  ...
Περιορισμένο μέχρι στιγμής εμφανίζεται το ενδιαφέρον για τα δύο προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης επιχειρήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος- Ενέργειας, που κανονικά λήγουν την Τετάρτη 15 ...
Κερδίζουν έδαφος τα βραχυπρόθεσμα ΡΡΑ, διάρκειας 1 ως 5 ετών, σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού, δηλαδή τα κλασικά ΡΡΑ ...
Ποσό 120 εκατ. ευρώ, από επιστροφή ΕΤΜΕΑΡ των ετών 2021-23, εξακολουθεί να αναμένει η βιομηχανία, καθώς μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση μόνον  ...