Ο μπλε χρωματισμός, Ascari blue metallic, τραβάει σαν μαγνήτης τα βλέμματα. Μπορεί να είσαι «κολλημένος» ώρες και να χαζεύεις την πιο γρήγορη σιλουέτα της οικογένειας Q3.
Φυσικά δεν είναι μόνο το χρώμα. Είναι η μια μεγάλης διαμέτρου εξάτμιση, οι ειδικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών (255/40 οι διαστάσεις των ελαστικών) και φυσικά η μαγική λέξη Quattro (που αναγράφεται χαμηλά στις πόρτες των πίσω επιβατών) τεχνολογία η οποία άλλαξε τόσο το χάρτη της καθημερινής οδήγησης, όσο και των αγώνων.
Είναι και και αυτή η μαύρη μάσκα με το λογότυπο RS που σου ανεβάζει ακόμα πιο ψηλά τη διάθεση.
Όλη αυτή η εικόνα, «λειτουργεί» σαν να σε προκαλεί να γνωρίσεις έναν κόσμο διαφορετικό.
Διότι όπως και να το κάνουμε το RS Q3 κινείται σε άλλη διάσταση.
Μπορεί να υπάρχει ακόμα μια πιο ισχυρή έκδοση, η RS Q3 Performance με 367 ίππους, αλλά τώρα μπήκαμε σε λεπτομέρειες.
Επιστροφή στο RS Q3.
Ανοίγεις τη βαριά πόρτα και εισέρχεσαι σε περιβάλλον που συνδυάζει ποιότητα, σπορ ύφος, εξοπλισμό.
Με το που θα καθίσεις στη θέση του οδηγού, χαμογελάς καθώς έχεις αντικρύσει το κοντέρ με την ένδειξη 300 χλμ./ώρα.
Βρίσκεσαι κατευθείαν στο θέμα.
Ρυθμίζεις τα ηλεκτρικά δερμάτινα καθίσματα, πιέζεις το μπουτόν και ο ήχος με τον οποίον έρχεται στη ζωή ο κινητήρας σε γεμίζει με διάθεση.
Δε χρειάζεται να είσαι μυημένος στους αγώνες, ή εραστής της ταχύτητας για να σε ενθουσιάσει ο μπάσος ήχος του 5κύλινδρου μοτέρ των 2.5 λίτρων turbo ισχύος 340 ίππων με απευθείας ψεκασμό, 4 βαλβίδες στον κύλινδρο και δύο εκκεντροφόρους.
Το μοτέρ αυτό συνδυάζεται με 7-τάχυτο κιβώτιο S-tronic με την κίνηση να μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς.
Οι αναρτήσεις φέρουν για μπροστά γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια αλουμινίου. Για πίσω πολλαπλών συνδέσμων “four link” .
Τα φρένα αεριζόμενοι δίσκοι με 8πίστονες δαγκάνες, διαμέτρου 365 χλστ. για μπροστά και 310 χλστ. για πίσω, και το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση που αναλόγως της ταχύτητας «βαραίνει» με 2.7 στροφές απ’ άκρη σε άκρη.
Μετακινείς τον επιλογέα με τις ενδείξεις RS στη θέση D και ξεκινάς.
Λίγο το μυαλό σου να ταξιδεύει, ή την προσοχή σου να την έχει αποσπάσει το πρόσωπο του διπλανού καθίσματος, νομίζεις ότι οδηγείς την πιο απλή έκδοση του Q3.
Τόσο φιλικό είναι.
Όμως μόλις οι στροφές ανέβουν το θηρίο δεν αργεί να εμφανιστεί.
Όλα πλέον αλλάζουν.
Τα χρώματα στους δρόμους, οι σιλουέτες των αυτοκινήτων, των ανθρώπων, ενώ οι δρόμοι στενεύουν μπροστά σου.
Τότε είναι η στιγμή που η παράσταση αρχίζει, καθώς το RS Q3 βρίσκεται στο στοιχείο του.
Κέφι να υπάρχει, αλλά και ικανότητα για να χειριστείς αυτό το προϊόν από το Ίγκολσταντ με σήμα τους τέσσερις κύκλους, που για τα πρώτα 100 χλμ. από στάση τα χρονόμετρα σταματούν στα 4.8 δευτ. (τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα, ηλεκτρονικά περιορισμένη).
Όσο για την κατανάλωση μπορεί οι τιμές να ξεπερνούσαν τα 11 λίτρα /100 χλμ. αλλά θεωρούμε ότι όποιος επιλέξει το RS Q3 το μόνο που δεν θα «προσέχει» θα είναι η κατανάλωση.
Διότι μερικά αυτοκίνητα, όπως και να το κάνουμε, τα επιλέγεις με διαφορετικές παραμέτρους.
Να σημειώσουμε και κάτι ακόμα. Μπορεί οι 19 ιντσών ζάντες να ταιριάζουν με το αμάξωμα, αλλά εμείς θα «αφήναμε» τις βασικές διαστάσεις ελαστικών 235/50-18 που ταιριάζουν πιο πολύ στους «βομβαρδισμένους» ελληνικούς δρόμους, ενώ θα θέλαμε περισσότερη αίσθηση από το τιμόνι σε όλο το φάσμα των χλμ.
Στο δια ταύτα λοιπόν, το RS Q3 δείχνει με έναν διαφορετικό τρόπο αυτό που η Audi πρεσβεύει. Τη sport φιλοσοφία μέσα από την τεχνολογία, αλλά και από μια διαφορετική γκάμα μοντέλων, κλείνοντας με νόημα το μάτι σε όσους αναζητούν ένα αυτοκίνητο με τέτοιες καταβολές, που όμως δεν συγκινούνται από hatchback, coupe ή sedan αμαξώματα.
Σίγουρα το RS Q3 θα χαρίσει στον ευτυχή κάτοχο μοναδικές στιγμές πίσω από το τιμόνι, όπως και να κινείται, γιατί η ευχαρίστηση που θα νιώθει να είναι διαφορετική μέρα με τη μέρα.
Οι τιμές ξεκινούν από τα 69.200 ευρώ, αλλά ποιος ξέρει με το νέο φορολογικό σύστημα το RS Q3 μπορεί να έρθει πιο «κοντά».
www.motori.gr